Digital University

Maria Belka

#Diversity & Inclusion
#Future Skills
#Future of Work

  • Język: PL, EN
  • Skąd podróżuje: Polska, Warszawa

Maria
Belka

Przedsiębiorczyni, konsultantka, ekspertka z zakresu rozwoju i skalowania biznesu. Współzałożycielka i prezeska pionierskiej inicjatywy doradczej Mentors4Starters. Założycielka Bit Evil SA (FinTech i Software Development). Członkini i dwukrotna kuratorka Global Shapers Warsaw Hub (World Economic Forum). 

Bio

Maria Belka od ponad 8 lat związana jest ze społecznością startupową i stale poszerza swoją wiedzę z zakresu zarządzania, finansów i przedsiębiorczości. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami, konceptualizacji modeli biznesowych, planowaniu strategicznym, walidacji oraz budowaniu relacji zewnętrznych.  

Zarządzała polskim oddziałem singapurskiego funduszu inwestycyjnego Prytek Holding Pte Ltd. Konsultantka. Uprzednio przewodnicząca Rady Nadzorczej i prezeska BIT EVIL SA, publicznej spółki technologicznej skupionej na branżach AdTech, Fintech oraz technologii Blockchain, CEO i współzałożycielka Fundacji Mentors4Starters – pionierskiej inicjatywy rozwijającej mentoring w Polsce. A także dwukrotna kuratorka warszawskiego hubu Global Shapers, inicjatywy Światowego Forum Ekonomicznego.   

Doktorantka z dziedziny Ekonomii i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwentka Uniwersytetu w Genewie i Uniwersytetu of Birmingham. Zdobywała doświadczenie w sektorze publicznym, współpracując m.in. z Europejską Komisją Gospodarczą Organizacji Narodów Zjednoczonych, Parlamentem Europejskim, Narodowym Bankiem Kazachstanu oraz w sektorze prywatnym jako przedsiębiorca zajmujący się rozwojem start-upów technologicznych.  

W 2017 r. została wyróżniona na liście NEW EUROPE100 Challengers, tworzonej przez Res Publica, Google i Visegrad Fund oraz we współpracy z Financial Times. Alumna Leadership Academy for Poland i Blackbox Connect (BBC 24) – odbywającego się w Dolinie Krzemowej programu dla przedsiębiorców technologicznych – oraz Google Founders Academy. 

Maria Belka - Abstrakty:

Analitycy przewidują, że 65% zawodów, które będą wykonywać nasze dzieci jeszcze nie istnieje, a aż 80% z nich będzie opartych na współpracy z technologią. Rynek pracy czeka prawdziwa rewolucja. Dlatego już dziś działy HR stają przed ogromnym wyzwaniem przygotowania pracowników do bycia częścią tej zmiany. Jakie tytuły będą na naszych wizytówkach w przyszłości? Czym są kompetencje transferowalne i czy większą wartość będzie mieć specjalizacja czy też interdyscyplinarność? Prelekcja “O rynku pracy jutra” to skondensowana pigułka wiedzy, która pozwoli optymistycznie spojrzeć, zrozumieć i przygotować się na branże przyszłości. 

  1. Growth hacking as a mindset: intro to the concept
  2. Law of diffusion – when innovations become mainstream? 
  3. Companies we know thanks to growth-hacking! – Case-studies 
  4. Building a Growth-Hacking strategy – Tools 
  5. ..And more tools: Viral marketing vs Influence marketing 

W speechu wyjaśnię, czym jest growth-hacking, skąd inspiracja do takich działań wśród firm oraz na jakich zasadach się opiera. Szybko okaże się, że większość firm, które znamy i które dzisiaj są tzw. jednorożcami, w przeszłości opierało swoje strategie wzrostu na nietypowych działaniach, które mocno wykraczały poza tradycyjny marketing. Przejdziemy przez narzędzia, które choć nie stanowią jednej gotowej recepty na pozyskiwanie użytkowników w dużych liczbach w szybkim czasie, to pozwalają stworzyć nieszablonowe wielopłaszczyznowe strategie, które znacznie pozwalają obniżyć koszt pozyskania użytkownika. Na sam koniec przyjrzymy się, jakie cechy mają dobre kampanie wiralowe i influencerskie, które także stanowią elementy growth-hackingu. Wystąpienie będzie stanowiło inspirację do szerszego myślenia o marketingu i poszukiwania nowych możliwości sprzedaży. 

