Digital University

Rozwijaj kluczowe kompetencje przyszłości, oparte na najnowszych trendach i narzędziach, przekazywane przez znanych profesjonalistów. Zapisz sie na szkolenia dla firm, dzięki warsztatom z ekspertami odkryjesz sekrety neuroprzywództwa, nauczysz się budować efektywne zespoły, dowiesz się jak tworzyć angażujący przekaz oraz opanujesz narzędzia future thinking, aby prawidłowo odczytywać sygnały zmian i skutecznie planować przyszłość organizacji.

Datastorytelling – Jak budować przekonujące historie za pomocą danych? 

Czy dane mówią same za siebie? Międzynarodowe portale biznesowe, korporacje i instytucje często nas o tym przekonują. W praktyce jednak, w niektórych organizacjach spotykamy się z recytowaniem dużej ilości danych, które niewiele wnoszą. W rezultacie uczestnicy spotkania często nie rozumieją przekazu oraz celu prezentacji.  Kluczem jest właściwe podejście do omawiania danych – takie, które jest dopasowane do odbiorców, pokazuje zależności i pozwala prezentującym na przekazanie swojego punktu widzenia oraz rekomendacje działań, utrzymując jednocześnie najwyższy poziom uwagi słuchaczy. Zapraszamy na warsztat z datastorytellingu, podczas którego nauczysz się jak przejść od prostego komunikowania do tworzenia angażujących historii opartych na danych. Szkolenie obejmuje cztery kluczowe etapy, które pomogą Ci w skutecznej i przystępnej prezentacji. Ponadto dowiesz się, jak przekształcić dane w opowieść, która przemawia do odbiorców i wspiera m.in. w podejmowaniu decyzji. 

  • Grupa docelowa:  
  • Osoby odpowiedzialne za analizę i prezentację danych, które chcą poprawić swoje umiejętności w tworzeniu angażujących historii opartych na danych. 
  • Pracownicy działów marketingu i komunikacji, którzy chcą efektywniej przekazywać dane i rekomendacje swoim odbiorcom. 
  • Specjaliści HR i trenerzy, którzy prowadzą szkolenia i prezentacje i chcą nauczyć się, jak lepiej angażować i przekonywać swoich słuchaczy. 
  • Managerowie i liderzy zespołów, którzy chcą nauczyć się, jak skuteczniej przedstawiać dane w celu wspierania procesów decyzyjnych. 
  • Konsultanci i doradcy biznesowi, którzy chcą wzbogacić swoje metody o techniki datastorytellingu, aby lepiej przekonywać klientów i interesariuszy. 
  • Osoby na stanowiskach decyzyjnych, które chcą opierać swoje decyzje na solidnej interpretacji danych, a także umieć je skutecznie komunikować w organizacji. 
  • Poziom zaawansowania: początkujący i zaawansowany 
  • Liczba uczestników:  do 25 osób 
  • Format: stacjonarnie i online 
  • Czas trwania: od 8h do 16h 
  • Język: polski i angielski 

Co zyskają uczestnicy? 

  • Umiejętność tworzenia skutecznych, ciekawych i przejrzystych wizualizacji danych. 
  • Wiedzę na temat stosowania storytellingu w prezentacjach biznesowych. 
  • Umiejętność tworzenia narracji na podstawie danych, która przekonuje, angażuje i interesuje odbiorców. 
  • Wiedzę o wykorzystywaniu zasady niedomkniętej pętli w budowaniu historii biznesowych. 
  • Umiejętność korzystania z narzędzi zwiększających łatwość poznawczą prezentowanych danych. 

