KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI
TWOJA PRZEWAGA W ZMIENIAJĄCYM SIĘ ŚWIECIE
Kompetencje przyszłości to zestaw umiejętności, wiedzy i cech, które będą kluczowe w zmieniającym się świecie, zdominowanym przez postęp technologiczny, zmiany społeczne, ekologiczne i ekonomiczne. Obejmują one zarówno umiejętności technologiczne, takie jak znajomość sztucznej inteligencji czy analiza danych, jak i kompetencje miękkie, takie jak kreatywność, inteligencja emocjonalna czy odporność na zmiany.
Z nami zdobędziesz najważniejsze kompetencje na rynku pracy:
-
Future Thinking
-
Rezyliencja i antykruchość
-
Sztuka skutecznego promptingu
-
Krytyczne myślenie i analiza danych
-
Lifelong learning i cyfrowa inteligencja
-
Bezpieczeństwo informacyjne
Najlepsi eksperci i ekspertki na rynku:









Sprawdź przykładowe tematy:

Jowita Michalska
Mamy 2025 rok i wszyscy światowi eksperci od nowych technologii uważają, że świat zmieni się w ciągu najbliższej dekady bardziej niż zmienił się przez ostatnie 100 lat. Sztuczna inteligencja, Biotechnologia, sensory, drony, CRISPR, to wszystko spowoduje że sposób w jaki dziś żyjemy i pracujemy zmieni się diametralnie i to w tej dekadzie.
Jako ludzie mamy tendencję do niedoceniania wpływu nowych technologii na nasze życie
i pracę, zwłaszcza w dłuższej perspektywie. Boimy się zmian, nie chcemy się do nich przekonać, a przecież transformacja cyfrowa w naszej firmie nie zadzieje się bez nas.
Jak i w którą stronę zmieni się świat i co warto wiedzieć?
Jeśli świat tak szybko pędzi to co stanie się z ludźmi? Co z naszą pracą i jak my możemy się przygotować do tego świata i tych zmian?
Jaka jest rola liderów/ek w zmieniającej się tak dynamicznie rzeczywistości? Czy nowe technologie przynoszą zagrożenia czy szanse dla liderów w organizacjach? Czy sposób zarządzania, wynagradzania, oceniania i rekrutowania ludzi, oraz budowanie zespołów zmieni się wraz z rozwojem technologii?
Tak, i to radykalnie.
Jakie pojawiają się nowe wyzwania, jak zdobyć i utrzymać najlepsze talenty i jak wspomóc organizację w nadchodzących czasach. Odpowiedzialnością liderek/ liderów będzie kreowanie innowacyjnej kultury organizacyjnej, rozwinięcie kluczowych talentów i wsparcie pracowników w zrozumieniu i stosowaniu nowych technologii.
Jakie kompetencje będziemy musieli w sobie wzmacniać, a jakie stracą na znaczeniu? Czy w naszych zespołach powinni być ludzie od technologii i czy ja jako liderka/ lider powinnam/ powinienem się na tym znać?

Edyta Sadowska
Ten webinar obejmuje holistyczne podejście do zrozumienia przyszłości, rozważając szeroki zakres możliwości potencjalnych scenariuszy, a także czynników, które na nią wpływają, takich jak postęp technologiczny, zmiany społeczne, trendy ekonomiczne i zmiany środowiskowe, ale też design spekulatywny.
Takie podejście wykracza poza tradycyjne myślenie linearne, pozwalając na stworzenie bardziej kompleksowych scenariuszy jednocześnie podkreślając potrzebę adaptacji i zwinności w szybko zmieniającym się świecie, uznając, że przyszłość stale się rozwija i wymaga ciągłego uczenia się i elastyczności.

