Digital University

#Innovations & Creativity
#Digital Mindset
#Digital Transformation
#Business & Strategy
#Leadership & Motivation
#Future of Work

  • Język: EN
  • Skąd podróżuje: USA/Italy

Markus
Peschl

Professor of Cognitive Science and Philosophy of Science at the University of Vienna, Co-Founder & CSO at theLivingCore 

Bio

Markus Peschl jest profesorem kognitywistyki i filozofii nauki na Uniwersytecie Wiedeńskim. Jego badania napędzane przez pytanie, w jaki sposób nowości i innowacje pojawiają się na świecie. Koncentruje się na interdyscyplinarnych dziedzinach innowacji, wiedzy, zmian organizacyjnych, poznania i projektowania tzw. „Enabling Spaces”, czyli przestrzeni generowania nowej wiedzy i innowacji. Jest współzałożycielem The Living Core, gdzie pełni funkcję kierownika naukowego; na tym stanowisku dostarcza najnowocześniejsze badania bezpośrednio do klientów. Ma wieloletnie międzynarodowe doświadczenie w projektach konsultingowych. Markus Peschl opublikował ponad 140 artykułów i sześć książek. 

Abstrakty

Jak możemy wprowadzać innowacje, które „mają sens”, mają na coś wpływ, są zrównoważone i kształtują przyszłe rynki? Jakie będą odpowiednie umiejętności, sposób myślenia i środowisko pracy organizacji zorientowanej na przyszłość? Jak zmieni się charakter pracy i miejsca pracy w ciągu następnej dekady?  

W tej prelekcji przyjrzymy się bliżej wyzwaniom i najnowszym osiągnięciom w dziedzinie innowacji. Stoimy w obliczu wyzwań i radykalnych zmian spowodowanych nie tylko automatyzacją, sztuczną inteligencją, głębokim uczeniem itp., ale również tworzeniem nowych modeli biznesowych, nowych usług i produktów, nowatorskich projektów organizacyjnych oraz nowych nisz na bardzo zmiennym rynku. W takim środowisku nie wystarczy już „zarządzać” innowacjami, ale radykalnie zmienić sposób w jaki wprowadzamy innowacje i pracujemy.  

W tych kontekstach innowacja odgrywa kluczową rolę i musimy zastanowić się, jak będzie wyglądał jej następny poziom i jak możemy „wprowadzać innowacje w innowacjach”? Przedstawię przyszłościowe spojrzenie na to, co oznacza rozumienie innowacji jako „uczenia się nadchodzącej przyszłości”. Omówimy podstawy tego zjawiska bazując na neuro-kognitywistyce i kognitywistyce. Omówimy je w teorii organizacyjnej, jak również wskażemy nazwiązania do projektowania organizacji oraz do niezbędnych umiejętności i sposobu myślenia (HR). Przedstawione zostaną zarówno podstawy teoretyczne, jak i konkretne przypadki. 

W naszej opartej na wiedzy gospodarce, innowacje stały się jednym z kluczowych czynników napędzających rozwój społeczny, gospodarczy, edukacyjny i technologiczny. Pytanie, które przyświeca tej prezentacji, brzmi: jak projektować środowiska i ekosystemy, które wspierają i ułatwiają poszerzanie wiedzy i wprowadzanie (destrukcyjnych) innowacji? 

Pokażemy, że innowacji zorientowanych na przyszłość nie da się wprowadzić w sposób mechaniczny. Zamiast tego musimy zastosować – “a strategy of enabling” – “strategię umożliwiającą”. Proponujemy podejście, które tworzy przestrzenie/środowiska i ekosystemy wspierające procesy poszerzania wiedzy – nazywamy je „Przestrzeniami umożliwiającymi”- “Enabling Spaces”. Enabling Spaces to wielowymiarowe przestrzenie (projekt architektoniczny/biurowy, przestrzeń społeczna, organizacyjna, emocjonalna, epistemologiczna, technologiczna/wirtualna itp.), które są tworzone w celu jak najlepszego wspierania działań innowacyjnych z naciskiem na przyszłościowe i radykalne innowacje. Omówimy podstawy teoretyczne Enabling Spaces, ich charakterystykę i funkcjonalność oraz proces projektowania. Przedstawiony zostanie również konkretny przypadek. 

Żyjemy w okresie, który charakteryzuje się wysokim stopniem niepewności i dynamiką wykładniczą. W większości przypadków nasze obecne systemy edukacyjne nie zapewniają ludziom umiejętności niezbędnych do radzenia sobie z tymi wyzwaniami, zwłaszcza w zakresie zmian, innowacji i przygotowania organizacji na to co przyniesie przyszłość. Prowadzi to do tego, co nazywamy „trzema formami analfabetyzmu XXI wieku”: (I) niezdolność do zmiany perspektywy, (II) niezdolność do radzenia sobie z niepewną przyszłością, która rozwija się w swojej złożoności i wykładniczości oraz (III) niemożność „zauważenia” niewidocznej jeszcze nowości.  

