#Future of Work
#Digital Transformation
#Customer Experience
- Język: PL
- Skąd podróżuje: Polska, Warszawa
Marta
Pawlak - Dobrzańska
Strateg HR, Ekspert ds. People Analytics w Great Digital
Bio
Ekspert z 20-letnim doświadczeniem w branży HR. Przez 11 lat pracowała w Pracuj.pl jako szef zespołów analitycznych, badawczych i big data. Przeprowadziła kilkadziesiąt projektów obejmujących pracę nad doświadczeniami wszystkich stron uczestników procesów HR-owych (pracowników, kandydatów oraz HR-owców), a także klientów b2b i b2c. Obecnie od 9 lat Marta Pawlak – Dobrzańska pracuje jako Strateg oraz People Analytics Expert w agencji Great Digital, którą założyła. Odpowiada m.in. za zwiększanie efektywności procesów HR, od etapu analizy i diagnozy sytuacji, po przygotowanie strategii działania w oparciu o dane. Projektuje i koordynuje każdy rodzaj badań potrzebnych w HR, m.in. badania candidate i employee experience, badania EVP (Employee Value Proposition) dla czołowych pracodawców. Odpowiadała też za wdrożenia nowoczesnych technologii w HR w kilku agencjach rekrutacyjnych. Do klientów Great Digital należą m.in. Allegro, Grupa Pracuj, mBank, PZU, BGK, Hebe, Grupa Eurocash, Randstad Polska, Demant, Brainly czy HiPP Polska.
Jako ekspert w obszarze analityki danych, trendów HR i customer experience- Marta Pawlak-Dobrzańska publikowała teksty w licznych czasopismach branżowych m.in. w Harvard Business Review Polska, Personel i Zarządzanie, HR Business Partner. Regularnie występuje jako prelegent na konferencjach a od 7 lat jest wykładowczynią na studiach podyplomowych Talent Management in Tech Companies na Akademii Górniczo-Hutniczej, gdzie prowadzi 2 kursy Analityka HR oraz Digital HR.
Marta Pawlak-Dobrzańska - Abstrakty:
Uczestnicy wystąpienia będą mogli poznać i zrozumieć czym jest digital HR oraz jakie pojawiają się tutaj najnowsze trendy. Omówimy na czym polega ewolucja systemów z HR Tech do Work Tech oraz na czym polega związek Digital HR z employee experience. Poznamy też najbardziej interesujące narzędzia, które pozwalają na poprawę doświadczeń kandydatów i pracowników, w tym rozwiązania, które powstają w dynamicznie rozwijającym się sektorze polskich startupów HR Tech. Podczas części warsztatowej, uczestnicy pod kierunkiem trenerki będą mogli przedyskutować omawiane trendy i wybrać te, które wydają się najlepiej odpowiadać na obecne potrzeby firmy. Ważną częścią spotkania będzie też omówienie z trenerką etapów, jakie są konieczne dla efektywnego wdrożenia nowych narzędzi w HR dla przykładowych, wybranych przez grupę narzędzi.
Zachodząca obecnie dzięki AI zmiana, to zmiana przede wszystkim biznesowa o skali porównywanej do rewolucji przemysłowej i pojawienia się internetu. Już teraz HR może aktywnie włączyć się w tą zmianę przygotowując się nie tylko na zmiany w funkcjonowaniu poszczególnych obszarów HR, ale też przygotowując do zmiany kolejne grupy pracowników. Szkolenie pozwala zrozumieć zachodzące obecnie zmiany, poznać zachodzące trendy, pojawiające się wyzwania i to jak można na nie odpowiedzieć. Przewidywane podczas szkolenia formy pracy to prezentacja trenerki, dyskusja moderowana, praca w grupach, ćwiczenia dające szansę na trening umiejętności omawianych na szkoleniu, a także zadania wykonywane przez uczestników szkolenia z użyciem narzędzi AI (ChatGPT w płatnej wersji) poprawiające jakość realizowanych przez nich zadań.
Nowoczesnej analityki HR nie możemy sprowadzić do raportowania niezliczonej liczby mierników i wskaźników. Wiedza o tym, jak analizować dane poprawnie, gdzie szukać danych (w tym danych porównawczych do danych firmowych) oraz jakie mierniki i KPI dobierać dla odpowiednich celów HR-owych pozwala odkryć na nowo czym jest i jakie daje możliwości nowoczesna wersja analityki HR w wersji, jaką jest people analytics. Podczas szkolenia wspólnie z trenerką dokonywany jest przegląd stosowanych do tej pory w firmie praktyk w obszarze pracy z danymi w HR i uzupełnienie ich o podejście, które podnosi skuteczność prowadzonych działań w HR. Cenionym przez Klientów aspektem szkolenia jest możliwość przeprowadzenia wszystkich ćwiczeń w oparciu o dostarczone przed szkoleniem przykładowe dane i prezentacje Klienta.
