Filip Werstler
jak budować przekonujące historie za pomocą danych?
warsztaty
Dane mówią same za siebie – przekonują nas do tego międzynarodowe portale biznesowe, korporacje czy instytucje. Problem polega na tym, że gdy wejdziemy do dużych organizacji, to usłyszymy bardzo dużo danych, które… są po prostu recytowane i z których niewiele wynika. Zobaczymy tam managerów czy zarząd, który owszem – słucha tych danych ale niewiele z nich nie rozumie a już na pewno nie wie, dlaczego słucha tego wszystkiego. Z drugiej strony zobaczymy osoby, które prezentują te dane i chciałyby być zrozumiane, ale mając dostęp do ogromnej ilości danych i nie wiedząc, co będzie ważne dla odbiorców – na wszelki wypadek komunikują wszystko.
To nie jest efektywna komunikacja biznesowa ale mogłaby nią być, gdyby tylko prezentujący mieli odpowiedni sposób omawiania tych danych. Sposób, który jest dopasowany do odbiorców. Sposób, który pokazuje zależności w tych danych. Wreszcie – sposób, dzięki któremu prezentujący są w stanie przekazać swój punkt widzenia czy rekomendacje działań w oparciu o dane, utrzymując jednocześnie uwagę odbiorców na najwyższym poziomie.
Właśnie tym jest datastorytelling. I w tym wystąpieniu prezentuję cztery etapy, przez które należy przejść aby od komunikacji danych przejść do prezentowania historii opartych na danych.
Dzień I (8h)
Budowanie struktury prezentacji opartej na danych
Skuteczna wizualizacja danych w prezentacjach i raportach
Dzień II (8h)
Storytelling w prezentacjach biznesowych
Techniki porównawcze w prezentacji danych – jak ułatwić zrozumienie danych prezentowanych do różnych grup odbiorców?
Prezentacje finałowe
Uczestnicy dostają możliwość opracowania prezentacji finałowej (indywidualnie lub w zespole) a następnie przedstawienia jej. Po prezentacji następuje sesja informacji zwrotnych.
Jest trenerem prezentacji i wystąpień biznesowych, prowadzącym szkolenia dla międzynarodowych firm, instytucji oraz lokalnych przedsiębiorców. Do grona jego klientów należą takie firmy jak Orange Polska, ABB, UBS, Polpharma, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie czy Comarch. W swoich szkoleniach szerzy autorską koncepcję zorientowania wystąpień na publiczność (audience-centrism), do której zainspirowała go filozofia firmy Amazon. Jest prelegentem, występującym na konferencjach spod znaku TEDx a także mówcą nagradzanym na wielu konferencjach marketingowych, takich jak Infoshare, iDesign czy InternetBeta. Podczas swojego wystąpienia na TEDxie opowiada drogę, jaką przeszedł od jąkania się do bycia trenerem wystąpień publicznych. Co roku przygotowuje kilkudziesięciu prelegentów na najważniejsze wydarzenia branżowe w Polsce jak i na świecie. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i stypendysta programu Erasmus na Uniwersytecie w Pampelunie (UNAV). Prywatnie wielbiciel dalekich podróży, bliskich spotkań z psychologią poznawczą i oddany fan FC Barcelony.