Future Trends jako drogowskazy przyszłości – jak czytać sygnały zmian

Warsztat skupia się na nauce analizy trendów jako kluczowych wskaźników kształtujących przyszłość. Ekspertka podkreśli znaczenie szerokiej perspektywy i długoterminowego myślenia w kontekście biznesu jak i społeczeństwa. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności w stosowaniu narzędzi future thinking takich jak scenariuszowanie, czyli proces tworzenia alternatywnych wizji przyszłości, opartych na różnych zestawach założeń i trendów oraz backcasting, polegający na retrospektywnym analizowaniu przeszłości w celu zrozumienia, jakie czynniki i decyzje przyczyniły się do obecnego stanu rzeczy, co umożliwi identyfikację szans i zagrożeń oraz zarządzanie nimi. Podczas warsztatów uczestnicy aktywnie angażują się w kreatywny proces myślenia, co pozwali im lepiej zrozumieć zmieniające się otoczenie biznesowe oraz identyfikować nowe możliwości rozwoju. Dzięki praktycznemu zastosowaniu metody future thinking, uczestnicy opuszczą warsztaty z konkretnymi narzędziami, które mogą zastosować w swojej organizacji w celu efektywnego planowania przyszłości i adaptacji do zmian. 

Grupa docelowa:  

  • Każda osoba będąca częścią organizacji przechodzącej zmianę lub transformację cyfrową. 
  • Osoby odpowiedzialne za strategię i rozwój organizacji, które chcą poszerzyć swoje umiejętności w analizie trendów. 
  • Osoby, które chcą lepiej rozumieć zmieniające się otoczenie biznesowe oraz przygotować się do przyszłych wyzwań. 
  • Osoby, które stawiają sobie za cel skuteczne zarządzanie zmianami i adaptację do przyszłych scenariuszy. 
  • Osoby, które chcą poznać znaczenie analizy trendów oraz rozwinąć swoją kreatywność. 
  • Poziom zaawansowania: –  
  • Liczba uczestników: do 20 osób 
  • Format: stacjonarnie  
  • Czas trwania: 3h 
  • Język: polski 

Co zyskają uczestnicy? 

  • Zrozumienie trendów i ich potencjalnego wpływu na przyszłość biznesu i społeczeństwa. 
  • Rozwój umiejętności przewidywania i tworzenia scenariuszy przyszłościowych, umożliwiających lepsze przygotowanie się na zmiany. 
  • Umiejętność praktycznego zastosowania metod future thinking, takich jak backcasting i role play, w celu identyfikacji nowych szans i zarządzania zagrożeniami. 
  • Wzmocnią kompetencje przyszłości, niezbędne do innowacyjnego i proaktywnego działania. 

Metodologia i/lub narzędzia stosowane podczas warsztatu: 

W trakcie warsztatów stosujemy narzędzia i techniki future thinking, metody scenariuszowe, backcasting oraz role play. 

Neuroprzywództwo na miarę najnowszych odkryć nauki

Celem warsztatu jest, odnalezienie odpowiedzi na pytania nurtujące każdego lidera czy managera zespołu: jak wygląda kultura organizacyjna odporna na przyszłość? Jak zbudować najefektywniejsze zespoły przyszłości? Jak różnią się nasze umysły i jak skutecznie zarządzać głęboką różnorodnością? Wykorzystując odkrycia z obszaru neuronauki przekroczymy granice tradycyjnego przywództwa. W naszym warsztacie połączymy najnowsze osiągnięcia nauki z praktyką zarządzania, aby uczestnicy mogli lepiej zrozumieć, jak funkcjonuje ludzki mózg i jakie są implikacje dla efektywnego przywództwa. 

Grupa docelowa:   

  • Osoby odpowiedzialne za kierowanie zespołami, które chcą poprawić swoje umiejętności zarządzania i liderowania na podstawie najnowszych odkryć z dziedziny neuronauki. 
  • Pracownicy działów HR zainteresowani implementacją innowacyjnych strategii zarządzania talentami i budowania kultury organizacyjnej opartej na dogłębnym zrozumieniu procesów mózgowych. 
  • Profesjonaliści pracujący na co dzień z rozwojem osobistym i zawodowym innych, którzy chcą wzbogacić swoje metody o techniki oparte na naukowych odkryciach o działaniu mózgu i biochemii. 
  • Eksperci doradzający firmom w zakresie strategii i innowacji, którzy poszukują nowych metod wzmocnienia efektywności i adaptacji organizacji do szybko zmieniającego się otoczenia. 
  • Osoby na wysokich stanowiskach decyzyjnych, które są odpowiedzialne za kształtowanie przyszłości firmy, a które chcą opierać swoje decyzje na solidnym, naukowym fundamencie zrozumienia ludzkiego mózgu i zachowań.
  • Poziom zaawansowania: –   
  • Liczba uczestników: do 25 osób  
  • Format: stacjonarnie   
  • Czas trwania: 3h  
  • Język: polski  

Co zyskają uczestnicy?  

