#Diversity & Inclusion
#Future Skills
#Future of Work
- Język: PL, EN
- Skąd podróżuje: Polska, Warszawa
Maria
Belka
Przedsiębiorczyni, konsultantka, ekspertka z zakresu rozwoju i skalowania biznesu. Współzałożycielka i prezeska pionierskiej inicjatywy doradczej Mentors4Starters. Założycielka Bit Evil SA (FinTech i Software Development). Członkini i dwukrotna kuratorka Global Shapers Warsaw Hub (World Economic Forum).
Bio
Maria Belka od ponad 8 lat związana jest ze społecznością startupową i stale poszerza swoją wiedzę z zakresu zarządzania, finansów i przedsiębiorczości. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami, konceptualizacji modeli biznesowych, planowaniu strategicznym, walidacji oraz budowaniu relacji zewnętrznych.
Zarządzała polskim oddziałem singapurskiego funduszu inwestycyjnego Prytek Holding Pte Ltd. Konsultantka. Uprzednio przewodnicząca Rady Nadzorczej i prezeska BIT EVIL SA, publicznej spółki technologicznej skupionej na branżach AdTech, Fintech oraz technologii Blockchain, CEO i współzałożycielka Fundacji Mentors4Starters – pionierskiej inicjatywy rozwijającej mentoring w Polsce. A także dwukrotna kuratorka warszawskiego hubu Global Shapers, inicjatywy Światowego Forum Ekonomicznego.
Doktorantka z dziedziny Ekonomii i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwentka Uniwersytetu w Genewie i Uniwersytetu of Birmingham. Zdobywała doświadczenie w sektorze publicznym, współpracując m.in. z Europejską Komisją Gospodarczą Organizacji Narodów Zjednoczonych, Parlamentem Europejskim, Narodowym Bankiem Kazachstanu oraz w sektorze prywatnym jako przedsiębiorca zajmujący się rozwojem start-upów technologicznych.
W 2017 r. została wyróżniona na liście NEW EUROPE100 Challengers, tworzonej przez Res Publica, Google i Visegrad Fund oraz we współpracy z Financial Times. Alumna Leadership Academy for Poland i Blackbox Connect (BBC 24) – odbywającego się w Dolinie Krzemowej programu dla przedsiębiorców technologicznych – oraz Google Founders Academy.
Maria Belka - Abstrakty:
Analitycy przewidują, że 65% zawodów, które będą wykonywać nasze dzieci jeszcze nie istnieje, a aż 80% z nich będzie opartych na współpracy z technologią. Rynek pracy czeka prawdziwa rewolucja. Dlatego już dziś działy HR stają przed ogromnym wyzwaniem przygotowania pracowników do bycia częścią tej zmiany. Jakie tytuły będą na naszych wizytówkach w przyszłości? Czym są kompetencje transferowalne i czy większą wartość będzie mieć specjalizacja czy też interdyscyplinarność? Prelekcja “O rynku pracy jutra” to skondensowana pigułka wiedzy, która pozwoli optymistycznie spojrzeć, zrozumieć i przygotować się na branże przyszłości.
W speechu wyjaśnię, czym jest growth-hacking, skąd inspiracja do takich działań wśród firm oraz na jakich zasadach się opiera. Szybko okaże się, że większość firm, które znamy i które dzisiaj są tzw. jednorożcami, w przeszłości opierało swoje strategie wzrostu na nietypowych działaniach, które mocno wykraczały poza tradycyjny marketing. Przejdziemy przez narzędzia, które choć nie stanowią jednej gotowej recepty na pozyskiwanie użytkowników w dużych liczbach w szybkim czasie, to pozwalają stworzyć nieszablonowe wielopłaszczyznowe strategie, które znacznie pozwalają obniżyć koszt pozyskania użytkownika. Na sam koniec przyjrzymy się, jakie cechy mają dobre kampanie wiralowe i influencerskie, które także stanowią elementy growth-hackingu. Wystąpienie będzie stanowiło inspirację do szerszego myślenia o marketingu i poszukiwania nowych możliwości sprzedaży.
Czym jest work-life integration? Czy możliwe jest kreowanie synergii między życiem prywatnym a zawodowym? Dla jednych brzmi to jak pułapka i multitasking, dla innych to wygoda i harmonia. Dla każdego jest czymś innym, dlatego warto zrozumieć ten koncept, ale również upewnić się, że cały zespół lub organizacja rozumieją go w ten sam sposób. Autonomia i mniej superwizji to odpowiedzialność oraz swoisty kontrakt z pracodawcą. Work-life integration wymaga świadomości, motywacji i identyfikowania się z zespołem. Czy na wszystkie z tych czynników mamy wpływ u naszych pracowników? Podczas tego wystąpienia opowiem, dlaczego w dobie pracy zdalnej musimy myśleć i pracować jak przedsiębiorcy.