Te formy analfabetyzmu można zaobserwować zarówno na poziomie indywidualnym/poznawczym, jak i organizacyjnym; dotyczą one nie tylko umiejętności, ale w rzeczywistości są zakorzenione w postawach, nastawieniach, kulturach firmowych i ucieleśnionej rutynie. Pokażemy, w jaki sposób można przezwyciężyć te formy analfabetyzmu, wdrażając nowy sposób myślenia/nową kulturę organizacyjną, nowe formy przywództwa, nowe umiejętności oraz stosując innowacyjną strategię „uczenia się nadchodzącej przyszłości”. Omówimy aspekty teoretyczne i praktyczne przypadki, a także implikacje związane z pielęgnowaniem umiejętności innowacyjnych i sposobu myślenia. 

Zamów speakera/kę

    Wybierz Eksperta/kę, która Cię interesuje?

    Czy interesuje Cię konkretny obszar? ( max 3)

    Wybierz z listy

    Oświadczam, że zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez DIGITAL UNIVERSITY sp. z o.o. w Warszawie i akceptuję jej treść. Dane podane za pośrednictwem formularza będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi, jeśli pytanie będzie odnosić się do naszych usług w odpowiedzi możemy przedstawić naszą ofertę. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do nawiązania kontaktu.

    Supreet Singh Manchanda

    Dyrektor zarządzający Raiven Capital, globalnej firmy venture capital – hybrydowego funduszu z Kanady i Doliny Krzemowej. Mentor Global Impact Challenge na Singularity University oraz InCredibles w UE. Ekspert ds. transformacji cyfrowej.

    Jędrzej Iwaszkiewicz

    Współzałożyciel i Partner Zarządzający venture builder’a The Heart, odpowiedzialny za rozwój biznesu i partnerstwa strategiczne. Współpracuje z największymi międzynarodowymi firmami na różnych rynkach i w wielu branżach w regionie EMEA.

    Piotr Kaniewski

    Adwokat, ekspert w obszarze transakcji technologicznych,
    doradca w zakresie budowania zwinnych modeli kontraktowych i zakupowych oraz implementowania w organizacjach rozwiązań IT opartych o chmurę obliczeniową.

    Kamila Cichocka

    Dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Od 15 lat pracuje w branży technologicznej w międzynarodowych organizacjach. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego oraz budowy nowych skutecznych modeli biznesowych.

    Piotr Wojciechowski

    Prezes i założyciel FUZERS, współzałożyciel polskiego oddziału Service Design Network, akredytowany trener Service Design.

    Filip Werstler

    Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych.

    dr Macej Kawecki

    Powołany przez Komisję Europejską na funkcję
    Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema.
    Prorektor ds. Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

    dr hab. Dominik Batorski

    Współzałożyciel, członek zarządu oraz Chief Scientist firmy Sotrender, organizator meetupów Data Science Warsaw, kieruje Radą Programową konferencji Data Science Summit, wykładowca i naukowiec.

    Kate Hobler

    Mentorka, ekspertka transformacji zwinnej, akredytowana trenerka Scrum.org.

    Dariusz Jemielniak

    Ekspert w Zarządzaniu Projektami Otwartej Współpracy, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University. Jest także członkiem Fundacji Wikimedia oraz założycielem Insta.Ling.

    Grażyna Rzehak

    Ekspertka w obszarze Rozwoju Organizacji i Kultury Organizacyjnej, Doradczyni Strategiczna, CHRO/CPO, Liderka Biznesowa, Strateg HR.

    Rafał Mrówka

    Profesor SGH, ekspert w obszarze przywództwa w biznesie, kierownik programu MBA-SGH oraz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.

    Edward Stanoch

    Ekspert w obszarze doradztwa strategicznego i HR, współzałożyciel nuChapter, certyfikowany konsultant Exponential Organizations i metody ExO Sprint.

    Marek Mazierski

    Prezes Zarządu PKP Energetyka Obsługa, menedżer o szerokim doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych spółkach infrastrukturalnych. Skuteczny lider zmian. W swojej pracy wdrażał projektyz zakresu digital transformation, change & people management, zmiany kultury organizacyjnej czy unifikacji i standaryzacji procesów.

    Jowita Michalska

    Założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka
    Singularity University Warsaw Chapter