Rozwijaj kluczowe kompetencje przyszłości, oparte na najnowszych trendach i narzędziach, przekazywane przez znanych profesjonalistów. Zapisz sie na szkolenia dla firm, dzięki warsztatom z ekspertami odkryjesz sekrety neuroprzywództwa, nauczysz się budować efektywne zespoły, dowiesz się jak tworzyć angażujący przekaz oraz opanujesz narzędzia future thinking, aby prawidłowo odczytywać sygnały zmian i skutecznie planować przyszłość organizacji.
Datastorytelling – Jak budować przekonujące historie za pomocą danych?
Czy dane mówią same za siebie? Międzynarodowe portale biznesowe, korporacje i instytucje często nas o tym przekonują. W praktyce jednak, w niektórych organizacjach spotykamy się z recytowaniem dużej ilości danych, które niewiele wnoszą. W rezultacie uczestnicy spotkania często nie rozumieją przekazu oraz celu prezentacji. Kluczem jest właściwe podejście do omawiania danych – takie, które jest dopasowane do odbiorców, pokazuje zależności i pozwala prezentującym na przekazanie swojego punktu widzenia oraz rekomendacje działań, utrzymując jednocześnie najwyższy poziom uwagi słuchaczy. Zapraszamy na warsztat z datastorytellingu, podczas którego nauczysz się jak przejść od prostego komunikowania do tworzenia angażujących historii opartych na danych. Szkolenie obejmuje cztery kluczowe etapy, które pomogą Ci w skutecznej i przystępnej prezentacji. Ponadto dowiesz się, jak przekształcić dane w opowieść, która przemawia do odbiorców i wspiera m.in. w podejmowaniu decyzji.
- Grupa docelowa:
- Osoby odpowiedzialne za analizę i prezentację danych, które chcą poprawić swoje umiejętności w tworzeniu angażujących historii opartych na danych.
- Pracownicy działów marketingu i komunikacji, którzy chcą efektywniej przekazywać dane i rekomendacje swoim odbiorcom.
- Specjaliści HR i trenerzy, którzy prowadzą szkolenia i prezentacje i chcą nauczyć się, jak lepiej angażować i przekonywać swoich słuchaczy.
- Managerowie i liderzy zespołów, którzy chcą nauczyć się, jak skuteczniej przedstawiać dane w celu wspierania procesów decyzyjnych.
- Konsultanci i doradcy biznesowi, którzy chcą wzbogacić swoje metody o techniki datastorytellingu, aby lepiej przekonywać klientów i interesariuszy.
- Osoby na stanowiskach decyzyjnych, które chcą opierać swoje decyzje na solidnej interpretacji danych, a także umieć je skutecznie komunikować w organizacji.
- Poziom zaawansowania: początkujący i zaawansowany
- Liczba uczestników: do 25 osób
- Format: stacjonarnie i online
- Czas trwania: od 8h do 16h
- Język: polski i angielski
Co zyskają uczestnicy?
- Umiejętność tworzenia skutecznych, ciekawych i przejrzystych wizualizacji danych.
- Wiedzę na temat stosowania storytellingu w prezentacjach biznesowych.
- Umiejętność tworzenia narracji na podstawie danych, która przekonuje, angażuje i interesuje odbiorców.
- Wiedzę o wykorzystywaniu zasady niedomkniętej pętli w budowaniu historii biznesowych.
- Umiejętność korzystania z narzędzi zwiększających łatwość poznawczą prezentowanych danych.
Future Trends jako drogowskazy przyszłości – jak czytać sygnały zmian
Warsztat skupia się na nauce analizy trendów jako kluczowych wskaźników kształtujących przyszłość. Ekspertka podkreśli znaczenie szerokiej perspektywy i długoterminowego myślenia w kontekście biznesu jak i społeczeństwa. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności w stosowaniu narzędzi future thinking takich jak scenariuszowanie, czyli proces tworzenia alternatywnych wizji przyszłości, opartych na różnych zestawach założeń i trendów oraz backcasting, polegający na retrospektywnym analizowaniu przeszłości w celu zrozumienia, jakie czynniki i decyzje przyczyniły się do obecnego stanu rzeczy, co umożliwi identyfikację szans i zagrożeń oraz zarządzanie nimi. Podczas warsztatów uczestnicy aktywnie angażują się w kreatywny proces myślenia, co pozwali im lepiej zrozumieć zmieniające się otoczenie biznesowe oraz identyfikować nowe możliwości rozwoju. Dzięki praktycznemu zastosowaniu metody future thinking, uczestnicy opuszczą warsztaty z konkretnymi narzędziami, które mogą zastosować w swojej organizacji w celu efektywnego planowania przyszłości i adaptacji do zmian.