Czym są kompetencje przyszłości i jak odnajdywać siebie na mapie tych kompetencji, czyli moje zasoby w porównaniu do wymagań organizacji. Porozmawiamy o tym, które kompetencje dzielą i łączą pokolenia, a także jak generacje X, Y i Z mogą się wspierać swoimi wiodącymi zasobami. Zdefiniujemy swoje cele treningowe i omówimy metody zdobywania kompetencji przyszłości, będących naszą polisą na zmieniające się życie.
Gender Pay Gap, czyli zjawisko stanowiące niezbity dowód na społeczna nierówność. Mimo wdrażanych strategii – pozostaje wciąż z nami na każdej szerokości geograficznej. Jedni uważają, że jest jak Yeti i wiele się o nim mówi, ale nikt go nie widział. Inni wskazują wieloaspektowość i wszechobecność zjawiska. Komu gender pay gap tak naprawdę szkodzi i komu powinno zależeć na jego zniknięciu? Tego i innych faktów o tym podejrzanym fenomenie dowiecie się z wystapięnia Marii Belki.
W obliczu intensyfikujących się zmian demograficznych oraz zmieniającej się dynamiki na rynku pracy, zróżnicowanie pokoleń staje się coraz bardziej widoczne i znaczące. Stanowi ono dla firm ogromne wyzwanie, ale jednocześnie, co niewielu zauważa, jest ogromną szansą – o czym przekonuje autorka wystąpienia “Różne pokolenia na rynku pracy”.
Podczas wystąpienia Marii Belki przyjrzymy się różnicom w sposobie i ilości pracy, a także w wartościach między pokoleniami, od baby boomers po pokolenie Z. Omówimy, stereotypy i wzajemne zarzuty, które są powszechne i często oparte na braku zrozumienia dla różnorodności perspektyw. Autorka będzie przekonywać słuchaczy, że można przekształcić pozorne różnice w komplementarne partnerstwa, które umożliwią wykorzystanie unikalnych kompetencji i doświadczeń każdej grupy.
Jednym z elementów przedstawionych jako rozwiązanie w pogodzeniu różnic jest koncepcja „life long learning” – ciągłego uczenia się, które staje się nie tylko możliwością, ale i koniecznością w szybko zmieniającym się świecie. Ciągły rozwój i dostosowywania się do nowych technologii i trendów sprzyja lepszemu zrozumieniu oraz owocnej współpracy między pokoleniami.
Efektem wystąpienia jest zainspirowanie uczestników do myślenia o wielopokoleniowym miejscu pracy nie jako o wyzwaniu, ale jako o okazji do budowania silniejszych, bardziej zintegrowanych zespołów, które są zdolne do innowacji i adaptacji w obliczu przyszłych wyzwań rynkowych.
W obliczu intensyfikujących się zmian demograficznych oraz zmieniającej się dynamiki na rynku pracy, zróżnicowanie pokoleń staje się coraz bardziej widoczne i znaczące. Stanowi ono dla firm ogromne wyzwanie, ale jednocześnie, co niewielu zauważa, jest ogromną szansą – o czym przekonuje autorka wystąpienia “Różne pokolenia na rynku pracy”.
Podczas wystąpienia Marii Belki przyjrzymy się różnicom w sposobie i ilości pracy, a także w wartościach między pokoleniami, od baby boomers po pokolenie Z. Omówimy, stereotypy i wzajemne zarzuty, które są powszechne i często oparte na braku zrozumienia dla różnorodności perspektyw. Autorka będzie przekonywać słuchaczy, że można przekształcić pozorne różnice w komplementarne partnerstwa, które umożliwią wykorzystanie unikalnych kompetencji i doświadczeń każdej grupy.
Jednym z elementów przedstawionych jako rozwiązanie w pogodzeniu różnic jest koncepcja „life long learning” – ciągłego uczenia się, które staje się nie tylko możliwością, ale i koniecznością w szybko zmieniającym się świecie. Ciągły rozwój i dostosowywania się do nowych technologii i trendów sprzyja lepszemu zrozumieniu oraz owocnej współpracy między pokoleniami.
Efektem wystąpienia jest zainspirowanie uczestników do myślenia o wielopokoleniowym miejscu pracy nie jako o wyzwaniu, ale jako o okazji do budowania silniejszych, bardziej zintegrowanych zespołów, które są zdolne do innowacji i adaptacji w obliczu przyszłych wyzwań rynkowych.