Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

diego soroa

Diego Soroa: czas na cyfrową transformację!

Diego Soroa jest przedsiębiorcą, doradcą biznesowym i wykładowcą akademickim. Obecnie pełni funkcję CEO w dwóch start-upach, RISE i Cuantics Creatives Lab. Jest także aktywnym działaczem wielu organizacji zajmujących się wpieraniem innowacyjnej przedsiębiorczości. Działa między innymi w OpenExO, Singularity University i Fastrack Institute.

Założyciel RISE i Cuantics Creatives Lab pochodzi z Hiszpanii i to właśnie z tym krajem związana jest zdecydowana większość jego działalności. Mimo to Diego Soroa jest postacią o międzynarodowej rozpoznawalności. Skończył m. in. prestiżowy kurs na amerykańskim MIT i jest częstym gościem na konferencjach rozsianych po całym świecie.

 

Diego Soroa już wkrótce pojawi się w Polsce!  W dn. 24-26 września 2019 roku w Warszawie poprowadzi 2,5-dniowe warsztaty z Digital Transformation pt. „Harnessing Technology for Business Advantage”.

 

Diego Soroa – przedsiębiorca roku

Pierwszy sukces Diego Soroa osiągnął już w 2006 roku, gdy został wybrany Przedsiębiorcą Roku przez miasto Bilbao w Hiszpanii. Jego firma, Cuantics Creatives Lab, była wówczas jedną z najbardziej innowacyjnych w Hiszpanii, a być może nawet w całej Europie.

Krótko mówiąc, Cuantics Creatives Lab zajmuje się „projektowaniem” przedsiębiorstwa. W firmie zatrudnieni są architekci, urbaniści, konsultanci ds. zarządzania i specjaliści od nowych technologii. Dzięki takiemu interdyscyplinarnemu podejściu do biznesu start-up Diego Soroy mógł kompleksowo zaspokoić potrzeby klientów.

Jedna firma to za mało

Doświadczenia wyciągnięte z pracy w Cuantics Creatives Lab pozwoliły mu rozszerzyć działalność i założyć kolejny start-up, RISE. Firma ta wyrasta z tej samej filozofii, lecz podchodzi do biznesu od nieco innej strony. W centrum jej zainteresowania jest bowiem komunikacja. RISE zajmuje się analizą zasobów ludzkich przedsiębiorstwa, tak aby potem można było je optymalnie wykorzystać do realizacji poszczególnych potrzeb i wartości. Do osiągnięcia tego celu stosuje się skomplikowane algorytmy, które pomagają menadżerom w zaprojektowaniu organizacyjnego szkieletu firmy.

Tworząc RISE, Diego Soroa chciał sprawić, aby jego klienci mogli stać się architektami ekosystemu swojej organizacji, aby mogli uwolnić się od ograniczeń i w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach, którzy ją tworzą. A wszystko to dzięki tzw. hacking serendipity.

Tajemnica sukcesu

Kluczem do zrozumienia sukcesu obu start-upów jest Serendipity Methodology. Pojęcie serendipity jest bardzo trudne do przetłumaczenia na polski. W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to zdolność do dokonywania ważnych odkryć przez przypadek. Najpopularniejszym przykładem takiego zjawiska jest odkrycie Ameryki przez Krzysztofa Kolumba.

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii Diego Soroa chce „zhakować” takie szczęśliwe okrycia i tak zaprojektować środowisko firmy, aby stworzyć tzw. kulturę innowacji, dzięki której spontaniczne wynalazki będą pojawiały się w niej jak najczęściej. Wszystko to można osiągnąć dzięki tzw. digital transformation, która wyniesie firmę na zupełnie inny poziom!

Diego Soroa uważa, że każda firma powinna stworzyć spersonalizowaną strategię cyfrową. Umożliwi ona zbudowanie konkurencyjnej przewagi w swojej branży, zrozumienie otoczenia przedsiębiorstwa i utrzymanie w firmie kultury innowacji. Cyfrowa strategia przedsiębiorstwa nie może powstać bez zrozumienia i wykorzystania takich technologii jak analityka Big Data czy sztuczna inteligencja. Opinie klientów obu firm nie pozostawiają wątpliwości. Ta metodologia naprawdę działa.

Diego Soroa współpracuje z najlepszymi!

Pomysły Diego Soroa spotkały się z dużym uznaniem w świecie nowych technologii. W 2013 roku RISE – startup, którego jest założycielem, zwyciężył w Singularity University Global Impact Challenge.

Dla zainteresowanych – właśnie trwa nabór do II polskiej edycji konkursu: SingularityU Poland Global Impact Challenge. Ma on wyłonić najbardziej innowacyjne pomysły w naszym kraju i regionie Europy Środkowo – Wschodniej (CEE). Przed uczestnikami niezwykle ambitne zadanie – zaprezentować startup lub prototyp, który pozytywnie wpłynie na życie milionów ludzi. Zwycięzca spędzi blisko dwa miesiące w Dolinie Krzemowej, wdrażając swój pomysł w życie.

To właśnie dzięki temu konkursowi,  Diego Soroa mógł wziąć udział w organizowanym przez tą organizację Global Solutions Program. Uczestnictwo w nim pozwoliło mu zdobyć nowe umiejętności i poznać specjalistów z całego świata. Po tych doświadczeniach Diego Soroa nie zerwał kontaktów z Singularity University i jest dziś jego ambasadorem.

Jest on także czołowym aktywistą inicjatywy OpenExO. Ruch ten stara się promować wykorzystanie nowych technologii do przyspieszania rozwoju i zwiększania dobrobytu, a do jego klientów należą takie firmy jak P&G, Visa, HP Global czy bank Santander. W ramach ruchu ExO Diego Soroa jest konsultantem, trenerem i szkoleniowcem.

Diego Soroa jest także wykładowcą akademickim. Regularnie prowadzi zajęcia w IE School of Human Sciences and Technology w Madrycie, gdzie prowadzi zajęcia w ramach specjalizacji Master in Customer Experience & Innovation. Oprócz tego wykłada także na Uniwersytecie w Alcalá de Henares i Uniwersytecie Europejskim w Madrycie.

Jak widać hiszpański przedsiębiorca chętnie dzieli z innymi się swoją wiedzą i umiejętnościami. Bardzo cieszymy się, że to właśnie on poprowadzi 2,5-dniowe warsztaty z Digital Transformation pt. „Harnessing Technology for Business Advantage”, ucząc jak sprawnie przeprowadzić cyfrową transformację w biznesie.

Zachęcamy do udziału w warsztatach – pozostały jeszcze wolne miejsca. Więcej na stronie: TUTAJ.

diego soroa digital transformation workshop