
#AI
#Future skills
#Future of education
#Leadership&motivation
- Język: PL
- Skąd podróżuje: Polska, Trójmiasto
Maciej
Winiarek
Maciej od 20 lat prowadzi firmę szkoleniowo-wydawniczą. Ma duże doświadczenie trenerskie (ponad 12 lat) – przez wiele lat uczył się tylko od trenerów zagranicznych. Teraz sam szkoli trenerów, a do tej przeszkolił kilkanaście tysięcy osób.
Bio
Maciej od 20 lat prowadzi firmę szkoleniowo-wydawniczą. Ma duże doświadczenie trenerskie (ponad 12 lat) – przez wiele lat uczył się tylko od trenerów zagranicznych. Teraz sam szkoli trenerów, a do tej przeszkolił kilkanaście tysięcy osób.
Jest autorem szkoleń, kursów webinarów , książek, opracowań o myśleniu krytycznym. Łączy wiedzę i doświadczenie biznesowe z nowoczesnym warsztatem trenerskim opartym na najnowszych trendach w edukacji (procesie uczenia się).
Ujęcie myślenia krytycznego, przez Maćka jest bardzo praktyczne – pełne procesów i narzędzi myślowych z najważniejszych ośrodków edukacyjno-biznesowych na świecie. Podczas swoich szkoleń uczy praktycznego zastosowania tej kompetencji – aby była dostępna już następnego dnia po szkoleniu, w sferze zawodowej jak i osobistej.
Abstrakty
Pomimo wielu szkoleń z komunikacji nadal mamy poczucie niskiej efektywności spotkań, konsultacji. Mało jest różnorodności zdań, mało zgłaszania wątpliwości, mało dociekania,
kwestionowania. Za to każdy słyszy, to co chciał usłyszeć, robi według własnego uznania, nie szanuje wspólnie ustalonych zasad, celów, priorytetów. Dlaczego się tak dzieje, dlaczego tkwimy w tym samym miejscu? Brak rozwoju komunikacji podczas całego procesu edukacyjnego – szkoła, liceum, studia, brak umiejętności krytycznego myślenia,
brak kultury otwartej komunikacji w naszym społeczeństwie, brak koncentracji na myśleniu o problemie – dominuje natychmiastowa chęć rozwiązania problemu, brak warunków do otwartej komunikacji w poprzednich miejscach
pracy, brak warunków do otwartej komunikacji w obecnym miejscu pracy – lider raz zaprasza do rozmowy, a zaraz potem ocenia (głównie negatywnie) uczestników za to co powiedzieli.
Gdy spojrzymy na ten problem przez pryzmat myślenia krytycznego to zdefiniujemy go w inny sposób, jako „brak klarowności w myśleniu oraz klarowności w komunikacji”.
Eli Goldratt, twórca „Teorii Ograniczeń” twierdził, że za większością problemów w organizacjach stoją nienazwane, a przez to nierozwiązane konflikty. A te zaś bardzo często biorą się z przyjęcia błędnych założeń lub ograniczających przekonań. Jednak niezweryfikowane prowadzą to nieuniknionych konfliktów. Kluczem do sukcesu w tej sytuacji jest zastosowanie myślenia krytycznego.