Kacper Nosarzewski (2)

Kacper Nosarzewski

Futurist, Partner at 4CF Strategic Foresight, Member of the Board
of the Polish Society for the Study of the Future

Kopia Bez tytułu (24)
Speaking topics

Megatrendy, antytrendy i hipertrendy do 2040. Foresight strategiczny w pigułce
Czy tu można coś w ogóle zaplanować? Jak udoskonalić zarządzanie strategiczne w firmie
Rynki w ruchu – jak przygotować się na następną falę zmian na rynku?
Kompetencje przyszłości

Abstracts

Czy naukowe podejście do analizy trendów może przydać się w biznesie? Największe światowe koncerny mają własne działy foresightu, a z prowadzonych w Niemczech badań wynika, że wdrożenia foresightu wpływa dodatnio na tempo wzrostu firmy i zwrot z inwestycji badawczo-rozwojowych. Wystąpienie o megatrendach, antyrendach i hipertrendach, oparte wynika na dziesiątków foresightowych projektów badawczych pomaga nadrobić zaległości w monitorowaniu zmian w otoczeniu strategicznym firmy. Pozycja obowiązkowa w szkoleniu menedżerów wysokiego szczebla.

Czy to prawda, że strategia odchodzi w przeszłość, bo liczą się tylko krótkoterminowe sukcesy? Przykład liderów branż pokazuje, że jest inaczej. W dobie transformacji biznesowej, złe założenia i nietrafione prognozy mogą słono kosztować.Wykład podaje praktyczne rekomendacje, jak dostosować procesy planowania do rzeczywistości kryzysu wywołanego przez pandemię i przygotować się na przyszłe zmiany w środowisku biznesowym.

Szok przyszłości, opisany przez Alvina Tofflera w latach 70. XX w. dotyka coraz większej liczby polskich przedsiębiorstw. Wyczerpujące się źródła przewag konkurencyjnych sprawiają, że trafne wyznaczanie celów rozwojowych dla przedsiębiorstw i działów staje się coraz trudniejsze. Dzięki temu wykładowi poznasz przyszłe kierunki z których spodziewać się wiatru zmian na rynku. W oparciu o analizę możliwych zmian w trendach społecznych, technicznych i rynkowych wytyczysz nowy kurs ku transformacji modeli biznesowych, zanim zrobi to konkurencja.

Szok przyszłości, opisany przez Alvina Tofflera w latach 70. XX w. dotyka coraz większej liczby polskich przedsiębiorstw. Wyczerpujące się źródła przewag konkurencyjnych sprawiają, że trafne wyznaczanie celów rozwojowych dla przedsiębiorstw i działów staje się coraz trudniejsze. Dzięki temu wykładowi poznasz przyszłe kierunki z których spodziewać się wiatru zmian na rynku. W oparciu o analizę możliwych zmian w trendach społecznych, technicznych i rynkowych wytyczysz nowy kurs ku transformacji modeli biznesowych, zanim zrobi to konkurencja.

Bio note

Jest partnerem w firmie badawczej 4CF Strategic Foresight i członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością. Doradza w dziedzinie foresightu strategicznego instytucjom międzynarodowym, takim jak NATO, UNESCO, UNDP oraz przedsiębiorstwom i organizacjom pozarządowym. Prowadził projekty badawcze, warsztaty i szkolenia dla przedsiębiorstw m.in. z branż: energetycznej, FMCG, finansowej, budowlanej, farmaceutycznej, wysokich technologii i zbrojeniowej, a także projekty militarne w Polsce i Holandii. Występował na TEDxWarsaw i dwustuleciu Uniwersytetu Warszawskiego, którego jest absolwentem. Członek Association of Professional Futurists oraz World Future Society.

Video: 

Pozwól nam znaleźć najlepszego eksperta na Twoje wydarzenie

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial