Digital University

#AI
#Human & Tech Trends
#Innovation & Creativity
#Transhumanism

  • Język: PL
  • Skąd podróżuje: Polska, Warszawa

Ada Florentyna
Pawlak

Ekspertka w obszarze Transhumanizmu, AI.cology, Art@Science, Digital Natives Culture,   Uniwersytet Łódzki, Polskie Stowarzyszenie Transhumanistyczne.

Bio

Antropolożka technologii i historyczka sztuki, prawniczka, wiceprezeska TEFT (Towarzystwo Etyki i Filozofii Techniki), członkini i założycielka Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego. Wielokrotna stypendystka Rektora Uniwersytetu Łódzkiego. Prowadzi wykłady dotyczące społecznych kontekstów sztucznej inteligencji w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i w IEiAK Uniwersytetu Łódzkiego. Współtwórczyni międzyuczelnianych projektów (UW, UJ, UŁ) w obszarze Artificial Intelligence and the humanities. Doktorat, badania i szereg artykułów naukowych dotyczą przemian społecznych w czasach sztucznej inteligencji, transhumanizmu i kapitalizmu somatyczno-kognitywnego. Jej misją jest uświadomienie przedsiębiorcom, że sztuczna inteligencja i rewolucja kognitywna tworzą „nowy świat”, który wymaga adaptacji i konieczności wdrażania nowych strategii w firmach funkcjonujących w szybko zmieniającym się otoczeniu.  W recenzowanych monografiach naukowych i czasopismach opublikowała m.in: „Etyczny imperatyw wolności morfologicznej. Nauka i technologia jako narzędzia cielesnej przemiany” (2020), „Estetyka cielesności postbiologicznej. Technoantropologia wobec poszerzenia ludzkiego sensorium (2019), „Sztuczna inteligencja. Wyobrażenia kontrintuicyjne w procesie transmisjkulturowej (2019), „Wielki łańcuch nie-ludzkich bytów. Rola robotów humanoidalnych w procesie społecznego oswajania sztucznej inteligencji”(2019), „Symulacja emocjonalna w inteligentnych agentach. Sztuka robotyczna niehumanoidalnych ciał” (2019), „Zwrot biotechnologiczny. Projekty art@science jako obszar dyskursu transhumanistycznego” (2018). 

Abstrakty

Strategie biznesowe współczesności uwzględniać muszą humanistyczny aspekt postępu technologicznego. Społeczny krajobraz sztucznej inteligencji, kultura algorytmów i gier video, transhumanizm i kapitalizm somatyczny oraz dataism i kapitalizm nadzoru wyznaczają główne osie odpowiedzialne za przemiany mentalności pokolenia konsumentów – digital natives. Podniesienie kompetencji w zakresie wiedzy o najważniejszych obszarach wpływu technologii na kulturę i ich rynkowych konsekwencjach. 

Koncepcja wzmocnienia poznawczego (ang. cognitive enhancement) dotyczy bezpośredniego wspierania ludzkiego umysłu przez zaawansowane technologie, dzięki którym można wzmocnić, ulepszyć i przekroczyć (ang. cognitive augmentation) aktualne możliwości poznawcze człowieka. Co zrobić, żeby dzięki kooperacji człowieka i technologii firma była silniejsza w wymiarze poznawczym?  

Rozwój sztucznej inteligencji i jej społeczne pozycjonowanie w obszarze wszystkich gałęzi biznesu inspiruje do wzmacniania ludzkiego umysłu w zakresie 1)wzmocnień motywacyjnych i sposobów oceny zdolności intelektualnych, 2) wzmocnień afektywnych i możliwości regulacji działania emocji w procesie poznawczym, 3) wzmocnień związanych z procesem pozyskiwaniem informacji i budowania wiedzy, 4) wzmocnień zmysłu estetycznego i estetyzacji rzeczywistości, 5) wzmocnień percepcyjnych czyli możliwości przekraczania aktualnych zakresów ludzkich zmysłów, 6)wzmocnień jakościowych odnoszących się do odbioru rzeczywistości nowymi kanałami zmysłowymi oraz przekraczania dotychczasowych percepcji. Władze poznawcze wsparte technologią kognitywną, tworzą nowy wzmocniony system poznawczy, którego możliwości są fuzją możliwości biologicznego mózgu i zewnętrznych umysłów rozszerzonych generując jakościową zmianę. Dzięki technologii kognitywnej i poszerzeniu fizycznych zakresów ludzkiej percepcji, człowiek doświadcza nowych jakości w procesie poznawczym oddziałujących na procesy uwagi, pamięciowe, kreatywność i doświadczenia estetyczne.

