#AI
#Digital Transformation
#Digital Mindset
#Human & Tech Trends
#Leadership
- Język: PL, EN
- Skąd podróżuje: Polska, Łódź
Artur
Modliński
Artur Modliński to ekspert w obszarze tworzenia synergii człowieka z technologią, kierownik Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją przy Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz badacz w Międzynarodowym Centrum Badawczym (CITAD) w Portugalii i Augmented Human Intelligence & Digital Ergonomics Lab we Włoszech. Technomentor, doradca w zakresie transformacji cyfrowej, cyberedukator.
Bio
Artur Modliński jest doktorem habilitowanym w obszarze nauk o zarządzaniu i jakości, kierownikiem Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją przy Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Jednocześnie jest badaczem w Międzynarodowym Centrum Badawczym (CITAD) przy Uniwersytecie Lusiada, Laboratorium Urban Sensorial w Lizbonie, Instytucie Iris Ankona w Rydze, Laboratorium Augmented Human Intelligence & Digital Ergonomics Lab przy Universita di Pavia we Włoszech, Fundacji Romualdo del Bianco we Florencji oraz Europejskiej Fundacji Rozwoju Człowieka. Jest współzałożycielem pierwszych w Polsce studiów Automatyzacja Procesów Biznesowych – BPA afiliowanych przy Blue Prism Academy z siedzibą w Wielkiej Brytanii, które zostały nagrodzone przez biznes ze względu na swoją praktyczną formułę (studia realizowane są przy współpracy z firmami Nordea, Bosch, Fujitsu, DXC technology, Digital Workforce, Digital Teammates).
Jego misją jest łączenie praktyki biznesowej z akademią. Podczas swojej pracy badawczo-wdrożeniowej odkrył i opisał takie zjawiska jak techno-empowerment, technoizacja, konformizm algorytmiczny, re-manualizacja procesów biznesowych, konflikt ról organizacyjnych zachodzących między człowiekiem i maszyną (HMTRC – human machine trans role conflict).
Jego obszar zainteresowań to transformacja cyfrowa organizacji, autonomiczna sztuczna inteligencja, interakcje oraz synergia człowieka z maszyną, rozszerzenia technologiczne człowieka, posthumanizm w biznesie i studia genderowe w obszarze adopcji nowych technologii.
Abstrakty
Organizacje na przestrzeni ostatnich dekad doświadczały employee-empowermentu i customer-empowermentu. O ile ten pierwszy polegał na zwiększeniu sprawczości pracowników w celu zapewnienia im rozwoju i zbudowania lojalności, ten drugi dotyczył zwiększenia mocy klientów w zakresie dotarcia do informacji i kształtowania ofert firm. W dobie rewolucji cyfrowej, organizacje doświadczają trzeciego wzmocnienia – techno-empowermentu. Dzięki algorytmom, biometrii i sztucznej inteligencji to technologia ulega wzmocnieniu, jest w stanie podejmować samodzielne decyzje oraz zastępuje pracowników w niektórych procesach biznesowych. Podczas wykładu uczestnicy dowiedzą się jakie konsekwencje dla biznesu ma techno-empowerment, jakie wyzwania dla managerów i managerek ze sobą niesienie oraz jak przygotować się na jego dynamiczny rozwój w najbliższych latach.
Uwaga: Wykład autorski. Dr hab. Artur Modliński odkrył i jako pierwszy opisał zjawisko techno-empowermentu w literaturze biznesowej.
Co łączy filmowego Robocopa ze współczesnymi organizacjami? Coraz częściej te ostatnie przypominają cyborga – organizm łączący w sobie system biologiczny i technologiczny. W dobie rozwoju sztucznej inteligencji oba te systemy posiadają inteligencję. I chociaż dobrze zaplanowana synergia człowieka z maszyną w organizacji cyborgicznej możne prowadzić do zyskania unikalnej przewagi konkurencyjnej, to jednak wiele managerów i managerek nie wie jak równoważyć oba komponenty. Podczas wykładu uczestnicy dowiedzą się:
– czym cechuje się cyborgiczna organizacja?
– jak wykorzystać potencjał i zminimalizować ryzyka związane z budowaniem cyborgicznej organizacji?
– czym jest konflikt trans ról pomiędzy człowiekiem i maszyną i jak wpływa na organizacje?
– jak wprowadzać automatyzację aby ta stała się źródłem integracji pracowników i ich zadowolenia?
Uwaga: Wykład autorski. Dr hab. Artur Modliński skonstruował metaforę organizacji cyborgicznej z posthumanistą Matthew Gladdenem.