Czym jest work-life integration? Czy możliwe jest kreowanie synergii między życiem prywatnym a zawodowym? Dla jednych brzmi to jak pułapka i multitasking, dla innych to wygoda i harmonia. Dla każdego jest czymś innym, dlatego warto zrozumieć ten koncept, ale również upewnić się, że cały zespół lub organizacja rozumieją go w ten sam sposób. Autonomia i mniej superwizji to odpowiedzialność oraz swoisty kontrakt z pracodawcą. Work-life integration wymaga świadomości, motywacji i identyfikowania się z zespołem. Czy na wszystkie z tych czynników mamy wpływ u naszych pracowników? Podczas tego wystąpienia opowiem, dlaczego w dobie pracy zdalnej musimy myśleć i pracować jak przedsiębiorcy. 

  1. Uważaj o czym marzysz.. – Dlaczego w 2019 wszyscy chcieliśmy pracować zdalnie? 
  2. Czym jest work – life integration? Czy możliwe jest kreowanie synergii między życiem prywatnym a zawodowym?
  3. Self-management – w jaki sposób pracując na etacie jesteśmy dzisiaj swoimi szefami?
  4. Priorytety, bonusy, relacje czyli indywidualizacja.
  5. Remedia: elastyczność, empatia, entuzjazm.

Czym są kompetencje przyszłości i jak odnajdywać siebie na mapie tych kompetencji, czyli moje zasoby w porównaniu do wymagań organizacji. Porozmawiamy o tym, które kompetencje dzielą i łączą pokolenia, a także jak generacje X, Y i Z mogą się wspierać swoimi wiodącymi zasobami. Zdefiniujemy swoje cele treningowe i omówimy metody zdobywania kompetencji przyszłości, będących naszą polisą na zmieniające się życie. 

  1. Kompetencje przyszłości w naszej codzienności – wprowadzenie 
  1. Kompetencje, które dzielą i łączą pokolenia – jak generacje X, Y i Z mogą się wspierać? 
  1. Czy, żeby zostać influencerem/influencerką trzeba mieć kompetencje? 
  1. Odnajdywanie siebie na mapie kompetencji przyszłości czyli moje zasoby w porównaniu do wymagań organizacji.  
  1. Ja i moje cele treningowe – jak zdobywać kompetencje przyszłości? 

Gender Pay Gap, czyli zjawisko stanowiące niezbity dowód na społeczna nierówność. Mimo wdrażanych strategii – pozostaje wciąż z nami na każdej szerokości geograficznej. Jedni uważają, że jest jak Yeti i wiele się o nim mówi, ale nikt go nie widział. Inni wskazują wieloaspektowość i wszechobecność zjawiska. Komu gender pay gap tak naprawdę szkodzi i komu powinno zależeć na jego zniknięciu? Tego i innych faktów o tym podejrzanym fenomenie dowiecie się z wystapięnia Marii Belki.   

W obliczu intensyfikujących się zmian demograficznych oraz zmieniającej się dynamiki na rynku pracy, zróżnicowanie pokoleń staje się coraz bardziej widoczne i znaczące. Stanowi ono dla firm ogromne wyzwanie, ale jednocześnie, co niewielu zauważa, jest ogromną szansą – o czym przekonuje autorka wystąpienia “Różne pokolenia na rynku pracy”. 

Podczas wystąpienia Marii Belki przyjrzymy się różnicom w sposobie i ilości pracy, a także w wartościach między pokoleniami, od baby boomers po pokolenie Z. Omówimy, stereotypy i wzajemne zarzuty, które są powszechne i często oparte na braku zrozumienia dla różnorodności perspektyw. Autorka będzie przekonywać słuchaczy, że można przekształcić pozorne różnice w komplementarne partnerstwa, które umożliwią wykorzystanie unikalnych kompetencji i doświadczeń każdej grupy. 

Jednym z elementów przedstawionych jako rozwiązanie w pogodzeniu różnic jest koncepcja „life long learning” – ciągłego uczenia się, które staje się nie tylko możliwością, ale i koniecznością w szybko zmieniającym się świecie. Ciągły rozwój i dostosowywania się do nowych technologii i trendów sprzyja lepszemu zrozumieniu oraz owocnej współpracy między pokoleniami. 

Efektem wystąpienia jest zainspirowanie uczestników do myślenia o wielopokoleniowym miejscu pracy nie jako o wyzwaniu, ale jako o okazji do budowania silniejszych, bardziej zintegrowanych zespołów, które są zdolne do innowacji i adaptacji w obliczu przyszłych wyzwań rynkowych. 

W obliczu intensyfikujących się zmian demograficznych oraz zmieniającej się dynamiki na rynku pracy, zróżnicowanie pokoleń staje się coraz bardziej widoczne i znaczące. Stanowi ono dla firm ogromne wyzwanie, ale jednocześnie, co niewielu zauważa, jest ogromną szansą – o czym przekonuje autorka wystąpienia “Różne pokolenia na rynku pracy”. 