Jak implementować sztuczną inteligencję, żeby A.I. Partner powiększał wartości w biznesie – usprawniał komunikację, wspierał pracowników, wzmacniał więzi i relacje z klientami? Dzięki sztucznej inteligencji jesteśmy w procesie wszechobecnych zmian: nowe modele biznesu, ewolucja rynków finansowych, reklamy i procesu sprzedaży, znaczące innowacje w edukacji, transporcie, medycynie, farmacji, produkcji żywności, etc. Podniesienie kompetencji w zakresie wiedzy o metodach sztucznej inteligencji i konkretnych narzędziach do wykorzystania w organizacji ułatwiających jej funkcjonowanie, zwiększające wydajność zespołu i poprawiające atmosferę pracy przez koncentracje na twórczej sferze wykonywanych działań w harmonii z technologią. 

Jak zaprosić przypadek do współpracy na ustalonych przez siebie warunkach? W jaki sposób tworzyć we współpracy ze sztuczną inteligencją – w sposób obliczeniowy i artystyczny równocześnie? Przykłady dla biznesu znajdujemy w działalności artystów pracujących w paradygmacie art@science. Współpraca człowieka i maszyny w konkretnych realizacjach, myślenie „Out of The Box” dostarcza nowych sposobów postrzegania świata i sposobów na korzystanie z oprogramowania naszego umysłu (mindware). Inspirujące przykłady ko-kreacji z technologią, dzięki której zachodzi synergia nieosiągalna bez wsparcia technologicznego. 

Deep Fake Culture to kreowanie fałszywej wizji rzeczywistości przez wzajemne wzmacnianie się informacji prawdziwych, półprawd i kłamstw i multiplikowanie źródeł w „medialnych bańkach”. Jak zniwelować oddziaływanie i uniknąć negatywnego wpływu kultury fakeu na biznes? Konieczna jest wiedza o konstruowaniu i wyznacznikach fałszywego przekazu. Znajomość czynników i technik fejkotwórczych pozwoli odróżniać destrukcyjne treści. Dzięki opanowaniu tych umiejętności rozwiniemy psychiczną odporność – „blokadę na fejk”. 

Jak technokultura wpływa na miłość, przyjaźń i zaufanie w czasach sztucznej inteligencji? Żyjemy w czasach „stawania się”. Sexdroidy, cyfrowe dzieci, hologramy zmarłych, społeczne roboty opiekuńcze, awatary i asystenci głosowi – coraz doskonalsze, symulujące emocje sztuczne istoty staną się wkrótce częścią naszego życia. Czy jesteśmy gotowi na inwazję robotycznych i wirtualnych ucieleśnień? Relacje człowiek – sztuczna inteligencja projektują nową przyszłość dla naszego gatunku. Wszystko co otacza człowieka w cywilizacji technologicznej podlega nieustannym uaktualnieniom i oczekuje na pojawienie się swojej nowej wersji. 

Zarządzanie biznesem coraz częściej opiera się na technologiach bazujących na Sztucznej Inteligencji (AI), której użycie w analizie danych, prognozowaniu, personalizacji ofert i wielu innych aspektach działalności korporacyjnej, staje się nie tylko konkurencyjną przewagą, ale i koniecznością dla przetrwania na rynku. Dynamicznie zmieniające się rozwiązania technologiczne zmieniają biznes i krajobraz społeczno – kulturowy  przekształcając sposoby sprzedaży i robienia zakupów, korzystania z bankowości, proces edukacji i medycynę.  

