Internet to niesłychanie potężne narzędzie. Doświadczamy tego każdego dnia wykonując nasze obowiązki zawodowe, ucząc się, czy korzystając z social mediów. Korzystają z tego również marki – oto kilka przykładów kampanii pokazujących różne oblicza sieci.
OLX “Zdarzyło się najlepszym”
W trosce o użytkowników OLX postanowił rozpracować różnego rodzaju oszustwa, które zdarzają się w serwisach zakupowych. Janusz Chabior i Jan Frycz rozprawili się z nimi w 5 krótkich filmach edukacyjnych.
https://www.youtube.com/watch?v=3henxgt1Yew
#dollypartonchallenge
Dolly Parton, amerykańska piosenkarka i aktorka, utworzyła viralowy kolaż, który pokazuje, jak różnorodna jest komunikacja w różnych mediach – Tweet Dolly Parton. Akcję podchwyciły różne marki i wykorzystały mema.
https://www.instagram.com/p/B7svIG6oY0t
https://www.instagram.com/p/B7qigmRpmql/
Samsung “Who took this case?”
Kolejny przykład kampanii, którą stworzył Samsung w ramach promocji nowego modelu smartfona, Firma stworzyła interaktywne zadanie szpiegowskie, w którym użytkownik ma za zadanie dostarczyć do celu walizkę z urządzeniem.
https://wersm.com/samsung-launches-first-bandersnatch-style-immersive-campaign-on-ig-stories/
Bolt na Walentynki
Walentynki wielu z nas kojarzą się z szukaniem miłości. Bolt skorzystał z tego i swoją akcją CSR-ową zachęcał do szukania bezwarunkowej miłości i adopcji zwierzaka. Zamiast kodów zniżkowych w postaci ciągu liter i cyfr wykorzystano imiona zwierząt ze Schroniska na Paluchu.
https://nowymarketing.pl/a/25039,bolt-zacheca-do-adopcji-zwierzakow-w-nowej-walentynkowej-akcji
Itaka „Snap & Seek”
Potencjał Snapchata został doceniony przez fundację Itaka. W ramach Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego Itaka zaangażowała młodych ludzi do poszukiwań ich rówieśników. Uczestnicy akcji mogli ściągnąć zdjęcie zaginionej osoby, podmienić twarze, a następnie rozpowszechnić jej wizerunek wraz z informacją o zaginięciu.
https://www.youtube.com/watch?v=ZWH_GOm4flU
Narodowe Centrum Kultury „Ojczysty – dodaj do ulubionych”
Przykład kampanii społeczno-edukacyjnej NCK, w której udział wzięli znani polscy aktorzy – Marian Dziędziel, Ewa Szykulska i Justyna Suwała, ma na celu kształtowanie świadomości językowej Polaków. Spot ma zachęcać do używania poprawnej polszczyzny, która sprzyja porozumieniu między pokoleniami.
https://www.youtube.com/watch?v=cElweY2nrfQ
IKEA – fort z kocy
Rosyjski oddział IKEA stworzył 6 instrukcji na zbudowanie fortów dla dzieci z wykorzystaniem ich mebli oraz akcesoriów. Akcja zachęcała do zostawania w domu w trakcie pandemii, a także angażowała rodziców w zabawę z dziećmi.
Liquid Death “Greatest hates”
Nie istnieje marka, która ani razu nie otrzymała negatywnej opinii. Liquid Death, firma produkująca wodę mineralną, postanowiła wykorzystać wszystkie hejterskie komentarze. Do akcji zaprosili muzyków death metalowych, by wspólnie stworzyć album, w którym wszystkie teksty bazowały na negatywnych opiniach.
https://www.youtube.com/watch?v=Jgqi5J4reTE
Fortnite – Największy koncert świata
Ponad 12 milionów ludzi wzięło udział w koncercie znanego rapera, Travisa Scotta. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie internet – wydarzenie zorganizowali twórcy gry Fortnite. Klip promujący event obejrzano ponad 78 milionów razy, co oznacza, że mógł trafić również do osób, które nigdy wcześniej nie grały w tę grę.
https://www.youtube.com/watch?v=URCLFqeNHYk
Polski Związek Piłki Nożnej – #zostańwdomu
PZPN, prowadzący na Facebooku profil Łączy nas piłka, zorganizował akcję, w której powoływał wszystkich, by w czasie pandemii zostali w domach. Post komunikował konieczność odwołania wiosennej serii meczów reprezentacji, by mógł odbyć się wyjątkowy pojedynek – Polska vs. COVID-19.