Reklama od zawsze oparta była na emocjach, które miała wzbudzić w odbiorcach. To za emocjami stał szereg zakupów, które w ostateczności nie przedstawiał wartości dla klienta. Wydawać by się mogło, że w dobie rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji reklama bazująca na emocjach zupełnie zdominuje przestrzeń medialną. Konkurencją dla niej stają się coraz powszechniejsze custoboty, czyli programy dokonujące zakupów za klientów za podstawie parametrów produktów, a nie towarzyszącej im kreatywnej reklamy. Schreibenreif i Raskino przewidują ich dynamiczny rozwój w najbliższej dekadzie, jednak większość firm nadal nie rozumie czym są custoboty i jak przygotować się na ich nadejście. Uczestnicy wykładu dowiedzą się:
– czym są custoboty i na jakich założeniach bazują?
– co oznacza pojawienie się custobotów dla firm i klientów?
– na jakich modelach biznesowych bazują custoboty?
– jak zawalczyć o klienta gdy emocje w reklamie to nie wszystko?
Gender studies to interdyscyplinarna dziedzina badająca społeczno-kulturowe aspekty konstruowania tożsamości płciowej. Aktualne badania pokazują, że kobiety i mężczyźni w badaniach społecznych cechują się różnym stopniem zaufania i postaw wobec nowych technologii. Co więcej osoby te w odmienny sposób przystosowują się do zmian wynikających z rewolucji cyfrowej oraz automatyzacji, w wyniku których z rynku pracy znika wiele zawodów wymagających siły fizycznej. Uczestnicy wykładu dowiedzą się przede wszystkim:
– czym zajmują się studia nad społeczno-kulturowymi aspektami tożsamości płciowej w obszarze technologicznym?
– jakie sposoby komunikacji nowych technologii bardziej przemawiają do osób deklarujących się w badaniach społecznych jako mężczyźni a jakie do kobiet?
– czym jest mancesja, jak wpływa na środowisko społeczno-polityczne i dlaczego kobiety skuteczniej radzą sobie ze zmianami na rynku pracy związanymi z transformacją cyfrową?
– jak toksyczna męskość wpływa na dynamikę adopcji nowych technologii i podejmowanie nowych zawodów w dobie automatyzacji?
Chociaż proces uczenia sztucznej inteligencji zużywa ogromne ilości energii, to jej jednoznacznie negatywny wpływ na środowisko naturalne nie jest jeszcze przesądzony. Sztuczna inteligencja może nie tylko ułatwiać nam życie, ale również chronić naszą planetę. To właśnie ona odegra kluczową rolę w walce z globalnym ociepleniem i w ochronie środowiska. Dzięki dużej ilości danych algorytmy już teraz są w stanie rekomendować nam zachowania przyczyniające się do mniejszego zużycia energii, bardziej zrównoważonego zarządzania zasobami, przewidywać susze i kataklizmy, a także identyfikować kłusowników lub osoby nielegalnie wyrzucające śmieci na obszarach zielonych. Spotkanie na temat koncepcji S(AI)VE czyli sztucznej inteligencji w roli ochraniającej środowisko naturalne będzie okazją do podróży po różnych kontynentach, postaciach i przełomowych ideach, które pozwalają nam chronić to co najcenniejsze – nasz świat. Dzięki temu warsztatowi uczestnicy i uczestniczki będą w stanie odpowiedzieć na szereg nieoczywistych pytań:
- jak nowe technologie bazujące na sztucznej inteligencji mogą wpłynąć na redukcję globalnego ocieplenia w najbliższych latach?
- w jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc w ochronie bioróżnorodności i zwalczaniu nielegalnego handlu dzikimi zwierzętami?
- jak autonomiczne pojazdy napędzane AI mogą zmienić przyszłość transportu i jakie korzyści przyniosą dla środowiska?
- jak sztuczna inteligencja pomoże nam komunikować się ze zwierzętami oraz wyeliminować pestycydy?
W erze synergii człowieka z maszyną, liderzy i liderki muszą podejmować szereg działań, aby skutecznie zarządzać zespołami i maksymalizować korzyści płynące z integracji technologii z ludzką pracą. Stworzenie przestrzeni do współpracy pomiędzy ludźmi i technologią ma z zasady doprowadzić do osiągnięcia efektu e-synergii – wartości dodanej wynikającej z połączenia unikalnych możliwości ludzi i technologii. Ale czym właściwie są takie unikalne możliwości i jak je rozpoznać aby nie zniechęcić pracowników do transformacji cyfrowej? Podczas spotkania uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się:
- czym jest koncepcja sym(a)biotycznego przywództwa?
- czy są coboty i jak wpływają na współczesne zespoły?
- czym jest efekt e-synergii i jak go osiągnąć?
- jakie futurystyczne formy przywództwa może przynieść nam era 5.0?
- czego boją się liderzy i liderki w dobie rozwoju inteligentnych technologii?