  

Dzięki udziałowi w spotkaniu dostaniesz konkretne narzędzia działające w oparciu o sztuczną inteligencję. Dowiesz się jak praktycznie je wykorzystać w życiu zawodowym na rynku pracy (narzędzia do szukania zatrudnienia, rozwiązania pomocne w procesie przebranżowienia, technologie asystenckie, rozwiązania z obszaru generowania nowych treści, narzędzia do oceny wiarygodności i wpływu informacji). Zdobędziesz wiedzę jak uczyć się od konkretnych, prężnie działających społeczności AI i gdzie samemu szukać informacji o sposobach w jaki AI zmienia modele biznesowe oferując firmom potężne innowacyjne narzędzia do optymalizacji, personalizacji i automatyzacji.  Przyjrzymy się dobrym praktykom i strategiom wdrożenia współpracy człowiek – maszyna i organizacji posthumanistycznej, w której automatyzacja i algorytmy usprawniają zarządzanie ludźmi, zasobami, prognozowanie popytu i zwiększanie efektywności. 

Sztuczna inteligencja może być katalizatorem transformacji organizacji w obszarze ESG. Narastające zmiany klimatyczne sprawiają, że AI staje się kluczowym narzędziem w opracowaniu skutecznych strategii, innowacyjnym monitorowaniu, analizie danych i opracowaniu nowych rozwiązań, wspierając podejście ESG w działaniach zmierzających do zrównoważonego rozwoju. Systemy AI przekształcają informacje z rzeczywistego świata w wiedzę zrozumiałą i użyteczną dla maszyn oraz pomagają podejmować decyzje poprzez zaplanowane ścieżki optymalizacji i poszukiwania rozwiązań. Zbieranie danych z informacji demograficznych, trendów ruchu drogowego, zużycia energii i czynników społeczno-ekonomicznych dostarcza cennych wglądów i pomaga przewidywać warunki środowiskowe. Wystąpienie dedykowane jest firmom, które chcą zrozumieć, jak AI może wspierać zrównoważony rozwój organizacji. Podczas spotkania omówimy najnowsze trendy technologiczne oraz przewidywane zmiany w regulacjach.  

Dowiedz się, jak AI może prognozować trendy ESG oraz przewidywać wpływ decyzji biznesowych na środowisko i społeczność, monitorować zgodność z normami środowiskowymi, społecznymi i zarządczymi. Wykład wprowadzi uczestników w kluczowe technologie i wyzwania środowiskowe. Skupimy się na praktycznych zastosowaniach AI w zarządzaniu zasobami naturalnymi i ochronie przyrody, prezentując inspirujące case studies z różnych branż. AI wspiera identyfikację ryzyk związanych z ESG, analizując dane z łańcucha dostaw i wskazując dostawców narażonych na ryzyko zanieczyszczenia. Zautomatyzowane systemy AI zwiększają przejrzystość i wiarygodność raportów ESG, zbierając i analizując dane oraz generując raporty zgodne z wymogami regulacyjnymi.  

Techniki uczenia maszynowego (ML) i widzenia komputerowego są wartościowe w zarządzaniu złożonymi danymi, takimi jak dane środowiskowe. Sztuczna inteligencja może być zaangażowana do optymalizacji wykorzystania zasobów naturalnych i procesów produkcyjnych, gospodarki odpadami, sieci energetycznych, przyczyniając się do zmniejszenia negatywnego wpływu człowieka na środowisko. Modele ML wspierają procesy decyzyjne przy tworzeniu stref ochrony i wdrażaniu środków ochronnych w celu zachowania lokalnej bioróżnorodności, mogą wykrywać i identyfikować nielegalne wysypiska śmieci na podstawie obrazów i filmów z bezzałogowych statków powietrznych (UAV), czyniąc skanowanie terenu efektywnym i opłacalnym. Algorytmy uczenia maszynowego pomagają w mapowaniu siedlisk, modelowaniu rozkładu gatunków i monitorowaniu zdrowia lasów. 

