Transformacja cyfrowa firmy sprawia, że różne zespoły otrzymują nowe role. Nie inaczej jest w przypadku zespołu marketingowego. Może stanowić on jeden z filarów postępującej transformacji cyfrowej, być pionierem we wdrażaniu nowych rozwiązań i nadawać tempo całej organizacji.
Zapraszamy do lektury podsumowania firechatu Jowity Michalskiej, CEO Digital University, i Tomasza Blicharskiego, Chief Future Officera w Żabka Polska.
… is the king?
Dotychczas w marketingu panowało stwierdzenie, że „Content is the king”. Dziś możemy rozważać detronizację króla, ponieważ dane stają się nie mniej istotne niż treść, a personalizacja „depcze im po piętach”. Szukając nowego lidera warto wziąć pod uwagę fakt, że to właśnie dane umożliwiają personalizację, dopasowanie treści do użytkownika, a także optymalizację. Opieranie decyzji o dane powoli rewolucjonizuje marketing. Dane są dziś magic sauce, który pozwala zaangażować użytkownika przy użyciu różnych narzędzi – czy to mediów społecznościowych, czy aplikacji. To właśnie dzięki nim możemy walczyć o lojalnych, regularnie powracających klientów.
Automatyzacja decyzji
W czym jeszcze mogą pomóc dane? Podczas firechatu Tomasz Blicharski zauważył, że automatyzacja decyzji redukuje błędne wybory. To właśnie dzięki bogatym zbiorom danych i Machine Learningu w sklepach sieci Żabka mamy dobrze dopasowane lokalizacje, optymalną selekcję asortymentu, a także strategię cenową. Nowe technologie i transformacja cyfrowa sprawiają, że podejmowanie decyzji i zarządzanie zajmuje mniej czasu i przyspiesza procesy w firmie. Warto jednak pamiętać, by w pośpiechu nie zaciągać długu technologicznego, który za jakiś czas może zacząć hamować projekt. Grunt to znajomość narzędzi, stosowanie dobrych praktyk od początku projektu i odpowiednie kompetencje w zespole.
Dalsze kroki
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o transformacji cyfrowej i nowych technologiach, skorzystaj z naszego kursu Digital Transformation Expert poziom 1 >