Grupa docelowa:
- Każda osoba będąca częścią organizacji przechodzącej zmianę lub transformację cyfrową.
- Osoby odpowiedzialne za strategię i rozwój organizacji, które chcą poszerzyć swoje umiejętności w analizie trendów.
- Osoby, które chcą lepiej rozumieć zmieniające się otoczenie biznesowe oraz przygotować się do przyszłych wyzwań.
- Osoby, które stawiają sobie za cel skuteczne zarządzanie zmianami i adaptację do przyszłych scenariuszy.
- Osoby, które chcą poznać znaczenie analizy trendów oraz rozwinąć swoją kreatywność.
- Poziom zaawansowania: –
- Liczba uczestników: do 20 osób
- Format: stacjonarnie
- Czas trwania: 3h
- Język: polski
Co zyskają uczestnicy?
- Zrozumienie trendów i ich potencjalnego wpływu na przyszłość biznesu i społeczeństwa.
- Rozwój umiejętności przewidywania i tworzenia scenariuszy przyszłościowych, umożliwiających lepsze przygotowanie się na zmiany.
- Umiejętność praktycznego zastosowania metod future thinking, takich jak backcasting i role play, w celu identyfikacji nowych szans i zarządzania zagrożeniami.
- Wzmocnią kompetencje przyszłości, niezbędne do innowacyjnego i proaktywnego działania.
Metodologia i/lub narzędzia stosowane podczas warsztatu:
W trakcie warsztatów stosujemy narzędzia i techniki future thinking, metody scenariuszowe, backcasting oraz role play.
Neuroprzywództwo na miarę najnowszych odkryć nauki
Celem warsztatu jest, odnalezienie odpowiedzi na pytania nurtujące każdego lidera czy managera zespołu: jak wygląda kultura organizacyjna odporna na przyszłość? Jak zbudować najefektywniejsze zespoły przyszłości? Jak różnią się nasze umysły i jak skutecznie zarządzać głęboką różnorodnością? Wykorzystując odkrycia z obszaru neuronauki przekroczymy granice tradycyjnego przywództwa. W naszym warsztacie połączymy najnowsze osiągnięcia nauki z praktyką zarządzania, aby uczestnicy mogli lepiej zrozumieć, jak funkcjonuje ludzki mózg i jakie są implikacje dla efektywnego przywództwa.
Grupa docelowa:
- Osoby odpowiedzialne za kierowanie zespołami, które chcą poprawić swoje umiejętności zarządzania i liderowania na podstawie najnowszych odkryć z dziedziny neuronauki.
- Pracownicy działów HR zainteresowani implementacją innowacyjnych strategii zarządzania talentami i budowania kultury organizacyjnej opartej na dogłębnym zrozumieniu procesów mózgowych.
- Profesjonaliści pracujący na co dzień z rozwojem osobistym i zawodowym innych, którzy chcą wzbogacić swoje metody o techniki oparte na naukowych odkryciach o działaniu mózgu i biochemii.
- Eksperci doradzający firmom w zakresie strategii i innowacji, którzy poszukują nowych metod wzmocnienia efektywności i adaptacji organizacji do szybko zmieniającego się otoczenia.
- Osoby na wysokich stanowiskach decyzyjnych, które są odpowiedzialne za kształtowanie przyszłości firmy, a które chcą opierać swoje decyzje na solidnym, naukowym fundamencie zrozumienia ludzkiego mózgu i zachowań.
- Poziom zaawansowania: –
- Liczba uczestników: do 25 osób
- Format: stacjonarnie
- Czas trwania: 3h
- Język: polski
Co zyskają uczestnicy?
- Zrozumienie podstawowych mechanizmów rządzących naszymi mózgami
- Wiedzę, jak zbudować środowisko pracy, które pomaga osiągnąć dobre wyniki dzięki metodom przyjaznym dla funkcjonowania naszego mózgu
- Zrozumienie jak stres wpływa na funkcjonowanie zespołu i jak nim zarządzać, żeby ludzie pracowali efektywniej i czuli się dobrze w pracy
- Wiedzę jak wykorzystać koktajl biochemiczny do budowania efektywności – acetylocholina adrenalina, dopamina, serotonina, oksytocyna, testosteron
- Poznają wzór działań coachingowych neuroprzywódcy
Metodologia i/lub narzędzia stosowane podczas warsztatu:
Model FTI
Model EQSQ
Model GMQ
Intellectual Activity Log (1-3)
Biochemia FLOW