Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

marketing automation

Najlepsze technologie w marketingu – 5 innowacyjnych rozwiązań

W obecnych czasach ciężko wyobrazić sobie udaną kampanię marketingową bez wykorzystania nowych technologii. Oto 5 nowinek, które już dziś stanowią potężne narzędzia marketingowe. Sprawdź, czym są m.in. brand scoring, marketing automation, DOOH czy grywalizacja!

Dziś już nie tylko duże korporacje, ale i małe biznesy, a także nowo powstające firmy poświęcają wiele uwagi marketingowi swoich produktów i usług. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na przekazanie zadań związanych z tym obszarem firmom zewnętrznym, a inne starają się zapewnić odpowiednią promocję na własną rękę.

W XXI wieku udana kampania marketingowa nie może obyć się bez wykorzystania nowych technologii. Reklamy w Internecie, firmowe konta w serwisach społecznościowych i mailowe newslettery to dziś absolutny standard. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, należy sięgnąć po coś bardziej innowacyjnego. Poniżej znajdziecie 5 interesujących technologii i innowacyjnych rozwiązań, które możecie wdrożyć w swojej firmie.

1. Brand scoring

Facebook, Google, Amazon. Te marki zna prawdopodobnie każdy człowiek na świecie. Jak jednak powtórzyć ich sukces i stworzyć własną markę, która szybko znajdzie się na ustach wszystkich? Z pomocą może przyjść brand scoring! Współczesne technologie do analizy Big Data są w stanie przetworzyć ogromne ilości danych z wyszukiwarek i portali społecznościowych. Dzięki takim analizom można opracować różne algorytmy, które pozwalają określić siłę danej marki i sposoby, na które konsumenci odpowiednio zareagują.

Jeden z takich algorytmów opracował włoski naukowiec Andrea Fronzetti Colladon. Stworzył on narzędzie Semantic Brand Score, które pozwala na określenie, co poszczególni ludzie sądzą o danej marce, a także pomaga ustalić, jakie są ich oczekiwania i preferencje. Analiza Big Data pozwala na stworzenie całego systemu Brand Intelligence, który stanowi nieocenioną pomoc przy tworzeniu i modyfikacji strategii marketingowych. Więcej na ten temat będzie można usłyszeć w wystąpieniu Andrei podczas konferencji Masters&Robots w Warszawie.

 

brand scoring najlepsze technologie w marketingu

2. Marketing automation

W marketingu ważne jest skuteczne przewidywanie i kreowanie potrzeb. Pomagają w tym spersonalizowane reklamy i zindywidualizowana komunikacja z klientem. Przetworzenie ogromnej bazy klientów to zadanie, które zdecydowanie przerasta nawet najlepszy zespół ludzi. Dla komputera to jednak bułka z masłem.

Marketing automation pozwala bowiem na automatyczne wysyłanie komunikatów marketingowych i sprzedażowych w oparciu o segmentację odbiorców i automatyczne generowanie spersonalizowanych treści. Wysyłanie dobrze dopasowanych treści na różnych etapach komunikacji zdecydowanie poprawia skuteczność naszych działań. Dobrze przygotowana strategia przekształca więc potencjalnych odbiorców w zadowolonych klientów.

Podobnie jak brand scoring, ta technologia również opiera się na zbieraniu istotnych informacji na temat konsumentów. Wpisuje się także w idee inbound marketing, czyli „marketingu przychodzącego” – takiego, który zawdzięcza swoją skuteczność lojalności klientów.

3. Chatboty

Kolejnym potężnym narzędziem, które można wykorzystać w marketingu, są chatboty. Ich możliwości są bardzo szerokie. Mogą one odpowiadać na najczęściej zamawiane pytania, wykonywać usługi, a także informować o aktualnych promocjach i ofertach specjalnych. Nic więc dziwnego, że interesują się nimi zarówno światowi giganci, jak i mniejsze firmy, które także chcą stawiać na nowe technologie.

