
Futurist, Partner at 4CF Strategic Foresight, Member of the Board
of the Polish Society for the Study of the Future
Speaking topics
› Megatrendy, antytrendy i hipertrendy do 2040. Foresight strategiczny w pigułce
› Czy tu można coś w ogóle zaplanować? Jak udoskonalić zarządzanie strategiczne w firmie
› Rynki w ruchu – jak przygotować się na następną falę zmian na rynku?
› Kompetencje przyszłości
Abstracts
Czy naukowe podejście do analizy trendów może przydać się w biznesie? Największe światowe koncerny mają własne działy foresightu, a z prowadzonych w Niemczech badań wynika, że wdrożenia foresightu wpływa dodatnio na tempo wzrostu firmy i zwrot z inwestycji badawczo-rozwojowych. Wystąpienie o megatrendach, antyrendach i hipertrendach, oparte wynika na dziesiątków foresightowych projektów badawczych pomaga nadrobić zaległości w monitorowaniu zmian w otoczeniu strategicznym firmy. Pozycja obowiązkowa w szkoleniu menedżerów wysokiego szczebla.
Czy to prawda, że strategia odchodzi w przeszłość, bo liczą się tylko krótkoterminowe sukcesy? Przykład liderów branż pokazuje, że jest inaczej. W dobie transformacji biznesowej, złe założenia i nietrafione prognozy mogą słono kosztować.Wykład podaje praktyczne rekomendacje, jak dostosować procesy planowania do rzeczywistości kryzysu wywołanego przez pandemię i przygotować się na przyszłe zmiany w środowisku biznesowym.
Szok przyszłości, opisany przez Alvina Tofflera w latach 70. XX w. dotyka coraz większej liczby polskich przedsiębiorstw. Wyczerpujące się źródła przewag konkurencyjnych sprawiają, że trafne wyznaczanie celów rozwojowych dla przedsiębiorstw i działów staje się coraz trudniejsze. Dzięki temu wykładowi poznasz przyszłe kierunki z których spodziewać się wiatru zmian na rynku. W oparciu o analizę możliwych zmian w trendach społecznych, technicznych i rynkowych wytyczysz nowy kurs ku transformacji modeli biznesowych, zanim zrobi to konkurencja.
Szok przyszłości, opisany przez Alvina Tofflera w latach 70. XX w. dotyka coraz większej liczby polskich przedsiębiorstw. Wyczerpujące się źródła przewag konkurencyjnych sprawiają, że trafne wyznaczanie celów rozwojowych dla przedsiębiorstw i działów staje się coraz trudniejsze. Dzięki temu wykładowi poznasz przyszłe kierunki z których spodziewać się wiatru zmian na rynku. W oparciu o analizę możliwych zmian w trendach społecznych, technicznych i rynkowych wytyczysz nowy kurs ku transformacji modeli biznesowych, zanim zrobi to konkurencja.
Bio note
Jest partnerem w firmie badawczej 4CF Strategic Foresight i członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością. Doradza w dziedzinie foresightu strategicznego instytucjom międzynarodowym, takim jak NATO, UNESCO, UNDP oraz przedsiębiorstwom i organizacjom pozarządowym. Prowadził projekty badawcze, warsztaty i szkolenia dla przedsiębiorstw m.in. z branż: energetycznej, FMCG, finansowej, budowlanej, farmaceutycznej, wysokich technologii i zbrojeniowej, a także projekty militarne w Polsce i Holandii. Występował na TEDxWarsaw i dwustuleciu Uniwersytetu Warszawskiego, którego jest absolwentem. Członek Association of Professional Futurists oraz World Future Society.