Podczas wystąpienia Marii Belki przyjrzymy się różnicom w sposobie i ilości pracy, a także w wartościach między pokoleniami, od baby boomers po pokolenie Z. Omówimy, stereotypy i wzajemne zarzuty, które są powszechne i często oparte na braku zrozumienia dla różnorodności perspektyw. Autorka będzie przekonywać słuchaczy, że można przekształcić pozorne różnice w komplementarne partnerstwa, które umożliwią wykorzystanie unikalnych kompetencji i doświadczeń każdej grupy. 

Jednym z elementów przedstawionych jako rozwiązanie w pogodzeniu różnic jest koncepcja „life long learning” – ciągłego uczenia się, które staje się nie tylko możliwością, ale i koniecznością w szybko zmieniającym się świecie. Ciągły rozwój i dostosowywania się do nowych technologii i trendów sprzyja lepszemu zrozumieniu oraz owocnej współpracy między pokoleniami. 

Efektem wystąpienia jest zainspirowanie uczestników do myślenia o wielopokoleniowym miejscu pracy nie jako o wyzwaniu, ale jako o okazji do budowania silniejszych, bardziej zintegrowanych zespołów, które są zdolne do innowacji i adaptacji w obliczu przyszłych wyzwań rynkowych. 

Zamów speakera/kę

    Wybierz Eksperta/kę, która Cię interesuje?

    Czy interesuje Cię konkretny obszar? ( max 3)

    Wybierz z listy

    Oświadczam, że zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez DIGITAL UNIVERSITY sp. z o.o. w Warszawie i akceptuję jej treść. Dane podane za pośrednictwem formularza będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi, jeśli pytanie będzie odnosić się do naszych usług w odpowiedzi możemy przedstawić naszą ofertę. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do nawiązania kontaktu.

    Supreet Singh Manchanda

    Dyrektor zarządzający Raiven Capital, globalnej firmy venture capital – hybrydowego funduszu z Kanady i Doliny Krzemowej. Mentor Global Impact Challenge na Singularity University oraz InCredibles w UE. Ekspert ds. transformacji cyfrowej.

    Jędrzej Iwaszkiewicz

    Współzałożyciel i Partner Zarządzający venture builder’a The Heart, odpowiedzialny za rozwój biznesu i partnerstwa strategiczne. Współpracuje z największymi międzynarodowymi firmami na różnych rynkach i w wielu branżach w regionie EMEA.

    Piotr Kaniewski

    Adwokat, ekspert w obszarze transakcji technologicznych,
    doradca w zakresie budowania zwinnych modeli kontraktowych i zakupowych oraz implementowania w organizacjach rozwiązań IT opartych o chmurę obliczeniową.

    Kamila Cichocka

    Dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Od 15 lat pracuje w branży technologicznej w międzynarodowych organizacjach. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego oraz budowy nowych skutecznych modeli biznesowych.

    Piotr Wojciechowski

    Prezes i założyciel FUZERS, współzałożyciel polskiego oddziału Service Design Network, akredytowany trener Service Design.

    Filip Werstler

    Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych.

    dr Macej Kawecki

    Powołany przez Komisję Europejską na funkcję
    Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema.
    Prorektor ds. Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

    dr hab. Dominik Batorski

    Współzałożyciel, członek zarządu oraz Chief Scientist firmy Sotrender, organizator meetupów Data Science Warsaw, kieruje Radą Programową konferencji Data Science Summit, wykładowca i naukowiec.

    Kate Hobler

    Mentorka, ekspertka transformacji zwinnej, akredytowana trenerka Scrum.org.

    Dariusz Jemielniak

    Ekspert w Zarządzaniu Projektami Otwartej Współpracy, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University. Jest także członkiem Fundacji Wikimedia oraz założycielem Insta.Ling.

    Grażyna Rzehak

    Ekspertka w obszarze Rozwoju Organizacji i Kultury Organizacyjnej, Doradczyni Strategiczna, CHRO/CPO, Liderka Biznesowa, Strateg HR.

    Rafał Mrówka

    Profesor SGH, ekspert w obszarze przywództwa w biznesie, kierownik programu MBA-SGH oraz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.

    Edward Stanoch

    Ekspert w obszarze doradztwa strategicznego i HR, współzałożyciel nuChapter, certyfikowany konsultant Exponential Organizations i metody ExO Sprint.

    Marek Mazierski

    Prezes Zarządu PKP Energetyka Obsługa, menedżer o szerokim doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych spółkach infrastrukturalnych. Skuteczny lider zmian. W swojej pracy wdrażał projektyz zakresu digital transformation, change & people management, zmiany kultury organizacyjnej czy unifikacji i standaryzacji procesów.

    Jowita Michalska

    Założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka
    Singularity University Warsaw Chapter