Digital University

Stay updated​

Uniwersytet Sukcesu

uniwersytet sukcesu

„Uniwersytet Sukcesu” jest programem edukacyjno-zawodowym z elementami mentoringu stworzonym z myślą o młodych kobietach w wieku 18-25 lat, które właśnie wchodzą w dorosłość i potrzebują wiedzy oraz wsparcia w podjęciu decyzji o dalszej ścieżce zawodowej. Projekt wyposaża je w podstawowe kompetencje potrzebne do wejścia na rynek pracy lub podjęcia decyzji o założeniu własnej firmy. 

 

Projekt jest podzielony na kilka etapów. Pierwszy z nich to warsztaty, wykłady i spotkania motywacyjne 

 

Tematyka kursów: 

 

  • Przedsiębiorczość, kariera oraz motywacja 

 

  • Warsztaty Scrum Intro 

 

  • Budowanie pewności siebie – jak uwierzyć w siebie i pokonać negatywne nawyki 

 

  • Jak planować swoją przyszłość, określając swoje predyspozycje 

 

  • Jak napisać swoje CV oraz jak dobrze wypaść na rozmowie rekrutacyjnej – pierwsza praca 

 

  • Podstawy prawa (rodzaje zatrudnienia, działalność gospodarcza, prawa autorskie) 

 

  • Spotkania z programistami oraz digital marketerami (Jak wygląda praca w danym zawodzie, od czego się zaczyna i jak wygląda ścieżka rozwoju, znajomość jakich narzędzi wymagana jest na stracie, jakich kompetencji oczekują pracodawcy) 

 

  • Bardzo ważnym elementem projektu jest wyposażenie uczestniczek w podstawowe kompetencje potrzebne do wejścia na rynek pracy.  Uczestniczki mają indywidualne spotkania z doradcami zawodowymi. Ponadto, kobiety uczestniczące w projekcie otrzymują wsparcie psychologiczne, z którego mogą korzystać w czasie oraz po zakończeniu projektu. Po zakończonym I etapie Uczestniczki rozpoczynają indywidualne spotkania z Mentorami oraz wybierają ścieżkę kształcenia – programowanie lub digital marketing. Następnie Uczestniczki przystępują do kursu w ramach wybranej ścieżki edukacyjnej. 

  

UNIWERSYTET SUKCESU. DLACZEGO JEST WAŻNY? 

 

Według danych GUS z roku 2019 w polskich domach dziecka, pogotowiach opiekuńczych, rodzinach zastępczych i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych przebywa 72 tysiące dzieci. Mamy w kraju około 1178 placówek instytucjonalnej pieczy zastępczej, z których większość jest przeludniona. W przeciętnym domu dziecka na jednego wychowawcę przypada od 10 do 20 wychowanków, w różnym wieku i o różnych potrzebach wychowawczych. Młodzieży brakuje wsparcia, prywatności i swobody. Młodzi ludzie często nie wierzą w siebie i trudno im się zmotywować do realizowania własnych postanowień. Wpływa to bardzo negatywnie na ich sytuację w środowisku społecznym oraz na rynku pracy. Każdego roku około 6 tysięcy wychowanków domów dziecka, palcówek opiekuńczo-wychowawczych oraz rodzin zastępczych osiąga pełnoletność. Część, ucząc się dalej, pozostaje jeszcze przez jakiś czas w tzw. pieczy zastępczej, część decyduje się rozpocząć samodzielne życie (NIK 2015). 

 

Wychowankowie opuszczający domy dziecka i rozpoczynający dorosłość starają się znaleźć swoje miejsce w społeczeństwie i jak wynika z dostępnych danych, nie są przygotowani do wchodzenia na rynek pracy. Z raportu NIK opublikowanego w 2015 roku wynika, że młodzi dorośli opuszczający domy dziecka najczęściej zasilają rzesze bezrobotnych lub ustawiają się w kolejce po zapomogi. Dane są alarmujące: spośród próby blisko tysiąca wychowanków, którzy podjęli próbę usamodzielnienia, 23% korzystało ze świadczeń pomocy społecznej, 31% zarejestrowało się w powiatowych urzędach pracy, 14% przerwało proces usamodzielnienia, a kolejne 14% wróciło do patologicznego środowiska, z którego wcześniej trafiło do pieczy zastępczej. 

