Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

Jak zhumanizować największe marki

Kultura może zmienić zasady gry w zatrudnieniu – Alykhan Rehmatullah nie miał żadnego interesu w rozmowach z Goldman Sachs. Był absolwentem ostatniego roku studiów i uczęszczał na kursy ekonomiczne, ale nie miał znaczącego doświadczenia w finansach. Niemniej jednak zdobył stanowisko.

Jaki był jego as w rękawie? Wsparcie jego rówieśników. – Być może nie wyróżniałem się na papierze, ale spostrzeżenia moich przyjaciół zapewniły mi ogromną przewagę nad innymi kandydatami podczas rozmowy kwalifikacyjnej – mówi Rehmatullah.

Rzeczywiście, badania przeprowadzone przez LinkedIn sugerują, że główną przeszkodą dla kandydatów podczas procesu poszukiwania pracy, jest brak wiedzy na temat tego, jak konkretnie wyglądałaby praca w danej organizacji. Z tego powodu kandydaci są coraz bardziej skłonni do poszukiwania tych informacji u pracowników firm. To samo badanie wykazało, że ponad połowa poszukujących pracy korzysta ze strony internetowej i mediów społecznościowych firmy, aby dowiedzieć się więcej o potencjalnych pracodawcach. Informacje te mogą wzbudzić zainteresowanie kandydatów stanowiskiem i zwiększyć szanse na ich zatrudnienie. Co więcej, ułatwienie znalezienia tych informacji może przynieść szereg korzyści. Między innymi bardziej wykwalifikowanych kandydatów, szybsze i mniej kosztowne zatrudnienie, ale też mniejszą rotację pracowników.

Z drugiej strony, firmy, które nie potrafią przedstawić pracownikom perspektyw na temat swojej marki, mogą utrudniać własne procesy rekrutacyjne. Biorąc pod uwagę takie badania i własne doświadczenie w Goldman Sachs, w 2017 r. Rehmatullah został przeniesiony do Altru Labs (nazwa pochodzi od słowa altruizm). Jego misja to usprawnienie działań rekrutacyjnych firm poprzez wykorzystanie własnych pracowników.

Rozwiązywanie problemów dla i poza rekrutacją

Jak wyjaśnia to Rehmatullah, tradycyjna taktyka rekrutacyjna nie zdaje egzaminu w dzisiejszej wojnie o talenty.

„Obecne komunikaty HR nie są autentyczne”, mówi. „Żyjemy w erze mediów społecznościowych, gdzie ludzie oczekują, że będą konsumować prawdziwe treści od prawdziwych ludzi. Czy to dziwne, że kandydatów nie inspirują już przestarzałe, niemal reklamowe, korporacyjne filmy wideo”? Cytowane powyżej badanie LinkedIn sugeruje, że kandydaci do pracy ufają pracownikom firmy trzykrotnie bardziej niż samej firmie, co pomaga zapewnić wiarygodne relacje z jej kulturą. „Perspektywy pracowników są najskuteczniejszą metodą opowiadania historii”, mówi Rehmatullah. „Codziennie w mediach społecznościowych produkowana jest kopalnia złota z treściami, a Altru pozwala firmom wykorzystać tę kopalnię – wiedząc, że mają ostatnie słowo na temat tego, co jest ostatecznie wcielane w życie”.

Oto jak działa ten proces: Altru umożliwia pracownikom partnerów tworzenie własnych treści wideo dla swoich firm. W ten sposób przedsiębiorstwa zyskują możliwość postawienia autentycznego kroku naprzód poprzez pokazanie doświadczeń prawdziwych pracowników. Tematyka tych filmów wideo sięga od odpowiedzi na najczęściej zadawane przez kandydatów pytania, aż po osobiste doświadczenia z firmą. Celem jest stworzenie bardziej zhumanizowanej wersji danych marek, która przemówi do potencjalnych pracowników. „Wiemy, że kiedy pracownicy tworzą te filmy, stają się jednocześnie jej wirtualnymi mentorami”, mówi Rehmatullah. „Ich praca pomaga firmie efektywniej zatrudniać pracowników, co z kolei zmniejsza obciążenie pracą dla wszystkich”.

Przekonująca propozycja

Altru Labs pozyskało ostatnio 1,3 miliona dolarów finansowania i nawiązało już współpracę z kilkoma renomowanymi firmami, takimi jak L’Oréal, Dell i Unilever. Jednak Rehmatullah najbardziej ma nadzieję, że Altru otworzy drzwi dla ludzi, którzy myśleli, że nigdy nie będą mieli klucza. „Mam szczęście, mam świetny system wsparcia”, mówi. „Gdybym nie miał, mógłbym pomyśleć, że ktoś bez dyplomu GPA 4.0 lub Ivy League nie jest w stanie włamać się do elitarnej firmy. Mam nadzieję, że z Altru, możemy rozszerzyć rodzaj profesjonalnego wsparcia jakiego doświadczyłem, na dużo większą skalę”.

Źródło: https://www.inc.com/kenny-kline/meet-entrepreneur-working-to-humanize-biggest-brands.html

Inline
Inline