Przy projektowaniu chatbotów najpierw analizuje się, w jaki sposób grupa testowych użytkowników reaguje na powtarzalne pytania. Następnie na podstawie zgromadzonej w ten sposób wiedzy, tworzy się proste dialogi i programuje bazę potencjalnych pytań i odpowiedzi, obsługiwaną już bez udziału pracowników. Chatboty pozwalają firmom oszczędzić czas i pieniądze, a także są bardzo wydajne. Chatbot programu TVN: „Milionerzy” w ciągu zaledwie dwóch miesięcy potrafił odpowiedzieć na 22 mln wiadomości od użytkowników.

chatbot najlepsze technologie w marketingu

4. Digital Out Of Home (DOOH)

Pierwsze billboardy pojawiły się w przestrzeni publicznej jeszcze w XIX wieku. Teraz jednak reklama outdoorowa wchodzi w epokę cyfrową! Na ulicach miast całego świata można już oglądać reklamowe ekrany LED, których możliwości są nieporównywalnie większe, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych plakatów i billboardów.

Reklamy realizowane w technologiach DOOH mogą przykładowo pobierać treści z Internetu w czasie rzeczywistym. W ten sposób są one zdolne na bieżąco dopasowywać się do potrzeb reklamodawców. Już wkrótce popularne mogą stać się także tzw. beacony, czyli urządzenia mogące łączyć się z pobliskimi smartfonami. Mogłyby one analizować pliki cookies z telefonów konsumentów i dopasowywać reklamy do potrzeb osób znajdujących się w pobliżu.

DOOH pozwala także na wprowadzenie odważnych rozwiązań z dziedziny designu. Amerykański przedsiębiorca Michael Ventura stworzył przykładowo jedną kampanię marketingową prezydenta USA, w której kierując się założeniami emphatic designu, bardzo chętnie korzystał z technologii cyfrowych. Więcej na ten temat będzie można usłyszeć w wystąpieniu Michaela podczas konferencji Masters&Robots w Warszawie.

Reklamę outdoorową można też wyposażyć w technologię rozpoznawania twarzy i inne, które wykorzystują sztuczną inteligencję. Pozwoliłoby to przykładowo na łatwe i szybkie zaproponowanie klientowi produktu, którego powinien wypróbować czy skomponować dla niego idealny posiłek. Technologie DOOH są stale rozwijane, a ich możliwości wydają się nieograniczone!

najlepsze technologie w marketingu

5. Grywalizacja

Sama grywalizacja nie jest rozwiązaniem technologicznym, lecz konceptem socjologiczno-psychologicznym. Nowe technologie pozwalają jednak na dużo lepsze wykorzystanie jej w działaniach sprzedażowych i marketingowych. Czym zatem jest grywalizacja?

Koncepcja ta bazuje na poznaniu ludzkiej natury. Człowiek jest istotą społeczną i ma w sobie wrodzone dążenie do rywalizacji z innymi. Tą głęboko zakorzenioną skłonność warto zatem wykorzystać w biznesie. Gdy do naszych działań promocyjnych wpleciemy element rywalizacji lub gry, to możemy się spodziewać, że nasi konsumenci będą bardziej zaangażowani w komunikację z naszą marką i spędzą przy niej więcej czasu.

Nowe technologie, w szczególności aplikacje na smartfony i sieci społecznościowe, sprawiają, że wprowadzanie elementów grywalizacji staje się dziecinnie proste. W trend ten wpisują się m.in. różnorodne konkursy na Facebooku i Instagramie. To także aplikacje, w których można zdobywać punkty i odznaki oraz proste gry tworzone w ramach kampanii marketingowych.

Ciekawym przykładem wykorzystania grywalizacji są… automaty na psie odchody. W niektórych miastach w Polsce stoją maszyny, które po wrzuceniu do środka odchodów swojego pupila, odtwarzają gromkie oklaski. Użytkownik dostaje także szansę wygranej w konkursie, w którym nagrodą są gadżety dla psów.

 

Podsumowanie:

Innowacyjne technologie otwierają przed marketingiem zupełnie nowe perspektywy. Niektóre z nich wymagają wkładu środków finansowych, a inne przy odrobinie kreatywności można wdrożyć niemal za darmo. Jedno jest pewne. Zdecydowanie warto z nich korzystać, ponieważ to właśnie one w epoce cyfrowej mogą zapewnić nam kluczową przewagę nad konkurencją.

Znacznie więcej na temat przyszłości marketingu będziecie mogli usłyszeć w trakcie konferencji Masters&Robots, która odbędzie się już w dniach 7-9 października 2019 w Warszawie. Wśród prelegentów będą m.in. wspomnieni już: Andrea Fronzetti Colladon i Michael Ventura!

Inline
Inline