Peter
Gloor
Profesor zajmujący się sztuczną inteligencją w MIT, naukowiec
Bio
Peter A. Gloor jest naukowcem w Centre for Collective Intelligence w Sloan School of Management na MIT, gdzie prowadzi projekt badający sieci kolaboracyjnej innowacji. Jest także założycielem i dyrektorem kreatywnym firmy galaxyadvisors, honorowym profesorem na Uniwersytecie w Kolonii i honorowym profesorem na Uniwersytecie Jilin w Changchun w Chinach. Wykładał również na Universidad Cattolica w Santiago de Chile, Uniwersytecie Aalto w Helsinkach i Uniwersytecie Nauk Stosowanych w północno-zachodniej Szwajcarii. Wcześniej był partnerem w Deloitte i PwC oraz menadżerem w UBS. Uzyskał doktorat z informatyki na Uniwersytecie w Zurychu i był post-Docem w MIT Lab for Computer Science.
Jego dwie najnowsze książki „Swarm Leadership” i „Sociometrics” ukazały się w 2017 roku w wydawnictwie Emerald Publishing. W wolnym czasie Peter lubi grać na pianinie, wędrować po górach i jeździć na nartach.
Prowadzi bloga pod adresem swarmcreativity.blogspot.com.
Abstrakty
dużym rozproszonym geograficznie grupom ludzi natychmiastową wymianę informacji i tworzenie nowych rzeczy. Globalne, ale wysoce ukierunkowane sieci społecznościowe online – wirtualne plemiona – otwierają bezprecedensowe możliwości czytania i przewidywania zbiorowego umysłu. Ten kurs uczy, jak stworzyć „superumysł”, grupy ludzi, którzy pracują razem w zbiorowej świadomości, aby wprowadzać innowacje i budować nowe rzeczy niemożliwe wcześniej. Kurs łączy najnowsze spostrzeżenia z monitorowania mediów społecznościowych, uczenia maszynowego i dużych zbiorów danych z najnowocześniejszymi badaniami z zakresu psychologii emocji.
Stopień współpracy można mierzyć za pomocą siedmiu sygnałów współpracy, silnego przywództwa, zrównoważonego wkładu, rotacyjnego przywództwa, elastyczności, uczciwego sentymentu, wspólnego języka i kapitału społecznego. Sygnały te mogą być wykorzystane w „społecznej fizyce kwantowej”, aby mierzyć i wspierać splątanie w zespołach, oraz efekt Heisenberga zespołów, aby analizować, jak zmienia się zachowanie grupy, jeśli jest odzwierciedlone w jej zachowaniu. Seminarium wyjaśnia, jak wdrożyć te koncepcje za pomocą narzędzia programowego Condor, opracowanego przez wykładowcę i jego zespół na MIT. Condor oblicza siedem uczciwych sygnałów współpracy, śledząc stopień zbiorowej świadomości w internetowych mediach społecznościowych, takich jak Twitter, blogi lub Facebook, lub firmowej poczty e-mail, kalendarza i archiwów czatów, korzystając z dynamicznej semantycznej analizy sieci społecznościowych i uczenia maszynowego.
Przejrzystość to kluczowa koncepcja radzenia sobie z fałszywymi wiadomościami i innymi rodzajami niezweryfikowanych treści w celu oceny ich stronniczości, motywacji, autentyczności i poprawności. Podczas gdy indywidualni użytkownicy Internetu żądają przejrzystości w zakresie wykorzystywania ich danych, chcą również zachować prywatność. Rozwiązujemy tę sprzeczność, pokazując, w jaki sposób każda osoba, marka lub fakt jest reprezentowany i interpretowany w Internecie. Dzieje się tak dzięki koncepcji społecznej fizyki kwantowej: ponowna interpretacja przeszłości i uczynienie jej przejrzystą, pozytywnie wpłynie na przyszłość. „Mechanizm przejrzystości” to wyszukiwarka sieci społecznościowych, która oddziela fakty od fikcji, ujawniając ukrytych „wpływowych” i ich „plemiona” stojące za fałszywymi wiadomościami i innymi wiadomościami.
Warsztaty przedstawiają także „happimeter”, innowacyjne urządzenie do badania ciała oparte na smartwatchach. Szczęśliwościomierz koreluje sygnały ciała użytkownika z jego / jej stanami nastroju i zewnętrznymi skutkami, takimi jak kreatywność, sukces zespołowy lub wydajność organizacyjna. W trakcie warsztatów uczestnicy będą korzystać z happymetru, aby poznać własne stany nastroju, lepiej zrozumieć, co ich uszczęśliwia, stworzyć „superminds”: sieci współpracy innowacji, zespoły kreatywne współpracujące w zbiorowej świadomości.