Dariusz Jemielniak

Dariusz Jemielniak

Dariusz Jemielniak to Ekspert Zarządzania Strategicznego i HR w Spółkach TechnologicznychWykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University, Członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A., Seryjny Przedsiębiorca 

#Digital Transformation #Future of Work #Organizational Culture #Future of Marketing #Big Data #Digital Mindset

Kopia Bez tytułu (24)
Tematy wykładów

Zarządanie organizacjami otwartej współpracy 

Thick Big Data – jak mądrze wykorzystać naukę o danych w strategiach firmy 

Structureless Organization 

Zarządzanie wysoką technologią 

Angażujące przywództwo zespołowe 

Dezinformacja marketingowa 

Nieśmiertelność, podróże do gwiazd, silna AI… i co dalej? 

Zarządzanie zespołami hybrydowymi i praca zdalna 

Arkana dezinformacji internetowej 

AI & strategy 

Abstrakty

AI to niesamowita technologia. Zdaniem prezesa Google, jest ważniejsza od ognia i elektryczności. Z drugiej strony, rozwija się wolno, a na rynku pełno jest hochsztaplerów: ponad połowa startupów deklarujących, że używają AI, tak naprawdę jej nie wykorzystuje. Jednak tak samo jak z internetem dwie dekady temu, jest jasne, że każda spółka musi nauczyć się wykorzystywać AI albo ryzykować bankructwo. Jak to zrobić? Do czego AI się nadaje, a do czego nie? Jak włączyć AI do strategii przedsiębiortwa? Gzdie szukać nisko wiszących owoców? Warsztat adresuje te i inne pytania związane z wdrożeniem AI w strategię.

 

Ten warsztat, prowadzony przez seryjnego przedsiębiorcę (3 exity), najmłodszego w historii profesora z nauk społecznych  przyjętego do  PAN, aktywistę społecznego (członka Rady Powierniczej Fundacji Wikimedia) i posiadacza czarnego pasa w krav maga adresuje problemy, które wszyscy napotykamy, nawet jak nie chcemy się do tego przyznać:

– problemy z presją terminów,

– trudności w priorytetyzacji,

– kłopoty z ustalaniem celów dlugookresowych,

– nieznajomość najlepszych praktyk realizacji dużych projektów,

– wyzwania zachowania równowagi dom-praca,

– trudności z kompartmentalizacją zadań,

– brak czasu na krytyczne i strategiczne myślenie,

– nieumiejętność wprowadzania rutyn. 

To wystąpienie nie tylko inspiruje do wyjścia poza codzienne schematy, ale także daje solidną pigułkę wiedzy o trikach i metodach hakowania życia prywatnego i zawodowego. 

Otwarta współpraca oraz peer production okazały się niezwykle skuteczne np. w stworzeniu najpopularniejszego serwerowego systemu operacyjnego (Linux), najpopularniejszej encyklopedii świata (Wikipedia), najpopularniejszego mobilnego systemu operacyjnego (Android), czy najpopularniejszego systemu zarządzania treścią online (WordPress). Skuteczne opanowanie mądrości tłumu stało się podstawą wielu udanych biznesów, jak np. Yelp, Quora, czy Medium. Mimo to, koordynacja pracy wolontariuszy, którzy zechcą przyczyniać się do sukcesu naszej firmy jest niełatwa. Wystąpienie daje unikatową możliwość dyskusji o problemach zarządzania i koordynacji, jak i lekcjach wyciągniętych ze sprawowania nadzoru nad zarządem piątego najpopularniejszego serwisu internetowego na świecie.  

 

Sztuczna inteligencja I data science są bardzo modne w świecie biznesu. Jednak ich potoczne rozumienie mocno odbiega od tego, co się w praktyce robi, czy wręcz daje zrobić. Ponadto, powiązanie ogromnego potencjału tych technologii ze strategią organizacji i budową trwałej przewagi konkurencyjnej pozostaje nadal sporym wyzwaniem. Członek rady nadzorczej piątego najpopularniejszego serwisu internetowego na świecie i profesor zarządzania z Harvardu i MIT naświetla te zagadnienia. 