Umiejętność skutecznego posługiwania się danymi HR w organizacji to ważna kompetencja współczesnego HR-owca. Aspekt, który znacząco podnosi jakość współpracy z biznesem i związany z tym wpływ HR na funkcjonowanie firmy to posługiwanie się HR Data Storytellingiem i odpowiednią wizualizacją danych. Wiedza na temat tego, jak komunikować liczby, aby nie były abstrakcyjne dla odbiorców, jak opowiadać, aby biznes chciał słuchać, co HR ma do powiedzenia i wreszcie jak przygotowywać wizualizacje danych, aby sprawić, że będą one czytelne dla odbiorców pozwala osiągnąć zamierzony efekt. Całość przekazywanej podczas spotkania wiedzy sprawi, że HR-owcy będą skuteczniejsi w swoich firmach w momencie rozmów z Hiring Managerami, Dyrektorami HR czy zarządem.
Szkolenie rozpoczyna się wprowadzeniem do tematu, czyli przedstawieniem przykładów na wykorzystanie danych, które ułatwiają nam codzienne funkcjonowanie. Omawiane przykłady pozwalają płynnie przejść do omówienia kluczowych zagadnień dotyczących pracy z danymi. Uczestnicy dowiadują się m.in. dlaczego warto analizować dane, jakie rodzaje danych można analizować, jakie kompetencje, które pomagają w byciu analitykiem oraz jakie są najczęstsze pułapki w analizie danych i sposoby radzenia sobie z nimi. W trakcie szkolenia uczestnicy wykonują też zadanie grupowe pozwalające na przećwiczenie systemowego podejścia do pracy z danymi oraz przezwyciężenie obaw dotyczących analizy danych. W module „analityka a big data” uczestnicy poznają kluczowe podobieństwa i różnice pomiędzy pojęciami, a także najnowsze trendy w obszarze big data. Dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy dowiadują się m.in: gdzie w codziennym życiu mogą znaleźć przykłady zastosowania analizy danych, jak zacząć pracę z danymi, jakie kompetencje są pomocne i jakie warto rozwijać oraz na co zwracać uwagę pracując z danymi, jakich pułapek unikać.
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiadują się czym jest customer experience i czym różni się od obsługi klienta. Poznają też kluczowe narzędzia (mapa empatii, persona, mapa doświadczeń klienta) pozwalające poczuć i zrozumieć potrzeby klienta. Kolejnym etapem jest omówienie podejść pozwalających zmierzyć doświadczenia klientów, sposobów zbierania feedbacku oraz kluczowych metryk, ich zalet i możliwych ograniczeń. Wreszcie, ważnym elementem szkolenia jest przećwiczenie poznanych pojęć i metod pracy nad doświadczeniami klienta w ćwiczeniu, jakie uczestnicy wykonują, a następnie omawiają razem z trenerem. Dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy dowiedzą się m.in. z czego wynika popularność terminu customer experience i dlaczego warto się nim zainteresować, jak metody stosowane w customer experience można wykorzystać w codziennej pracy, a także jak mierzyć doświadczenia klientów i efekt zmian, jakie w nich wprowadzamy.
Uczestnicy wykładu poznają trendy i innowacje, jakie w ostatnim czasie pojawiły się na rynku polskim. Zaprezentowany materiał będzie podparty danymi z najnowszych raportów branżowych i badań. Będzie mowa m.in. o sposobach na dotarcie do kandydatów pasywnych, przyciągnięcie uwagi działaniami komunikacyjnymi, zachęcenie do aplikowania do danej firmy, wdrożenie nowych, a także zaangażowanie i utrzymanie pracowników. Nie zabraknie przykładów innowacyjnych rozwiązań w obszarze candidate i employee experience z polskiego rynku wprowadzonych przez firmy z różnych branż i sektorów. W trakcie wystąpienia uczestnicy poznają też warte uwagi narzędzia digital HR, które pozwalają na poprawę doświadczeń kandydatów i pracowników, w tym rozwiązania, które powstają w dynamicznie rozwijającym się sektorze polskich startupów HR Tech.
Spotkanie zakończy się częścią warsztatową, kiedy to uczestnicy pod kierunkiem trenera będą mogli przedyskutować omawiane trendy i wybrać te, które wydają się najlepiej odpowiadać na obecne potrzeby firmy. Dzięki wymianie opinii na gorąco łatwiej będzie wybrać zagadnienia, do których warto będzie wrócić już po spotkaniu z Digital University.