Digital University

#AI
#Digital Transformation

  • Język: EN
  • Skąd podróżuje: USA

Peter
Gloor

Profesor zajmujący się sztuczną inteligencją w MIT, naukowiec

Bio

Peter A. Gloor jest naukowcem w Centre for Collective Intelligence w Sloan School of Management na MIT, gdzie prowadzi projekt badający sieci kolaboracyjnej innowacji. Jest także założycielem i dyrektorem kreatywnym firmy galaxyadvisors, honorowym profesorem na Uniwersytecie w Kolonii i honorowym profesorem na Uniwersytecie Jilin w Changchun w Chinach. Wykładał również na Universidad Cattolica w Santiago de Chile, Uniwersytecie Aalto w Helsinkach i Uniwersytecie Nauk Stosowanych w północno-zachodniej Szwajcarii. Wcześniej był partnerem w Deloitte i PwC oraz menadżerem w UBS. Uzyskał doktorat z informatyki na Uniwersytecie w Zurychu i był post-Docem w MIT Lab for Computer Science. 

Jego dwie najnowsze książki „Swarm Leadership” i „Sociometrics” ukazały się w 2017 roku w wydawnictwie Emerald Publishing. W wolnym czasie Peter lubi grać na pianinie, wędrować po górach i jeździć na nartach. 

Prowadzi bloga pod adresem swarmcreativity.blogspot.com. 

Abstrakty

dużym rozproszonym geograficznie grupom ludzi natychmiastową wymianę informacji i tworzenie nowych rzeczy. Globalne, ale wysoce ukierunkowane sieci społecznościowe online – wirtualne plemiona – otwierają bezprecedensowe możliwości czytania i przewidywania zbiorowego umysłu. Ten kurs uczy, jak stworzyć „superumysł”, grupy ludzi, którzy pracują razem w zbiorowej świadomości, aby wprowadzać innowacje i budować nowe rzeczy niemożliwe wcześniej. Kurs łączy najnowsze spostrzeżenia z monitorowania mediów społecznościowych, uczenia maszynowego i dużych zbiorów danych z najnowocześniejszymi badaniami z zakresu psychologii emocji. 

Stopień współpracy można mierzyć za pomocą siedmiu sygnałów współpracy, silnego przywództwa, zrównoważonego wkładu, rotacyjnego przywództwa, elastyczności, uczciwego sentymentu, wspólnego języka i kapitału społecznego. Sygnały te mogą być wykorzystane w „społecznej fizyce kwantowej”, aby mierzyć i wspierać splątanie w zespołach, oraz efekt Heisenberga zespołów, aby analizować, jak zmienia się zachowanie grupy, jeśli jest odzwierciedlone w jej zachowaniu. Seminarium wyjaśnia, jak wdrożyć te koncepcje za pomocą narzędzia programowego Condor, opracowanego przez wykładowcę i jego zespół na MIT. Condor oblicza siedem uczciwych sygnałów współpracy, śledząc stopień zbiorowej świadomości w internetowych mediach społecznościowych, takich jak Twitter, blogi lub Facebook, lub firmowej poczty e-mail, kalendarza i archiwów czatów, korzystając z dynamicznej semantycznej analizy sieci społecznościowych i uczenia maszynowego. 

Przejrzystość to kluczowa koncepcja radzenia sobie z fałszywymi wiadomościami i innymi rodzajami niezweryfikowanych treści w celu oceny ich stronniczości, motywacji, autentyczności i poprawności. Podczas gdy indywidualni użytkownicy Internetu żądają przejrzystości w zakresie wykorzystywania ich danych, chcą również zachować prywatność. Rozwiązujemy tę sprzeczność, pokazując, w jaki sposób każda osoba, marka lub fakt jest reprezentowany i interpretowany w Internecie. Dzieje się tak dzięki koncepcji społecznej fizyki kwantowej: ponowna interpretacja przeszłości i uczynienie jej przejrzystą, pozytywnie wpłynie na przyszłość. „Mechanizm przejrzystości” to wyszukiwarka sieci społecznościowych, która oddziela fakty od fikcji, ujawniając ukrytych „wpływowych” i ich „plemiona” stojące za fałszywymi wiadomościami i innymi wiadomościami. 