  • Zrozumienie podstawowych mechanizmów rządzących naszymi mózgami 
  • Wiedzę, jak zbudować środowisko pracy, które pomaga osiągnąć dobre wyniki dzięki metodom przyjaznym dla funkcjonowania naszego mózgu 
  • Zrozumienie jak stres wpływa na funkcjonowanie zespołu i jak nim zarządzać, żeby ludzie pracowali efektywniej i czuli się dobrze w pracy 
  • Wiedzę jak wykorzystać koktajl biochemiczny do budowania efektywności – acetylocholina adrenalina, dopamina, serotonina, oksytocyna, testosteron 
  • Poznają wzór działań coachingowych neuroprzywódcy 

Metodologia i/lub narzędzia stosowane podczas warsztatu:  

Model FTI 

Model EQSQ 

Model GMQ 

Intellectual Activity Log (1-3) 

Biochemia FLOW 

Supreet Singh Manchanda

Dyrektor zarządzający Raiven Capital, globalnej firmy venture capital – hybrydowego funduszu z Kanady i Doliny Krzemowej. Mentor Global Impact Challenge na Singularity University oraz InCredibles w UE. Ekspert ds. transformacji cyfrowej.

Jędrzej Iwaszkiewicz

Współzałożyciel i Partner Zarządzający venture builder’a The Heart, odpowiedzialny za rozwój biznesu i partnerstwa strategiczne. Współpracuje z największymi międzynarodowymi firmami na różnych rynkach i w wielu branżach w regionie EMEA.

Piotr Kaniewski

Adwokat, ekspert w obszarze transakcji technologicznych,
doradca w zakresie budowania zwinnych modeli kontraktowych i zakupowych oraz implementowania w organizacjach rozwiązań IT opartych o chmurę obliczeniową.

Kamila Cichocka

Dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Od 15 lat pracuje w branży technologicznej w międzynarodowych organizacjach. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego oraz budowy nowych skutecznych modeli biznesowych.

Piotr Wojciechowski

Prezes i założyciel FUZERS, współzałożyciel polskiego oddziału Service Design Network, akredytowany trener Service Design.

Filip Werstler

Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych.

dr Macej Kawecki

Powołany przez Komisję Europejską na funkcję
Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema.
Prorektor ds. Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

dr hab. Dominik Batorski

Współzałożyciel, członek zarządu oraz Chief Scientist firmy Sotrender, organizator meetupów Data Science Warsaw, kieruje Radą Programową konferencji Data Science Summit, wykładowca i naukowiec.

Kate Hobler

Mentorka, ekspertka transformacji zwinnej, akredytowana trenerka Scrum.org.

Dariusz Jemielniak

Ekspert w Zarządzaniu Projektami Otwartej Współpracy, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University. Jest także członkiem Fundacji Wikimedia oraz założycielem Insta.Ling.

Grażyna Rzehak

Ekspertka w obszarze Rozwoju Organizacji i Kultury Organizacyjnej, Doradczyni Strategiczna, CHRO/CPO, Liderka Biznesowa, Strateg HR.

Rafał Mrówka

Profesor SGH, ekspert w obszarze przywództwa w biznesie, kierownik programu MBA-SGH oraz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.

Edward Stanoch

Ekspert w obszarze doradztwa strategicznego i HR, współzałożyciel nuChapter, certyfikowany konsultant Exponential Organizations i metody ExO Sprint.

Marek Mazierski

Prezes Zarządu PKP Energetyka Obsługa, menedżer o szerokim doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych spółkach infrastrukturalnych. Skuteczny lider zmian. W swojej pracy wdrażał projektyz zakresu digital transformation, change & people management, zmiany kultury organizacyjnej czy unifikacji i standaryzacji procesów.

Jowita Michalska

Założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka
Singularity University Warsaw Chapter