Filip Werstler

 

 

 

 

Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych. 

 

Kopia Bez tytułu (24)
Tematy wykładów
  • Datastorytelling

jak budować przekonujące historie za pomocą danych? 

  • Datastorytelling

warsztaty

Abstrakty

Dane mówią same za siebie – przekonują nas do tego międzynarodowe portale biznesowe, korporacje czy instytucje. Problem polega na tym, że gdy wejdziemy do dużych organizacji, to usłyszymy bardzo dużo danych, które… są po prostu recytowane i z których niewiele wynika. Zobaczymy tam managerów czy zarząd, który owszem – słucha tych danych ale niewiele z nich nie rozumie a już na pewno nie wie, dlaczego słucha tego wszystkiego. Z drugiej strony zobaczymy osoby, które prezentują te dane i chciałyby być zrozumiane, ale mając dostęp do ogromnej ilości danych i nie wiedząc, co będzie ważne dla odbiorców – na wszelki wypadek komunikują wszystko.  

To nie jest efektywna komunikacja biznesowa ale mogłaby nią być, gdyby tylko prezentujący mieli odpowiedni sposób omawiania tych danych. Sposób, który jest dopasowany do odbiorców. Sposób, który pokazuje zależności w tych danych. Wreszcie – sposób, dzięki któremu prezentujący są w stanie przekazać swój punkt widzenia czy rekomendacje działań w oparciu o dane, utrzymując jednocześnie uwagę odbiorców na najwyższym poziomie.  

Właśnie tym jest datastorytelling. I w tym wystąpieniu prezentuję cztery etapy, przez które należy przejść aby od komunikacji danych przejść do prezentowania historii opartych na danych. 

 

 

Dzień I (8h) 

Budowanie struktury prezentacji opartej na danych 

  • Określenie tematu prezentacji 
  • Analiza odbiorców –  Key message, demografia oraz potrzeby odbiorców  
  • Określenie korzyści i celów prezentacji 
  • Od danych do sensu, czyli generowanie wniosków wynikających z prezentowanych danych – Technika DataPOV  

  

Skuteczna wizualizacja danych w prezentacjach i raportach 

  • Powerpoint w wizualizacji danych – jak wykorzystać jego funkcje do tworzenia skutecznych, ciekawych i przejrzystych wizualizacji danych? 
  • Podstawowe błędy w wizualizacji danych – czyli kiedy wykres staje się niezrozumiały dla odbiorców 
  • Best practicies – najważniejsze zasady wizualizacji danych w prezentacjach oraz raportach 
  • Narzędzia wizualizacyjne które działają – od zwykłego tekstu do przejrzystych wizualizacji danych 
  • Atrybuty przetwarzane mimowolnie jako zespół 12 narzędzi do tworzenia przejrzystych wykresów 
  • Technika „Czyszczenia śmieci” C. Nussbaumer-Knaflic – 5 kroków do przejrzystych i informatywnych wykresów 
  • Analiza wykresów własnych odbiorców i wprowadzanie zmian na podstawie przedstawionych technik i narzędzi 
  • Power Point – zasady i psychologia przekazu informacji w prezentacjach multimedialnych.  

Dzień II (8h) 

Storytelling w prezentacjach biznesowych 

  • Struktura storytellingowa – sposób na poukładanie danych
    w ciągu logicznym 
  • Elementy składowe historii, czyli matryca storytellingowa 
  • Elementy budujące napięcie w historii – zwroty akcji, suspens, 
  • Sekrety mistrzów TEDa – jak najlepsi mówcy na świecie budują historie biznesowe, które oglądane są przez miliony widzów 
  • „Efekt Netflixa” – zasada niedomkniętej pętli w budowani historii biznesowych 


Techniki porównawcze w prezentacji danych – jak ułatwić zrozumienie danych prezentowanych do różnych grup odbiorców? 

  • Problem dużych liczb – co powoduje, że duże liczby są abstrakcyjne i dlaczego utrudniają zrozumienie istoty prezentowanych danych? 
  • Zasada ukazania skali w prezentacji danych – czyli sposób na przedstawienie skali oraz progresu/regresu w czasu 
  • Techniki porównawcze (analogia, porównanie) jak narzędzia zwiększające łatwość poznawczą prezentowanych danych 
  • Prezentowanie danych w kontekście – Jak na podstawie danych stworzyć narrację która przekona, zaangażuje i zainteresuje odbiorców 

  

  

Prezentacje finałowe 

Uczestnicy dostają możliwość opracowania prezentacji finałowej (indywidualnie lub w zespole) a następnie przedstawienia jej. Po prezentacji następuje sesja informacji zwrotnych. 

 

Bio note

 

Jest trenerem prezentacji i wystąpień biznesowych, prowadzącym szkolenia dla międzynarodowych firm, instytucji oraz lokalnych przedsiębiorców. Do grona jego klientów należą takie firmy jak Orange Polska, ABB, UBS, Polpharma, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie czy Comarch. W swoich szkoleniach szerzy autorską koncepcję zorientowania wystąpień na publiczność (audience-centrism), do której zainspirowała go filozofia firmy Amazon. Jest prelegentem, występującym na konferencjach spod znaku TEDx a także mówcą nagradzanym na wielu konferencjach marketingowych, takich jak Infoshare, iDesign czy InternetBeta. Podczas swojego wystąpienia na TEDxie opowiada drogę, jaką przeszedł od jąkania się do bycia trenerem wystąpień publicznych. Co roku przygotowuje kilkudziesięciu prelegentów na najważniejsze wydarzenia branżowe w Polsce jak i na świecie. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i stypendysta programu Erasmus na Uniwersytecie w Pampelunie (UNAV). Prywatnie wielbiciel dalekich podróży, bliskich spotkań z psychologią poznawczą i oddany fan FC Barcelony. 

 

Pozwól nam znaleźć najlepszego eksperta na Twoje wydarzenie

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial