Digital University

Filip Werstler

#Leadership & Motivation
#Digital Mindset

  • Język: PL, EN
  • Skąd podróżuje: Polska, Kraków

Filip
Werstler

Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych. 

Bio

Jest trenerem prezentacji i wystąpień biznesowych, prowadzącym szkolenia dla międzynarodowych firm, instytucji oraz lokalnych przedsiębiorców. Do grona jego klientów należą takie firmy jak Orange Polska, ABB, UBS, Polpharma, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie czy Comarch. W swoich szkoleniach szerzy autorską koncepcję zorientowania wystąpień na publiczność (audience-centrism), do której zainspirowała go filozofia firmy Amazon. Jest prelegentem, występującym na konferencjach spod znaku TEDx a także mówcą nagradzanym na wielu konferencjach marketingowych, takich jak InfoshareiDesign czy InternetBeta. Podczas swojego wystąpienia na TEDxie opowiada drogę, jaką przeszedł od jąkania się do bycia trenerem wystąpień publicznych. Co roku przygotowuje kilkudziesięciu prelegentów na najważniejsze wydarzenia branżowe w Polsce jak i na świecie. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i stypendysta programu Erasmus na Uniwersytecie w Pampelunie (UNAV). Prywatnie wielbiciel dalekich podróży, bliskich spotkań z psychologią poznawczą i oddany fan FC Barcelony. 

Abstrakty

Dane mówią same za siebie – przekonują nas do tego międzynarodowe portale biznesowe, korporacje czy instytucje. Problem polega na tym, że gdy wejdziemy do dużych organizacji, to usłyszymy bardzo dużo danych, które… są po prostu recytowane i z których niewiele wynika. Zobaczymy tam managerów czy zarząd, który owszem – słucha tych danych ale niewiele z nich nie rozumie a już na pewno nie wie, dlaczego słucha tego wszystkiego. Z drugiej strony zobaczymy osoby, które prezentują te dane i chciałyby być zrozumiane, ale mając dostęp do ogromnej ilości danych i nie wiedząc, co będzie ważne dla odbiorców – na wszelki wypadek komunikują wszystko.  

To nie jest efektywna komunikacja biznesowa ale mogłaby nią być, gdyby tylko prezentujący mieli odpowiedni sposób omawiania tych danych. Sposób, który jest dopasowany do odbiorców. Sposób, który pokazuje zależności w tych danych. Wreszcie – sposób, dzięki któremu prezentujący są w stanie przekazać swój punkt widzenia czy rekomendacje działań w oparciu o dane, utrzymując jednocześnie uwagę odbiorców na najwyższym poziomie.  

Właśnie tym jest datastorytelling. I w tym wystąpieniu prezentuję cztery etapy, przez które należy przejść aby od komunikacji danych przejść do prezentowania historii opartych na danych. 

Dzień I (8h) 

Budowanie struktury prezentacji opartej na danych 

  • Określenie tematu prezentacji 
  • Analiza odbiorców –  Key message, demografia oraz potrzeby odbiorców  
  • Określenie korzyści i celów prezentacji 
  • Od danych do sensu, czyli generowanie wniosków wynikających z prezentowanych danych – Technika DataPOV  

Skuteczna wizualizacja danych w prezentacjach i raportach 

  • Powerpoint w wizualizacji danych – jak wykorzystać jego funkcje do tworzenia skutecznych, ciekawych i przejrzystych wizualizacji danych? 
  • Podstawowe błędy w wizualizacji danych – czyli kiedy wykres staje się niezrozumiały dla odbiorców 
  • Best practicies – najważniejsze zasady wizualizacji danych w prezentacjach oraz raportach 
  • Narzędzia wizualizacyjne które działają – od zwykłego tekstu do przejrzystych wizualizacji danych 
  • Atrybuty przetwarzane mimowolnie jako zespół 12 narzędzi do tworzenia przejrzystych wykresów 
  • Technika „Czyszczenia śmieci” C. Nussbaumer-Knaflic – 5 kroków do przejrzystych i informatywnych wykresów 
  • Analiza wykresów własnych odbiorców i wprowadzanie zmian na podstawie przedstawionych technik i narzędzi 
  • Power Point – zasady i psychologia przekazu informacji w prezentacjach multimedialnych.

Dzień II (8h) 

Storytelling w prezentacjach biznesowych 

  • Struktura storytellingowa – sposób na poukładanie danych
    w ciągu logicznym 
  • Elementy składowe historii, czyli matryca storytellingowa 
  • Elementy budujące napięcie w historii – zwroty akcji, suspens, 
  • Sekrety mistrzów TEDa – jak najlepsi mówcy na świecie budują historie biznesowe, które oglądane są przez miliony widzów 
  • „Efekt Netflixa” – zasada niedomkniętej pętli w budowani historii biznesowych

Techniki porównawcze w prezentacji danych – jak ułatwić zrozumienie danych prezentowanych do różnych grup odbiorców? 