Marysia Belka
Robotyzacja i automatyzacja oraz rozwój innych nowych technologii oznacza zmiany w rynku pracy i to, że zawody w których będziemy pracować za 10 lat, a także te o które starać się będą nasze dzieci – jeszcze nie powstały. Już dzisiaj zmianom ulegają oczekiwania pracodawców względem kompetencji pracowników.
Jak przygotować się do tego świata? Jakie kompetencje są niezbędne? Czego i jak powinienem się uczyć i jak to robić efektywnie? Rozumienie nowych technologii i umiejętność pracy z nimi jest kluczowe, ale też znaczenia nabierają umiejętności, które odróżniają człowieka od algorytmów, takie jak kompetencje społeczne, czy poznawcze. W trakcie tego wykładu uczestnicy poznają nie tylko kompetencje przyszłości, ale dostaną wskazówki jak samodzielnie je rozwijać.

Ada Florentyna Pawlak
W dobie dynamicznie rozwijających się technologii, kwestia bezpieczeństwa informacyjnego nabiera nowego wymiaru. Mediów syntetycznych, takich jak deepfake i technologie generatywne AI, stają się coraz bardziej zaawansowane, co rodzi nowe wyzwania dla społeczeństwa, biznesu i indywidualnych użytkowników. Zapraszamy na wykład, który zgłębi temat bezpieczeństwa informacyjnego w kontekście tych nowoczesnych narzędzi.

Paula Quinon
Jeremy Lamri w swojej koncepcji kompetencji XXI wieku wskazuje na krytyczne myślenie, kreatywność, kooperację i komunikację jako kluczowe umiejętności w erze AI. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że krytyczne myślenie, oparte na sformalizowanych zasadach, oraz kreatywność znajdują się na przeciwnych biegunach ludzkiego myślenia. W rzeczywistości jednak te dwie kompetencje mogą się wzajemnie wzmacniać. Przede wszystkim, krytyczne myślenie pozwala na wyjście poza ramy utartych schematów. W moim wystąpieniu opowiem o naturalnych ograniczeniach ludzkiego umysłu oraz limitach języka, pokażę, jak używać krytycznego myślenia, aby je omijać, oraz jak stosować metaforę teorii światów możliwych do nawigowania w kierunku kreatywności.

Sylwia Górska
Dzisiejszy świat stawia przed nami co raz to nowe wyzwania a innowacja towarzyszy nam na co dzień. Idzie za tym potrzeba ciągłego rozwijania się i konieczność poznawania nowych tematów. Presja rozwoju jest co raz większa, więc jak rozwijać się w sposób ciągły i świadomy, mając przy tym poczucie satysfakcji? Czy faktycznie rozwój to konieczność czy droga do osiągnięcia spełnienia i szczęścia?
Podczas spotkania odpowiemy sobie na pytanie dlaczego rozwój jest teraz tak kluczowy i na jakie kompetencje powinniśmy zwrócić uwagę, ale przede wszystkim zobaczymy jak w sposób prosty i praktyczny wprowadzić nawyk ciągłego i świadomego rozwój i jakie korzyści z tego płyną dla nas i dla innych:
- Dlaczego teraz tak istotny jest ciągły rozwój?
- Jakie kompetencje są dziś kluczowe?
- Czy rozwój jest dla każdego?
- Jakie są moje osobiste korzyści z rozwoju?
- Jak osiągnąć szczęście dzięki własnemu rozwojowi?
- Praktyczny i prosty model rozwoju (Model 0123)

Filip Werstler
Dane mówią same za siebie – przekonują nas do tego międzynarodowe portale biznesowe, korporacje czy instytucje. Problem polega na tym, że gdy wejdziemy do dużych organizacji, to usłyszymy bardzo dużo danych, które… są po prostu recytowane i z których niewiele wynika. Zobaczymy tam managerów czy zarząd, który owszem – słucha tych danych ale niewiele z nich nie rozumie a już na pewno nie wie, dlaczego słucha tego wszystkiego. Z drugiej strony zobaczymy osoby, które prezentują te dane i chciałyby być zrozumiane, ale mając dostęp do ogromnej ilości danych i nie wiedząc, co będzie ważne dla odbiorców – na wszelki wypadek komunikują wszystko.
To nie jest efektywna komunikacja biznesowa ale mogłaby nią być, gdyby tylko prezentujący mieli odpowiedni sposób omawiania tych danych. Sposób, który jest dopasowany do odbiorców. Sposób, który pokazuje zależności w tych danych. Wreszcie – sposób, dzięki któremu prezentujący są w stanie przekazać swój punkt widzenia czy rekomendacje działań w oparciu o dane, utrzymując jednocześnie uwagę odbiorców na najwyższym poziomie.

Artur Modliński
Ostatnie raporty branżowe wskazują, że ponad 70% Polaków cierpi z powodu stresu w miejscu pracy, a jedna trzecia tej liczby związana jest z wprowadzaniem i rozwojem nowych technologii. Konsekwencją tego zjawiska jest niższa lojalność pracowników do swoich firm, mniejsza produktywność i częstsze zwolnienia lekarskie. Przewiduje się, że trend związany z rozprzestrzenianiem się technostresu będzie wyraźnie przyspieszał w najbliższych latach, jako że świat inteligentnych technologii połączony z hiperautomatyzacją wiąże się z rosnącą liczbą nowych techno-stresorów. Największe firmy na świecie aktywnie przygotowują strategie przeciwdziałania technostresowi. Wiele z nich znalazła już skuteczne recepty na technostres, dzięki czemu zwiększyła swoją efektywność oraz jest w stanie przyciągnąć i zatrzymać wyjątkowe talenty w swoich szeregach.

Anna Connor-Łakomy
Różnorodność w ostatnich latach stało się słowem odmienianym przez wszystkie przypadki, ale nie bez powodu. Większość środowisk zdało sobie sprawę z tego, co m.in. naukowcy MIT odkryli już dawno temu – nawet najinteligentniejsza jednostka w zespole nie jest w stanie osiągnąć lepszego wyniku czy rozwiązania niż zespół współpracujący w synergii.
Większość organizacji dalej nie wykorzystuje drzemiącego w zespołach potencjału, bo dotychczasowe narzędzia nie były wystarczająco intuicyjne i skuteczne. Zwinne sposoby zarządzania, takie jak SCRUM czy Kanban, nawet jeśli są skutecznie wdrażane nie dają odpowiedzi na wszystkie pytania. Potrzebna jest dodatkowa bateria wiedzy i rozwiązań, które z rozproszonych talentów zbudują harmonijny, prężny zespół.
W erze nowoczesnego zarządzania empatia staje się jednym z najważniejszych narzędzi skutecznego przywództwa. To wystąpienie ma na celu pokazanie, jak cechy, takie jak intuicja, zdolność do budowania relacji czy naturalna wrażliwość, mogą być kluczem do autentycznego i efektywnego przewodzenia zespołami. Uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystać te unikalne umiejętności do tworzenia pozytywnej atmosfery pracy, budowania zaufania oraz zwiększania zaangażowania w zespole.
Podczas wystąpienia omówiona zostanie rola empatii jako fundamentu nowoczesnego przywództwa. Zostaną przedstawione różnice między kobiecym stylem zarządzania a tradycyjnymi, hierarchicznymi modelami, z naciskiem na znaczenie budowania relacji i zarządzania zmianą. Uczestniczki poznają techniki aktywnego słuchania, zadawania właściwych pytań oraz sposoby zarządzania emocjami w zespole. W programie znajdą się także praktyczne strategie mediacji i rozwiązywania konfliktów w duchu komunikacji bez przemocy (NVC), które umożliwiają konstruktywne podejście do różnicy zdań i wypracowanie wspólnych rozwiązań.
Zamów speakera/kę lub dowiedz się więcej>
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak to możliwe!
Masz inne pytania? Chętnie pomożemy
Zaufali nam:




