Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

Michael Ventura – jak zbudował firmę opartą o empathic design

Michael Ventura jest przedsiębiorcą i uznanym w świecie specjalistą w dziedzinie designu. W 2009 roku założył studio Sub Rosa, jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm zajmujących się empathic designem. Zasiada także w zarządach wielu innych spółek, w których pełni funkcje doradcze.

michael ventura

Michael Ventura studiował zarządzanie w Babson College w stanie Massachusetts. Ukończył tam specjalizację związaną ze strategią korporacyjną, marketingiem i przedsiębiorczością. Jest także członkiem prestiżowej Academy for Systems Change. Organizacji, która zrzesza ludzi pragnących dokonać systemowych zmian, mających na celu zapewnienie ludziom większego szczęścia i dobrobytu. 

Michael Ventura prowadzi szkolenia w zakresie wykorzystania empatii w biznesie i obszarze nowych technologii. Jego wykład będzie można usłyszeć podczas konferencji Masters&Robots w dn. 7-9 października 2019.

Jego życiowe motto brzmi: „Nie potrzebujemy już więcej mnichów w klasztorach, potrzebujemy mnichów w naszym codziennym życiu”.

Michael Ventura: „We are Sub Rosa”

Nazwa firmy Michaela Ventury nawiązuje do łacińskiego zwrotu sub rosa (pl. pod różą), który oznacza tyle co „poufnie”, „w sekrecie”. Projekty realizowane przez to studio tworzone są w zgodzie z zasadami emphatic designu.  W centrum stawia się w nim użytkownika, a za swój cel przyjmuje empatyczne wczucie się w jego potrzeby, odczucia i oczekiwania.

Podstawą emphatic designu jest „głębsze zrozumienie” odbiorcy i dopasowanie końcowego produktu do jego rzeczywistych potrzeb. Dla osiągnięcia tego celu kluczowy jest proces facylitacji, czyli takiego kierowania i wspomagania komunikacji z klientem i odbiorcą, aby na jaw wyszły jego autentyczne pragnienia i oczekiwania.

W ciągu zaledwie kilku lat działalności Michael Ventura i jego współpracownicy zrealizowali niezliczoną ilość projektów. Wśród ich klientów warto wymienić chociażby takie firmy jak Google, Marriott i Nike, a także administrację byłego prezydenta USA Baracka Obamy! Taki sukces został bardzo szybko doceniony w branży. W 2010 roku zaowocowało to także nagrodą Small Agency of the Year. To jednak niejedyne wyróżnienie. Inc. Magazine trzykrotnie umieścił bowiem firmę Sub Rosa w zestawieniu 5000 najszybciej rozwijających się firm w Stanach Zjednoczonych!

For our latest issue of #LaPetiteMort, we crafted a special "Empathy Lens" that readers can use to decode hidden messages throughout the pages.Send us a message us for a copy of your own to see what's revealed when you change your frame of reference and take on a new understanding✨

Opublikowany przez Sub Rosa Poniedziałek, 9 lipca 2018

Zlecenie od prezydenta

We wrześniu 2015 roku prezydent Obama zainicjował kampanię Every Kid in a Park. Umożliwiała uczniom amerykańskich szkół bezpłatny dostęp do rezerwatów przyrody i miejsc pamięci historycznej. Sub Rosa odpowiadała wówczas za graficzną oprawę całej inicjatywy. Przygotowano cały system identyfikacji marki, kampanię social media oraz wideo w technologii VR, w którym wzięła udział Pierwsza Dama Michelle Obama.

Kampania ta świetnie pokazuje sposób działania firmy założone przez Venturę. Postawił on wówczas na motyw zabawy nierozerwalnie związany z okresem dzieciństwa. Przygotowano proste logo, które miało przywoływać skojarzenia z harcerską odznaką, a całość cechowała prostota i jednolita kolorystyka. Cała kampania miała czerpać z pozytywnej emocjonalności dziecka-odkrywcy i budować w ten sposób poczucie wspólnoty.

Nie tylko biznes

Jego działalność nie ogranicza się jednak wyłącznie do biznesu. Chętnie dzieli się on swoją wiedzą i umiejętnościami. Poza działalnością w Academy for Systems Change wykłada także design na Uniwersytecie w Princeton oraz prowadzi zajęcia na akademii wojskowej West Point.

Michael Ventura realizuje się również jako pisarz i publicysta. Jego teksty publikował m.in. amerykański Forbes. W 2018 roku ukazała się jego pierwsza książka, czyli Applied Empathy: The New Language of Leadership. Książka ta stanowi rozwinięcie pewnych idei, które narodziły się przy tworzeniu emphatic designu. Głównym tematem w niej poruszanym jest rzecz jasna tytułowa empatia.

Jest to pozycja z pogranicza zarządzania i rozwoju osobistego. Celem jej autora jest sprawienie, aby empatia nie była już tylko sloganem pozbawionym znaczenia, który przywołuje się przy różnych okazjach. Chce on, żeby stała się jasną i wartościową zasadą, którą można kierować się zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym.

applied empathy - michael ventura

W swoim życiu Michael Ventura stara się łączyć  realistyczną postawę przedsiębiorcy z pielęgnowaniem duchowości. Bardzo interesuje się medycyną naturalną, której jest nie tylko fascynatem, ale także praktykiem. Czerpanie z różnych kultur pozwala mu zachować równowagę, a zwyczaje uświęcone wieloletnią tradycją często okazują się potężnymi narzędziami, które można wykorzystać przy prowadzeniu firmy.

Więcej o empatii w biznesie usłyszeć będzie można z ust samego Michaela Ventura, który wystąpi w Polsce podczas konferencji Masters&Robots w dn. 7-9 października 2019 w Warszawie.

Inline
Inline