  • Problem dużych liczb – co powoduje, że duże liczby są abstrakcyjne i dlaczego utrudniają zrozumienie istoty prezentowanych danych? 
  • Zasada ukazania skali w prezentacji danych – czyli sposób na przedstawienie skali oraz progresu/regresu w czasu 
  • Techniki porównawcze (analogia, porównanie) jak narzędzia zwiększające łatwość poznawczą prezentowanych danych 
  • Prezentowanie danych w kontekście – Jak na podstawie danych stworzyć narrację która przekona, zaangażuje i zainteresuje odbiorców

Prezentacje finałowe 

Uczestnicy dostają możliwość opracowania prezentacji finałowej (indywidualnie lub w zespole) a następnie przedstawienia jej. Po prezentacji następuje sesja informacji zwrotnych. 

Zamów speakera/kę

    Wybierz Eksperta/kę, która Cię interesuje?

    Czy interesuje Cię konkretny obszar? ( max 3)

    Wybierz z listy

    Oświadczam, że zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez DIGITAL UNIVERSITY sp. z o.o. w Warszawie i akceptuję jej treść. Dane podane za pośrednictwem formularza będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi, jeśli pytanie będzie odnosić się do naszych usług w odpowiedzi możemy przedstawić naszą ofertę. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do nawiązania kontaktu.

    Supreet Singh Manchanda

    Dyrektor zarządzający Raiven Capital, globalnej firmy venture capital – hybrydowego funduszu z Kanady i Doliny Krzemowej. Mentor Global Impact Challenge na Singularity University oraz InCredibles w UE. Ekspert ds. transformacji cyfrowej.

    Jędrzej Iwaszkiewicz

    Współzałożyciel i Partner Zarządzający venture builder’a The Heart, odpowiedzialny za rozwój biznesu i partnerstwa strategiczne. Współpracuje z największymi międzynarodowymi firmami na różnych rynkach i w wielu branżach w regionie EMEA.

    Piotr Kaniewski

    Adwokat, ekspert w obszarze transakcji technologicznych,
    doradca w zakresie budowania zwinnych modeli kontraktowych i zakupowych oraz implementowania w organizacjach rozwiązań IT opartych o chmurę obliczeniową.

    Kamila Cichocka

    Dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Od 15 lat pracuje w branży technologicznej w międzynarodowych organizacjach. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego oraz budowy nowych skutecznych modeli biznesowych.

    Piotr Wojciechowski

    Prezes i założyciel FUZERS, współzałożyciel polskiego oddziału Service Design Network, akredytowany trener Service Design.

    Filip Werstler

    Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych.

    dr Macej Kawecki

    Powołany przez Komisję Europejską na funkcję
    Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema.
    Prorektor ds. Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

    dr hab. Dominik Batorski

    Współzałożyciel, członek zarządu oraz Chief Scientist firmy Sotrender, organizator meetupów Data Science Warsaw, kieruje Radą Programową konferencji Data Science Summit, wykładowca i naukowiec.

    Kate Hobler

    Mentorka, ekspertka transformacji zwinnej, akredytowana trenerka Scrum.org.

    Dariusz Jemielniak

    Ekspert w Zarządzaniu Projektami Otwartej Współpracy, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University. Jest także członkiem Fundacji Wikimedia oraz założycielem Insta.Ling.

    Grażyna Rzehak

    Ekspertka w obszarze Rozwoju Organizacji i Kultury Organizacyjnej, Doradczyni Strategiczna, CHRO/CPO, Liderka Biznesowa, Strateg HR.

    Rafał Mrówka

    Profesor SGH, ekspert w obszarze przywództwa w biznesie, kierownik programu MBA-SGH oraz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.

    Edward Stanoch

    Ekspert w obszarze doradztwa strategicznego i HR, współzałożyciel nuChapter, certyfikowany konsultant Exponential Organizations i metody ExO Sprint.

    Marek Mazierski

    Prezes Zarządu PKP Energetyka Obsługa, menedżer o szerokim doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych spółkach infrastrukturalnych. Skuteczny lider zmian. W swojej pracy wdrażał projektyz zakresu digital transformation, change & people management, zmiany kultury organizacyjnej czy unifikacji i standaryzacji procesów.

    Jowita Michalska

    Założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka
    Singularity University Warsaw Chapter