 

Organizacja bez struktury czy sieciowa często uchodzi za rozwiązanie przyszłości. Czy tak jest faktycznie? W zachwycie nad przewagami organizacji płaskich i a-hierarchicznych często zapominamy, że brak struktury wymaga umiejętności i precyzyjnego zarządzania. Utrata przywództwa czy zwiększenie zaangażowania przez niejasne kanały podejmowania decyzji zdecydowanie są niepożądane. Przewagi organizacji bez struktury, rozproszonej i wirtualnej, włącznie z zespołami zdalnymi, muszą być wykorzystane umiejętnie. Wystąpienie oferuje możliwość uzyskania wglądu w doświadczenia z pierwszej ręki organizacji, którym się to udaje. 

Zarządzanie pracownikami wiedzy przypomina wypasanie stada kotów: łudzimy się, że mamy coś pod kontrolą od czasu do czasu, ale zazwyczaj sprowadza się do ogarniania chaosu. A przynajmniej jest tak, o ile nie skorzystamy z doświadczenia organizacji, które opanowały zarządzanie pracownikami wiedzy w środowisku wysokich technologii do perfekcji. Nawet najprostsze techniki zarządzania mogą robić ogromną różnicę w kontekście wysokich technologii i warto zorientować się, które sprawdzają się u światowych liderów i jak może wyglądać organizacja przyszłości. 

Przywództwo 5.0 w 21 wieku wymaga znacznie więcej, niż radzą tradycyjne podręczniki. Zwłaszcza transformacyjne, zaangażowane przywództwo przez inspirowanie innych wymaga głębokiego zaangażowania i umiejętności – to dlatego jest tak rzadkie. Jednocześnie warto pamiętać, że jest tak skuteczne nie bez powodu: umiejętność tchnięcia porywającej wizji w pracowników w środowisku partycypacyjnym może zamieniać krótkotrwały zapał w długotrwały entuzjazm. Kultura partycypacyjna ma jednak sporo niuansów i pułapek, na które warto uważać. Wystąpienie zwraca na nie uwagę, na przykładach z pierwszej ręki. 

OK, udało się. Nasza świadomość może istnieć poza interfejsem biologicznym, wysyłamy statki kosmiczne do innych gwiazdozbiorów, silna Sztuczna Inteligencja jest dobrotliwa i wspiera rozwój naszej cywilizacji. Jak możemy wyobrazić sobie społeczeństwo? Jednostkę? Relacje?

W XXI wieku dane są na wagę złotych mikroprocesorów. Marketing już dawno przestał być po prostu reklamą i w znacznie większym stopniu opiera się o stymulowanie treści w internecie. Jednakże czasami ociera się o dezinformację. Jak wykrywać tego rodzaju kampanie? Jakich błędów unikać w planowaniu swojej obecności online? Wszyscy cenią kampanie wirusowe, ale jak powstrzymać epidemię informacyjną, której sami nie zaczęliśmy albo o której wolelibyśmy zapomnieć?  

Gwałtowne przejście na pracę zdalną i zarządzanie zespołami hybrydowymi i wirtualnymi w sposób wymuszony okolicznościami powoduje, że potrzebujemy dobrych wzorów. Jak radzą sobie duże organizacje, które od dawna działają w sposób zdalny? Jakie specyficzne rozwiązania organizacyjne stosują? Co się sprawdza, a co nie? Które z pozornie dobrych rozwiązań w praktyce prowadzi do kłopotów? Na jakie długotrwałe skutki trzeba zwracać uwagę? W wystąpieniu mowa jest o najlepszych praktykach organizacji z Doliny Krzemowej i wiodących organizacji opartych na wiedzy.

Bio note

Dariusz Jemielniak jest profesorem zarządzania, kierownikiem Centrum Badań nad Organizacjami i Miejscami Pracy (CROW) oraz założycielem grupy New Research on Digital Societies (NeRDS) na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest również wykładowcą stowarzyszonym z Berkman-Klein Center for Internet and Society, na Uniwersytecie Harvarda. Jako członek Rady Nadzorczej amerykańskiej Fundacji Wikimedia w praktyce zwalcza dezinformację w skali globalnej w najpopularniejszym repozytorium wiedzy świata. Jako badacz, Dariusz Jemielniak prowadzi prestiżowy grant Maestro, w ramach którego tworzy narzędzia wykrywania dezinformacji, analizuje też sieci dezinformacyjne. W ostatnich miesiącach zaangażował się także w znajdowanie rosyjskich trolli przy użyciu autorskich metod Thick Big Data.

 

Video: 
Publications: 

Pozwól nam znaleźć najlepszego eksperta na Twoje wydarzenie

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial