Digital University

Dariusz Jemielniak

#AI
#Leadership & Motivation
#Digital Transformation
#Future of Work
#Business & Strategy

  • Język: PL, EN
  • Skąd podróżuje: USA/Polska, Warszawa

Dariusz
Jemielniak

Ekspert Zarządzania Strategicznego i HR w Spółkach Technologicznych, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University, Członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A., Seryjny Przedsiębiorca 

Bio

Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak – jest ekspertem Digital University, profesorem zarządzania, kierownikiem Centrum Badań nad Organizacjami i Miejscami Pracy (CROW) oraz założycielem grupy New Research on Digital Societies (NeRDS) na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest wykładowcą stowarzyszonym z Berkman-Klein Center for Internet and Society, na Uniwersytecie Harvarda.  

Jego zainteresowania koncentrują się wokół studiów nad krytycznym zarządzaniem projektami otwartej współpracy (takich jak Wikipedia czy F/LOSS), narracyjności, opowiadania historii, organizacji intensywnie wykorzystujących wiedzę, społeczności wirtualnych, archetypów organizacyjnych, a wszystko to badane metodami interpretacyjnymi i jakościowymi. Jest członkiem Rady Powierniczej Wikimedia Foundation, wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej Escola S.A., a od 2022 roku pełni funkcję wiceprezesa Polskiej Akademii Nauk. 

Prof. Dariusz Jemielniak od kilkunastu lat bada, w jaki sposób społeczności internetowe tworzą wiedzę w internecie. Jako członek Rady Nadzorczej amerykańskiej Fundacji Wikimedia w praktyce zwalcza dezinformację w skali globalnej w najpopularniejszym repozytorium wiedzy świata. Jako badacz prowadzi prestiżowy grant Maestro, w ramach którego tworzy narzędzia wykrywania dezinformacji, analizuje też sieci dezinformacyjne. W ostatnich miesiącach zaangażował się także w znajdowanie rosyjskich trolli przy użyciu autorskich metod Thick Big Data.  

Dariusz Jemielniak- Abstrakty:

Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja wydawała się być częścią filmów science-fiction. Dziś odmieniana jest przez wszystkie przypadki, a technologie generatywnej AI stanowią naszą codzienność. Podczas tego wystąpienia uczestnicy otrzymają unikalną możliwość zgłębienia tajników sztucznej inteligencji oraz rozwiania krążących wokół niej mitów. Dariusz Jemielniak, wybitny ekspert w dziedzinie AI, przedstawi jej definicję, odróżniając fakty od fikcji, i ukaże, w jaki sposób sztuczna inteligencja może wpłynąć na nasze życie – od otwierania nowych możliwości po stawianie przed nami wyzwań. Wyjaśni również, jak AI może być efektywnie integrowana z procesami biznesowymi i strategiami, zwracając uwagę na praktyczne zastosowanie ChatGPT oraz generatywnej AI w kreowaniu obrazów. Ponadto, uczestnicy spotkania dowiedzą się, jakie zmiany w obszarze sztucznej inteligencji mogą nas czekać w najbliższej przyszłości. To niepowtarzalna okazja, by na własne oczy zobaczyć, jak AI kształtuje nasz świat i dowiedzieć się jak możemy skutecznie wykorzystać jej potencjał w pracy i codziennym życiu. 

AI to niesamowita technologia. Zdaniem prezesa Google, jest ważniejsza od ognia i elektryczności. Z drugiej strony, rozwija się wolno, a na rynku pełno jest hochsztaplerów: ponad połowa startupów deklarujących, że używają AI, tak naprawdę jej nie wykorzystuje. Jednak tak samo jak z internetem dwie dekady temu, jest jasne, że każda spółka musi nauczyć się wykorzystywać AI albo ryzykować bankructwo. Jak to zrobić? Do czego AI się nadaje, a do czego nie? Jak włączyć AI do strategii przedsiębiorstwa? Gdzie szukać nisko wiszących owoców? Wystąpienie adresuje te i inne pytania związane z wdrożeniem AI w strategię.

W dzisiejszym zabieganym świecie, osiągnięcie osobistej efektywności staje się kluczowym wyzwaniem dla wielu z nas. Dlatego podczas tego warsztatu przyjrzymy się, jak sztuczna inteligencja może być wykorzystana do znacznego przyspieszenia codziennych zadań, umożliwiając nam osiągnięcie więcej w krótszym czasie.  Uczestnicy nauczą się, jak dobierać i używać narzędzi AI do generowania tekstu, tworząc treści szybko i zgodnie z oczekiwaniami. Odkryją również, jak tworzyć obrazy (a na życzenie także video i dźwięk) za pomocą dużych modeli językowych LLM, czyli zaawansowanych systemów AI zaprojektowanych do rozumienia, interpretowania i generowania ludzkiego języka na podstawie ogromnych zbiorów danych tekstowych. Ekspert zaprezentuje również techniki efektywnego promptingu. Celem tego wystąpienia jest wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i wiedzę, które umożliwią im skuteczne wykorzystanie sztucznej inteligencji do optymalizacji swoich codziennych zadań i projektów. 

