Digital University

Anna Connor-Łakomy

#Leadership & Motivation
#Neurodiversity
#Organizational Culture
#D&I

  • Język: PL, EN
  • Skąd podróżuje: Polska, Warszawa

Anna
Connor-Łakomy

Współzałożycielka Brain Architects. Trenerka, Coach i Badaczka. Specjalizuje się we wdrażaniu neuronauki do rozwoju osobistego i organizacyjnego. 

Bio

Trenerka, coach i badaczka specjalizująca się w neuronauce społecznej, metodach opartych na mózgu i ich zastosowaniu w biznesie i samorozwoju. Współzałożycielka Brain Architects. Anna Connor-Łakomy posiada ponad 12 lat doświadczenia menedżerskiego w branży badawczo-rozwojowej.

Socjolożka, absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych oraz PR i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego, stypendystka Northeastern Illinois University w Chicago. Prowadzi badania doktoranckie na Uniwersytecie Complutense w Madrycie w obszarze neuronauki społecznej i badań transdyscyplinarnych.

Zrealizowała ponad 500 międzynarodowych projektów oceny i rozwoju kompetencji na całym świecie. Twórczyni wielu narzędzi diagnostycznych, posiada certyfikację Neurocolor – narzędzia włączającego poprzez różnorodność poznawczą oraz metody Brain-Based Coaching Neuroleadership Institute, a także certyfikaty Scrum Mastera i Asesora. 

Abstrakty

Samo funkcjonowanie w pędzącym, niemalże całkowicie nieprzewidywalnym środowisku wywołuje w nas reakcje stresowe, których w dużej mierze sobie nie uświadamiamy. Dodatkowo cyfryzacja i nieustanne obcowanie z rozwiązaniami, na które nasz mózg nie jest jeszcze ewolucyjnie gotowy powoduje przeciążenie poznawcze i niejednokrotnie paraliż decyzyjny czy pochopne reakcje. Wszystko to w erze koncepcyjnej, kiedy nasze kompetencje miękkie, kreatywność, empatia, współpraca, nadawanie sensu czy komunikacja stają się najważniejsze. Pełną efektywność przywódczą i biznesową odblokowuje się dzisiaj głównie dzięki wędrówce ku samemu sobie- poznaniu swoich automatycznych percepcji, emocji i myśli. Rzeczywistość pokazuje, że tylko autentyczność i spójność na wszystkich polach – myśli, emocji, komunikacji i zachowania ma szansę zbudować realną sprawczość każdego lidera i jednocześnie utrzymać jego efektywność w najlepszym punkcie. Wewnętrzny balans jednocześnie przekłada się na umiejętność utrzymania zaangażowania i determinacji w zespołach, które z kolei największą skuteczność osiągają przy odpowiedniej równowadze różnorodności poznawczej. Do tej pory jednak poruszaliśmy się w tym obszarze bardzo płytko, wysuwając wnioski głównie na podstawie obserwacji i testując na sobie różne hipotezy. Dzięki najnowszym odkryciom neuronauki wiemy jakie prawa rządzą naszymi umysłami, zarówno na poziomie uniwersalnym, jak i indywidualnym i mimo, że odkrywamy się na abstrakcyjnej dla większości głębokości istnieją już wypracowane w tym obszarze narzędzia i sposoby wdrożenia zmian. Korzystanie z tych zasobów oferuje powtarzalność, przewidywalność i długoterminowość wyników.  

  • Co wiemy o mózgu i jak możemy to wykorzystać projektując nasz biznes w związku ze zmieniającą się rzeczywistością? 
  • Poznasz rządzące nami mechanizmy i dowiesz się jak przekuć je w większą efektywność osobistą, jednocześnie budując autentyczne przywództwo? 
  • Jaki jest idealny profil biochemiczny przywódcy według najnowszych badań? 
  • Dowiesz się jakimi narzędziami zbudować nowoczesną, proefektywnościową kulturę organizacyjną 

Różnorodność w ostatnich latach stało się słowem odmienianym przez wszystkie przypadki, ale nie bez powodu. Większość środowisk zdało sobie sprawę z tego, co m.in. naukowcy MIT odkryli już dawno temu – nawet najinteligentniejsza jednostka w zespole nie jest w stanie osiągnąć lepszego wyniku czy rozwiązania niż zespół współpracujący w synergii. Większość organizacji dalej nie wykorzystuje drzemiącego w zespołach potencjału, bo dotychczasowe narzędzia nie były wystarczająco intuicyjne i skuteczne. Zwinne sposoby zarządzania, takie jak SCRUM czy Kanban, nawet jeśli są skutecznie wdrażane nie dają odpowiedzi na wszystkie pytania. Potrzebna jest dodatkowa bateria wiedzy i rozwiązań, które z rozproszonych talentów zbudują harmonijny, prężny zespół.  

  • Dowiesz się jak zdefiniować różnorodność i odblokować drzemiący w niej potencjał? 
  • Zidentyfikujesz pułapki i błędy myślowe, w które wpadasz podobnie jak każdy z nas zderzając się z innymi 
  • Dowiesz się jak najskuteczniej rozpisać role i przydzielić odpowiedzialności, a także kiedy je przedefiniować 
  • Nauczysz się wykorzystywać potencjał zespołu do najskuteczniejszego podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów? 

Podstawy skutecznej komunikacji i perswazji niezmiennie pozostają kluczowym kompetencjami. Większość raportów pokazuje, że ich rola będzie rosła wraz z rozwojem technologii. Chodzi głównie o stricte ludzką umiejętność nadawania sensu przekazowi i interpretacji. Dzięki rozwojowi ekonomii behawioralnej i idącym za nią zrozumieniem, że człowiek działa irracjonalnie w większości obszarów, odkryliśmy zupełnie nowe przestrzenie do pracy i nauki. W ostatnich latach powstały narzędzia, tłumaczące różnice między deklaratywną intencją odbiorcy naszego komunikatu a jego realnym zachowaniem i podejmowaną decyzją. W oczywisty sposób neuromarketing rozwinął się najszybciej i najprężniej, ale pozostałe dziedziny już za nimi podążają. Kluczowa jest identyfikacja potrzeb odbiorcy, świadomość jaki impuls w jego umyśle może wywołać nasz przekaz i umiejętne dostosowanie zarówno w sensie treści, formy, jak i momentu, w którym to robimy. Głęboko wierzę także, że trudno jest wypracować kompetencję skutecznej komunikacji bez świadomości własnych tendencji i potrzeb, dlatego właśnie wędrówkę z nowoczesnym przekazem warto zacząć od autoanalizy.  

  • Poznasz podstawy behawioralne i neuronaukowe budowania efektywnej komunikacji 
  • Nauczysz się identyfikować poszczególne potrzeby odbiorcy, a następnie dostosować przekaz aby był najbardziej efektywny 
  • Zrozumiesz w jaki sposób rozwijać kompetencję komunikacji i perswazji długofalowo 
  • Poznasz najnowsze narzędzia, techniki i zasady komunikacji, które drastycznie zmienią skuteczność przekazu 

-Mózg- źródło naszej energii – co wynika z jego ewolucji i potrzeb?  

-Czym jest życiowa energia według najnowszych badań neuronaukowców? I czym różni się ta fizyczna od tej mentalnej? 

-Siła różnorodności: Identyfikowanie uniwersalnych i indywidualnych potrzeb w zarządzaniu energią 

-Energy hacking – mechanizmy pozwalające nam dłużej utrzymać naładowane baterie 

-Narzędzia do pracy na swoim myśleniu i efektywniejszej współpracy z innymi 

-Assessment własnego balansu życiowego – jak skutecznie utrzymać kontrolę nad własnym rozwojem 

-Pułapki, w które wpędza nas nasz mózg – jak świadomie myśleć o swoim myśleniu by sprawniej, przyjemniej i skuteczniej działać 

Jak zhakować własny mózg. Praktyczne wskazówki ze świata neuronauki 

  • Mechanizmy i techniki indywidualnego hakowania mózgu 
  • Neuroplastyczność i nawyki – główne mechanizmy 
  • Wszystkie sposoby, które pomagają naszemu mózgowi się uczyć 
  • Jak planować zmiany i wyznaczać cele, żeby były osiągalne? 
  • Kto tak naprawdę odpowiada za rozwój nowych umiejętności – Ty czy Twój mózg? 
  • Koktajl chemii mózgu wspomagający naukę 
  • Treningi umysłu – co działa, a co nie? 

Zamów speakera/kę

    Wybierz Eksperta/kę, która Cię interesuje?

    Czy interesuje Cię konkretny obszar? ( max 3)

    Wybierz z listy

    Oświadczam, że zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez DIGITAL UNIVERSITY sp. z o.o. w Warszawie i akceptuję jej treść. Dane podane za pośrednictwem formularza będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi, jeśli pytanie będzie odnosić się do naszych usług w odpowiedzi możemy przedstawić naszą ofertę. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do nawiązania kontaktu.

    Supreet Singh Manchanda

    Dyrektor zarządzający Raiven Capital, globalnej firmy venture capital – hybrydowego funduszu z Kanady i Doliny Krzemowej. Mentor Global Impact Challenge na Singularity University oraz InCredibles w UE. Ekspert ds. transformacji cyfrowej.

    Jędrzej Iwaszkiewicz

    Współzałożyciel i Partner Zarządzający venture builder’a The Heart, odpowiedzialny za rozwój biznesu i partnerstwa strategiczne. Współpracuje z największymi międzynarodowymi firmami na różnych rynkach i w wielu branżach w regionie EMEA.

    Piotr Kaniewski

    Adwokat, ekspert w obszarze transakcji technologicznych,
    doradca w zakresie budowania zwinnych modeli kontraktowych i zakupowych oraz implementowania w organizacjach rozwiązań IT opartych o chmurę obliczeniową.

    Kamila Cichocka

    Dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Od 15 lat pracuje w branży technologicznej w międzynarodowych organizacjach. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego oraz budowy nowych skutecznych modeli biznesowych.

    Piotr Wojciechowski

    Prezes i założyciel FUZERS, współzałożyciel polskiego oddziału Service Design Network, akredytowany trener Service Design.

    Filip Werstler

    Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych.

    dr Macej Kawecki

    Powołany przez Komisję Europejską na funkcję
    Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema.
    Prorektor ds. Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

    dr hab. Dominik Batorski

    Współzałożyciel, członek zarządu oraz Chief Scientist firmy Sotrender, organizator meetupów Data Science Warsaw, kieruje Radą Programową konferencji Data Science Summit, wykładowca i naukowiec.

    Kate Hobler

    Mentorka, ekspertka transformacji zwinnej, akredytowana trenerka Scrum.org.

    Dariusz Jemielniak

    Ekspert w Zarządzaniu Projektami Otwartej Współpracy, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University. Jest także członkiem Fundacji Wikimedia oraz założycielem Insta.Ling.

    Grażyna Rzehak

    Ekspertka w obszarze Rozwoju Organizacji i Kultury Organizacyjnej, Doradczyni Strategiczna, CHRO/CPO, Liderka Biznesowa, Strateg HR.

    Rafał Mrówka

    Profesor SGH, ekspert w obszarze przywództwa w biznesie, kierownik programu MBA-SGH oraz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.

    Edward Stanoch

    Ekspert w obszarze doradztwa strategicznego i HR, współzałożyciel nuChapter, certyfikowany konsultant Exponential Organizations i metody ExO Sprint.

    Marek Mazierski

    Prezes Zarządu PKP Energetyka Obsługa, menedżer o szerokim doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych spółkach infrastrukturalnych. Skuteczny lider zmian. W swojej pracy wdrażał projektyz zakresu digital transformation, change & people management, zmiany kultury organizacyjnej czy unifikacji i standaryzacji procesów.

    Jowita Michalska

    Założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka
    Singularity University Warsaw Chapter