Wychowankowie z rodzin zastępczych i domów dziecka opuszczający pieczę, często mają problemy z najprostszymi sprawami: ze zrobieniem zakupów, gospodarowaniem pieniędzmi, gotowaniem. W rodzinie większość czynności domowych wykonują rodzice, angażując do pomocy dzieci, natomiast w placówce od gotowania jest kucharka, od sprzątania – sprzątaczka, a rola wychowawców często jest ograniczana do pilnowania wychowanków i pomocy w odrabianiu lekcji. Przy takim podziale ról wzmacniają się postawy roszczeniowe wychowanków co z pewnością nie służy samodzielności i aktywności w ich dorosłym życiu. Tym samym, tworzy się błędne koło bezradności. 

  

Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem naszych działań 

 

Szukasz pomysłu na wartościowy projekt CSR, chcesz się zaangażować, wesprzeć nas? Zapraszamy do współpracy: kontakt@digitaluniversity.pl 

Supreet Singh Manchanda

Dyrektor zarządzający Raiven Capital, globalnej firmy venture capital – hybrydowego funduszu z Kanady i Doliny Krzemowej. Mentor Global Impact Challenge na Singularity University oraz InCredibles w UE. Ekspert ds. transformacji cyfrowej.

Jędrzej Iwaszkiewicz

Współzałożyciel i Partner Zarządzający venture builder’a The Heart, odpowiedzialny za rozwój biznesu i partnerstwa strategiczne. Współpracuje z największymi międzynarodowymi firmami na różnych rynkach i w wielu branżach w regionie EMEA.

Piotr Kaniewski

Adwokat, ekspert w obszarze transakcji technologicznych,
doradca w zakresie budowania zwinnych modeli kontraktowych i zakupowych oraz implementowania w organizacjach rozwiązań IT opartych o chmurę obliczeniową.

Kamila Cichocka

Dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Od 15 lat pracuje w branży technologicznej w międzynarodowych organizacjach. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego oraz budowy nowych skutecznych modeli biznesowych.

Piotr Wojciechowski

Prezes i założyciel FUZERS, współzałożyciel polskiego oddziału Service Design Network, akredytowany trener Service Design.

Filip Werstler

Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych.

dr Macej Kawecki

Powołany przez Komisję Europejską na funkcję
Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema.
Prorektor ds. Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

dr hab. Dominik Batorski

Współzałożyciel, członek zarządu oraz Chief Scientist firmy Sotrender, organizator meetupów Data Science Warsaw, kieruje Radą Programową konferencji Data Science Summit, wykładowca i naukowiec.

Kate Hobler

Mentorka, ekspertka transformacji zwinnej, akredytowana trenerka Scrum.org.

Dariusz Jemielniak

Ekspert w Zarządzaniu Projektami Otwartej Współpracy, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University. Jest także członkiem Fundacji Wikimedia oraz założycielem Insta.Ling.

Grażyna Rzehak

Ekspertka w obszarze Rozwoju Organizacji i Kultury Organizacyjnej, Doradczyni Strategiczna, CHRO/CPO, Liderka Biznesowa, Strateg HR.

Rafał Mrówka

Profesor SGH, ekspert w obszarze przywództwa w biznesie, kierownik programu MBA-SGH oraz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.

Edward Stanoch

Ekspert w obszarze doradztwa strategicznego i HR, współzałożyciel nuChapter, certyfikowany konsultant Exponential Organizations i metody ExO Sprint.

Marek Mazierski

Prezes Zarządu PKP Energetyka Obsługa, menedżer o szerokim doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych spółkach infrastrukturalnych. Skuteczny lider zmian. W swojej pracy wdrażał projektyz zakresu digital transformation, change & people management, zmiany kultury organizacyjnej czy unifikacji i standaryzacji procesów.

Jowita Michalska

Założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka
Singularity University Warsaw Chapter