Warsztaty przedstawiają także „happimeter”, innowacyjne urządzenie do badania ciała oparte na smartwatchach. Szczęśliwościomierz koreluje sygnały ciała użytkownika z jego / jej stanami nastroju i zewnętrznymi skutkami, takimi jak kreatywność, sukces zespołowy lub wydajność organizacyjna. W trakcie warsztatów uczestnicy będą korzystać z happymetru, aby poznać własne stany nastroju, lepiej zrozumieć, co ich uszczęśliwia, stworzyć „superminds”: sieci współpracy innowacji, zespoły kreatywne współpracujące w zbiorowej świadomości. 

Zamów speakera/kę

    Wybierz Eksperta/kę, która Cię interesuje?

    Czy interesuje Cię konkretny obszar? ( max 3)

    Wybierz z listy

    Oświadczam, że zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez DIGITAL UNIVERSITY sp. z o.o. w Warszawie i akceptuję jej treść. Dane podane za pośrednictwem formularza będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi, jeśli pytanie będzie odnosić się do naszych usług w odpowiedzi możemy przedstawić naszą ofertę. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do nawiązania kontaktu.

    Supreet Singh Manchanda

    Dyrektor zarządzający Raiven Capital, globalnej firmy venture capital – hybrydowego funduszu z Kanady i Doliny Krzemowej. Mentor Global Impact Challenge na Singularity University oraz InCredibles w UE. Ekspert ds. transformacji cyfrowej.

    Jędrzej Iwaszkiewicz

    Współzałożyciel i Partner Zarządzający venture builder’a The Heart, odpowiedzialny za rozwój biznesu i partnerstwa strategiczne. Współpracuje z największymi międzynarodowymi firmami na różnych rynkach i w wielu branżach w regionie EMEA.

    Piotr Kaniewski

    Adwokat, ekspert w obszarze transakcji technologicznych,
    doradca w zakresie budowania zwinnych modeli kontraktowych i zakupowych oraz implementowania w organizacjach rozwiązań IT opartych o chmurę obliczeniową.

    Kamila Cichocka

    Dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Od 15 lat pracuje w branży technologicznej w międzynarodowych organizacjach. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego oraz budowy nowych skutecznych modeli biznesowych.

    Piotr Wojciechowski

    Prezes i założyciel FUZERS, współzałożyciel polskiego oddziału Service Design Network, akredytowany trener Service Design.

    Filip Werstler

    Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych.

    dr Macej Kawecki

    Powołany przez Komisję Europejską na funkcję
    Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema.
    Prorektor ds. Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

    dr hab. Dominik Batorski

    Współzałożyciel, członek zarządu oraz Chief Scientist firmy Sotrender, organizator meetupów Data Science Warsaw, kieruje Radą Programową konferencji Data Science Summit, wykładowca i naukowiec.

    Kate Hobler

    Mentorka, ekspertka transformacji zwinnej, akredytowana trenerka Scrum.org.

    Dariusz Jemielniak

    Ekspert w Zarządzaniu Projektami Otwartej Współpracy, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University. Jest także członkiem Fundacji Wikimedia oraz założycielem Insta.Ling.

    Grażyna Rzehak

    Ekspertka w obszarze Rozwoju Organizacji i Kultury Organizacyjnej, Doradczyni Strategiczna, CHRO/CPO, Liderka Biznesowa, Strateg HR.

    Rafał Mrówka

    Profesor SGH, ekspert w obszarze przywództwa w biznesie, kierownik programu MBA-SGH oraz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.

    Edward Stanoch

    Ekspert w obszarze doradztwa strategicznego i HR, współzałożyciel nuChapter, certyfikowany konsultant Exponential Organizations i metody ExO Sprint.

    Marek Mazierski

    Prezes Zarządu PKP Energetyka Obsługa, menedżer o szerokim doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych spółkach infrastrukturalnych. Skuteczny lider zmian. W swojej pracy wdrażał projektyz zakresu digital transformation, change & people management, zmiany kultury organizacyjnej czy unifikacji i standaryzacji procesów.

    Jowita Michalska

    Założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka
    Singularity University Warsaw Chapter