Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

nanostore ying zheng

NanoStore – tak będą wyglądać sklepy przyszłości!

W obecnych czasach coraz większą popularność zyskują sklepy bezgotówkowe. Technologia umożliwia takie rozwiązania, a klient chętnie decyduje się na większą wygodę. Wystarczy spojrzeć na szybko rozwijającą się sieć Amazon Go i wiele start-upów, takich jak Trigo Vision czy Zippin.

Najnowsze rozwiązanie w tym właśnie obszarze prezentuje start-up AiFi z siedzibą w Santa Clara w Kaliforni, który pokonał ponad 900 startupów w konkursie Visa 2018 Everywhere. Na początku 2019 roku firma ta zaprezentowała swój sklep NanoStore. Jest to niewielki, przenośny sklep samoobsługowy, zaopatrzony w ponad 500 artykułów codziennego użytku. Jak mówi współzałożyciel i dyrektor generalny Steve Gu, koncepcja NanoStore wypełnia niszę na rynku pomiędzy automatem a sklepem spożywczym.

Więcej na temat sklepów przyszłości i zastosowania najnowszej technologii będzie można usłyszeć z ust współzałożycielki i CTO firmy AiFi i wykładowczyni Stanford University, dr. Ying Zheng, która wystąpi w Polsce podczas konferencji Masters&Robots w dniach 7-9 października 2019 w Warszawie.

Dużo technologii pod niewielkim dachem

Mały, nowoczesny sklep NanoStore ma powierzchnię zaledwie 14 metrów kwadratowych, czyli mniej więcej tyle, co przyczepa kempingowa. Na tej niewielkiej powierzchni, mieści się ogrom innowacji, co sprawia, że można robić zakupy i czuć się, jakby wyjmowało się to coś z własnej lodówki.

W sklepie znajdują się kamery, sensory i komputery. Posiada on najnowocześniejsze technologie z obszaru „computer vision” oraz wykrywania produktów, aby umożliwić automatyczną realizację transakcji. Kamery sprawdzają, gdzie w danym momencie znajduje się klient i kojarzą produkty z wirtualnym koszykiem. Co więcej, czujniki w sklepie śledzą produkty, które są zdejmowane lub odkładane na półki. Aparaty z wbudowanymi algorytmami wykrywania obiektów mogą na raz śledzić 500 osób i nawet dziesiątki tysięcy produktów, a następnie informują system, które produkty klienci rzeczywiście dodali do swoich koszyków.

Szybkie i bezproblemowe zakupy

W NanoStore nie ma ani jednego sprzedawcy. Klient żeby dostać się do sklepu musi pokazać dowolną kartę płatniczą. W sklepie klienci mogą zabierać przedmioty z półek w sposób podobny jak w Amazon Go. Ekran przy drzwiach wyjściowych pokaże klientom sumę rachunku. Wystarczy, że potwierdzą wybrane towary, a ich płatność zostanie przetworzona automatycznie. Przy wyjściu akceptują tzw koszyk, płacą kartą lub telefonem i wychodzą ze sklepu.

NanoStore umożliwia zakupy 24/7

Klienci mogą odwiedzać NanoStore o każdej porze. Sklep jest otwarty zawsze w 24 godziny na dobę. To, zaleta dla osób, które bardzo późno w nocy albo wcześnie rano chcą kupić produkty spożywcze, bo na przykład pracują na nocne zmiany. Możliwe, że niewielkie sklepy NanoStore pojawią się na niektórych kampusach uniwersyteckich. Twórcom przyświeca bowiem hasło: „Studenci nigdy nie śpią, podobnie jak NanoStore”.

Korzyści także dla kierowników sklepu

NanoStore to nie tylko miejsce, gdzie klienci mogą cieszyć się wygodnymi i szybkimi zakupami. Sklep ten zapewnia także liczne udogodnienia dla kierowników. Oprócz produktów, technologia AiFi „ma oko” także na klientów sklepu. System identyfikuje klientów, wykorzystując rozpoznawanie twarzy i inne techniki wizji komputerowej. Śledzi ich zachowanie w sklepie – w szczególności ich chód, język ciała, ścieżkę, którą przemierzają i przedmioty, które podnoszą i odkładają. Pomaga to np. wyeliminować kradzieże, albo inne niebezpieczne zachowania w sklepie.

Dodatkowo system komputerowy w NanoStore dostarcza kierownikom sklepu analizę zapasów, a także ostrzega, gdy zapasy zaczynają się wyczerpywać. Kierownik sam nie musi odwiedzać sklepu, aby sprawdzić ilość towaru. Dzięki najnowszym technologiom zapewnianym przez AiFi proces dostaw może być dostosowany do potrzeb.

nanostore

Przenośny, więc może stać wszędzie

Bardzo istotną cechą NanoStore, jest to, że jest przenośny. Takie małe sklepiki można ustawić jak najbliżej miejsc zamieszkania np. na osiedlach. Można umieszczać NanoStore także w miejscach, gdzie ruch jest ciągły jak np. na lotniskach, parkingach, kampusach uniwersyteckich czy centrach handlowych.

Mogą być także rozmieszczane sezonowo w większym sklepie, czy lokalnych targach. Współzałożyciel i dyrektor generalny Aifi, Steve Gu, uważa, że potencjalnym miejscem dla umieszczania NanoStore mogą być też społeczności, które nie mają stałego dostępu do artykułów spożywczych. Będzie to wówczas miało wymiar bardziej społeczny, pomoże w zmianie świata na lepsze.

Więcej na temat NanoStore i sklepów przyszłości będzie można usłyszeć z ust doktor Ying Zheng, która pojawi się na konferencji Masters&Robots, odbywającej się w dniach 7-9 października 2019 w Warszawie i wygłosi prelekcję pt. „The Future of Retail – AI-powered Auto-checkout and Store Automation”

Głównymi sponsorami wydarzenia są PZU oraz Incredibles Powered by Sebastian Kulczyk.

Inline
Inline