Obecnie trwają prace nad opracowaniem technologii AI, która jest ekologicznie zrównoważona, minimalizuje zużycie energii i ma niski ślad węglowy. Dzięki zdobytej wiedzy, uczestnicy będą tworzyć innowacyjne rozwiązania, które przyczynią się do ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Współpraca między specjalistami ds. środowiska a ekspertami AI staje się kluczowa. Wybór odpowiedniej architektury modelu AI może zmniejszyć zużycie energii nawet o 90%.  Dołącz do grona liderów innowacji promując odpowiedzialne zarządzanie biznesem. Integracja technologii AI z podejściem ESG otwiera nowe możliwości w dziedzinie zrównoważonego rozwoju wspierając cele walki ze zmianami klimatu. 

Zamów speakera/kę

    Wybierz Eksperta/kę, która Cię interesuje?

    Czy interesuje Cię konkretny obszar? ( max 3)

    Wybierz z listy

    Oświadczam, że zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez DIGITAL UNIVERSITY sp. z o.o. w Warszawie i akceptuję jej treść. Dane podane za pośrednictwem formularza będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi, jeśli pytanie będzie odnosić się do naszych usług w odpowiedzi możemy przedstawić naszą ofertę. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do nawiązania kontaktu.

    Pobierz broszurę z ofertą na Święta 2024!

    dr hab. Dominik Batorski

    Współzałożyciel, członek zarządu oraz Chief Scientist firmy Sotrender, organizator meetupów Data Science Warsaw, kieruje Radą Programową konferencji Data Science Summit, wykładowca i naukowiec.

    Marek Mazierski

    Prezes Zarządu PKP Energetyka Obsługa, menedżer o szerokim doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych spółkach infrastrukturalnych. Skuteczny lider zmian. W swojej pracy wdrażał projektyz zakresu digital transformation, change & people management, zmiany kultury organizacyjnej czy unifikacji i standaryzacji procesów.

    Edward Stanoch

    Ekspert w obszarze doradztwa strategicznego i HR, współzałożyciel nuChapter, certyfikowany konsultant Exponential Organizations i metody ExO Sprint.

    Rafał Mrówka

    Profesor SGH, ekspert w obszarze przywództwa w biznesie, kierownik programu MBA-SGH oraz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.

    Grażyna Rzehak

    Ekspertka w obszarze Rozwoju Organizacji i Kultury Organizacyjnej, Doradczyni Strategiczna, CHRO/CPO, Liderka Biznesowa, Strateg HR.

    Dariusz Jemielniak

    Ekspert w Zarządzaniu Projektami Otwartej Współpracy, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University. Jest także członkiem Fundacji Wikimedia oraz założycielem Insta.Ling.

    Kate Hobler

    Mentorka, ekspertka transformacji zwinnej, akredytowana trenerka Scrum.org.

    dr Macej Kawecki

    Powołany przez Komisję Europejską na funkcję
    Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema.
    Prorektor ds. Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

    Pobierz broszurę

    Filip Werstler

    Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych.

    Piotr Wojciechowski

    Prezes i założyciel FUZERS, współzałożyciel polskiego oddziału Service Design Network, akredytowany trener Service Design.

    Kamila Cichocka

    Dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Od 15 lat pracuje w branży technologicznej w międzynarodowych organizacjach. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego oraz budowy nowych skutecznych modeli biznesowych.

    Piotr Kaniewski

    Adwokat, ekspert w obszarze transakcji technologicznych,
    doradca w zakresie budowania zwinnych modeli kontraktowych i zakupowych oraz implementowania w organizacjach rozwiązań IT opartych o chmurę obliczeniową.

    Jędrzej Iwaszkiewicz

    Współzałożyciel i Partner Zarządzający venture builder’a The Heart, odpowiedzialny za rozwój biznesu i partnerstwa strategiczne. Współpracuje z największymi międzynarodowymi firmami na różnych rynkach i w wielu branżach w regionie EMEA.

    Supreet Singh Manchanda

    Dyrektor zarządzający Raiven Capital, globalnej firmy venture capital – hybrydowego funduszu z Kanady i Doliny Krzemowej. Mentor Global Impact Challenge na Singularity University oraz InCredibles w UE. Ekspert ds. transformacji cyfrowej.

    Jowita Michalska

    Założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka
    Singularity University Warsaw Chapter