Otwarta współpraca oraz peer production okazały się niezwykle skuteczne np. w stworzeniu najpopularniejszego serwerowego systemu operacyjnego (Linux), najpopularniejszej encyklopedii świata (Wikipedia), najpopularniejszego mobilnego systemu operacyjnego (Android), czy najpopularniejszego systemu zarządzania treścią online (WordPress). Skuteczne opanowanie mądrości tłumu stało się podstawą wielu udanych biznesów, jak np. Yelp, Quora, czy Medium. Mimo to, koordynacja pracy wolontariuszy, którzy zechcą przyczyniać się do sukcesu naszej firmy jest niełatwa. Wystąpienie daje unikatową możliwość dyskusji o problemach zarządzania i koordynacji, jak i lekcjach wyciągniętych ze sprawowania nadzoru nad zarządem piątego najpopularniejszego serwisu internetowego na świecie.  

Sztuczna inteligencja i data science są bardzo modne w świecie biznesu. Jednak ich potoczne rozumienie mocno odbiega od tego, co się w praktyce robi, czy wręcz daje zrobić. Ponadto, powiązanie ogromnego potencjału tych technologii ze strategią organizacji i budową trwałej przewagi konkurencyjnej pozostaje nadal sporym wyzwaniem. Członek rady nadzorczej piątego najpopularniejszego serwisu internetowego na świecie i profesor zarządzania z Harvardu i MIT naświetla te zagadnienia. 

Organizacja bez struktury czy sieciowa często uchodzi za rozwiązanie przyszłości. Czy tak jest faktycznie? W zachwycie nad przewagami organizacji płaskich i a-hierarchicznych często zapominamy, że brak struktury wymaga umiejętności i precyzyjnego zarządzania. Utrata przywództwa czy zwiększenie zaangażowania przez niejasne kanały podejmowania decyzji zdecydowanie są niepożądane. Przewagi organizacji bez struktury, rozproszonej i wirtualnej, włącznie z zespołami zdalnymi, muszą być wykorzystane umiejętnie. Wystąpienie oferuje możliwość uzyskania wglądu w doświadczenia z pierwszej ręki organizacji, którym się to udaje. 

Zarządzanie pracownikami wiedzy przypomina wypasanie stada kotów: łudzimy się, że mamy coś pod kontrolą od czasu do czasu, ale zazwyczaj sprowadza się do ogarniania chaosu. A przynajmniej jest tak, o ile nie skorzystamy z doświadczenia organizacji, które opanowały zarządzanie pracownikami wiedzy w środowisku wysokich technologii do perfekcji. Nawet najprostsze techniki zarządzania mogą robić ogromną różnicę w kontekście wysokich technologii i warto zorientować się, które sprawdzają się u światowych liderów i jak może wyglądać organizacja przyszłości. 

Przywództwo 5.0 w 21 wieku wymaga znacznie więcej niż radzą tradycyjne podręczniki. Zwłaszcza transformacyjne, zaangażowane przywództwo przez inspirowanie innych wymaga głębokiego zaangażowania i umiejętności – to, dlatego jest tak rzadkie. Jednocześnie warto pamiętać, że jest tak skuteczne nie bez powodu: umiejętność tchnięcia porywającej wizji w pracowników w środowisku partycypacyjnym może zamieniać krótkotrwały zapał w długotrwały entuzjazm. Kultura partycypacyjna ma jednak sporo niuansów i pułapek, na które warto uważać. Wystąpienie zwraca na nie uwagę, na przykładach z pierwszej ręki. 

W XXI wieku dane są na wagę złotych mikroprocesorów. Marketing już dawno przestał być po prostu reklamą i w znacznie większym stopniu opiera się o stymulowanie treści w internecie. Jednakże czasami ociera się o dezinformację. Jak wykrywać tego rodzaju kampanie? Jakich błędów unikać w planowaniu swojej obecności online? Wszyscy cenią kampanie wirusowe, ale jak powstrzymać epidemię informacyjną, której sami nie zaczęliśmy albo o której wolelibyśmy zapomnieć?  

OK, udało się. Nasza świadomość może istnieć poza interfejsem biologicznym, wysyłamy statki kosmiczne do innych gwiazdozbiorów, silna Sztuczna Inteligencja jest dobrotliwa i wspiera rozwój naszej cywilizacji. Jak możemy wyobrazić sobie społeczeństwo? Jednostkę? Relacje? 

Gwałtowne przejście na pracę zdalną i zarządzanie zespołami hybrydowymi i wirtualnymi w sposób wymuszony okolicznościami powoduje, że potrzebujemy dobrych wzorów. Jak radzą sobie duże organizacje, które od dawna działają w sposób zdalny? Jakie specyficzne rozwiązania organizacyjne stosują? Co się sprawdza, a co nie? Które z pozornie dobrych rozwiązań w praktyce prowadzi do kłopotów? Na jakie długotrwałe skutki trzeba zwracać uwagę? W wystąpieniu mowa jest o najlepszych praktykach organizacji z Doliny Krzemowej i wiodących organizacji opartych na wiedzy. 

Wojna w Ukrainie pokazała, jak potężnym orężem jest dezinformacja. Wszyscy o niej mówią, ale czy faktycznie wszyscy sobie z nią radzą? W ramach warsztatu opowie nie tylko czym jest dezinformacja i jak ją wykryć, ale także w jaki sposób rozmawiać z osobami jej ulegającymi, jak samemu nie poddać się nieświadomie dezinformacji, a także jak jej nie powielać. 

AI to niesamowita technologia. Zdaniem prezesa Google, jest ważniejsza od ognia i elektryczności. Z drugiej strony, rozwija się wolno, a na rynku pełno jest hochsztaplerów: ponad połowa startupów deklarujących, że używają AI, tak naprawdę jej nie wykorzystuje. Jednak tak samo jak z internetem dwie dekady temu, jest jasne, że każda spółka musi nauczyć się wykorzystywać AI albo ryzykować bankructwo. Jak to zrobić? Do czego AI się nadaje, a do czego nie? Jak włączyć AI do strategii przedsiębiorstwa? Gdzie szukać nisko wiszących owoców? Warsztat adresuje te i inne pytania związane z wdrożeniem AI w strategię. 

Zamów speakera/kę

    Wybierz Eksperta/kę, która Cię interesuje?

    Czy interesuje Cię konkretny obszar? ( max 3)

    Wybierz z listy

    Oświadczam, że zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez DIGITAL UNIVERSITY sp. z o.o. w Warszawie i akceptuję jej treść. Dane podane za pośrednictwem formularza będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi, jeśli pytanie będzie odnosić się do naszych usług w odpowiedzi możemy przedstawić naszą ofertę. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do nawiązania kontaktu.

    Pobierz broszurę z ofertą na Święta 2024!

    dr hab. Dominik Batorski

    Współzałożyciel, członek zarządu oraz Chief Scientist firmy Sotrender, organizator meetupów Data Science Warsaw, kieruje Radą Programową konferencji Data Science Summit, wykładowca i naukowiec.

    Marek Mazierski

    Prezes Zarządu PKP Energetyka Obsługa, menedżer o szerokim doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych spółkach infrastrukturalnych. Skuteczny lider zmian. W swojej pracy wdrażał projektyz zakresu digital transformation, change & people management, zmiany kultury organizacyjnej czy unifikacji i standaryzacji procesów.

    Edward Stanoch

    Ekspert w obszarze doradztwa strategicznego i HR, współzałożyciel nuChapter, certyfikowany konsultant Exponential Organizations i metody ExO Sprint.

    Rafał Mrówka

    Profesor SGH, ekspert w obszarze przywództwa w biznesie, kierownik programu MBA-SGH oraz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.

    Grażyna Rzehak

    Ekspertka w obszarze Rozwoju Organizacji i Kultury Organizacyjnej, Doradczyni Strategiczna, CHRO/CPO, Liderka Biznesowa, Strateg HR.

    Dariusz Jemielniak

    Ekspert w Zarządzaniu Projektami Otwartej Współpracy, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University. Jest także członkiem Fundacji Wikimedia oraz założycielem Insta.Ling.

    Kate Hobler

    Mentorka, ekspertka transformacji zwinnej, akredytowana trenerka Scrum.org.

    dr Macej Kawecki

    Powołany przez Komisję Europejską na funkcję
    Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema.
    Prorektor ds. Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

    Pobierz broszurę

    Filip Werstler

    Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych.

    Piotr Wojciechowski

    Prezes i założyciel FUZERS, współzałożyciel polskiego oddziału Service Design Network, akredytowany trener Service Design.

    Kamila Cichocka

    Dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Od 15 lat pracuje w branży technologicznej w międzynarodowych organizacjach. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego oraz budowy nowych skutecznych modeli biznesowych.

    Piotr Kaniewski

    Adwokat, ekspert w obszarze transakcji technologicznych,
    doradca w zakresie budowania zwinnych modeli kontraktowych i zakupowych oraz implementowania w organizacjach rozwiązań IT opartych o chmurę obliczeniową.

    Jędrzej Iwaszkiewicz

    Współzałożyciel i Partner Zarządzający venture builder’a The Heart, odpowiedzialny za rozwój biznesu i partnerstwa strategiczne. Współpracuje z największymi międzynarodowymi firmami na różnych rynkach i w wielu branżach w regionie EMEA.

    Supreet Singh Manchanda

    Dyrektor zarządzający Raiven Capital, globalnej firmy venture capital – hybrydowego funduszu z Kanady i Doliny Krzemowej. Mentor Global Impact Challenge na Singularity University oraz InCredibles w UE. Ekspert ds. transformacji cyfrowej.

    Jowita Michalska

    Założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka
    Singularity University Warsaw Chapter