Czego nauczyłem się z 15 wirtualnych keynotes w 21 dni – Rohit Bhargava

Sześć tygodni temu prawie każde wydarzenie zostało odwołane, przełożone lub zmienione na wirtualne. Podobnie jak wielu profesjonalnych mówców, zacząłem wirtualnie wygłaszać przemówienia, niestety 45-minutowa rozmowa na Zoom nie jest dobrym rozwiązaniem. Jest za długi, technologia przeszkadza i jest po prostu nudna, za długa, a technologia często jest barierą.

 

Wiedziałem, że muszę być w tym lepszy.

Zacząłem więc szukać wskazówek, którymi na początku były filmy z YouTube. Obejrzałem 34-minutowy przegląd dotyczący wyboru odpowiedniego mikrofonu kardioidalnego. Zrobiłem notatki z zajęć hollywoodzkiego mistrza i specjalisty od oświetlenia na temat technik takich jak oświetlenie pętli i motylkowe. Poświęciłem godziny na oglądanie filmów o tematyce technik aktorskich, profesjonalnych ustawień studyjnych i demonstracji produktów. Poprosiłem również o radę niektórych znanych mi profesjonalistów z branży rozrywkowej oraz przeczytałem, co moi znajomi i inni mówcy udostępniają w mediach społecznościowych.

 

Tak oto zacząłem pisać książkę o wszystkim, czego się nauczyłem, w zakresie prezentacji wirtualne, efektywnej pracy zdalnej i budowaniu zaufania z ludźmi bez przebywania w tym samym pomieszczeniu (a może nawet bez spotkania się w prawdziwym życiu). Udostępniam tę książkę do pobrania ZA DARMO, a podczas całego procesu jej pisania i badania, prezentowałem i eksperymentowałem poznane techniki komunikacji. W ciągu ostatnich trzech tygodni wiele się nauczyłem i udoskonaliłem. Chociaż nadal robię prezentacje i doskonalę się w wirtualnym opowiadaniu historii, pomyślałem, że podzielę się niektórymi z ważniejszych rzeczy, których się nauczyłem, a które pomogą Ci stać się lepszym internetowym mówcą i być może pominą godziny oglądania filmów na YouTube, aby to zrobić to.

 

  1. Nie bój się technologii. W ciągu ostatniego miesiąca zdałem sobie sprawę, że byłem całkowicie rozpieszczany pracą z profesjonalną ekipą AV. W domu to tylko ja. W obliczu złożonej technologii zbyt często miałem tendencję do twierdzenia ignorowania tego tematu. W końcu mam dyplom z filologii angielskiej, a nie technik komputerowych, jednakże w moim środowisku zawodowym, kiedy jesteś sam bez działu IT, problemy techniczne po prostu sprawiają, że wyglądasz źle. Nie ma nikogo innego, kogo można winić za niepowodzenie. Dlatego też pomiń wymówki, obejrzyj kilka filmów na YouTube i pokonaj strach przed technologią. To nie jest tak, jak programowanie łazika marsjańskiego, dasz radę!
  2. Ubierz się. To piękna rzecz, że możemy teraz występować w naszych piżamach, chociaż nie w moim przypadku. Zazwyczaj ubieram się tak samo, jak gdybym prezentowała wystąpienie ze sceny. Pomaga mi to wnieść więcej energii do sztucznie wygenerowanego wirtualnego środowiska, w którego nie czerpię korzyści z opinii publiczności. Jednakże, nie wyglądam tak samo na każdym filmie, staram się nosić coś innego na każde wystąpienie.
  3. Przyjmij niedoskonałość. Większość z nas nie ma w domu profesjonalnego studia i jest to zupełnie w porządku. W rzeczywistości może nawet jest to lepsze rozwiązanie, kiedy w tle widzimy swoje domy, które są częścią naszej osobowości. Czujemy się bardziej połączeni. Niech więc będzie trochę niedoskonale, skupiajmy się na autentyczności zamiast doskonałości.
  4. Stań frontem do okna. Wszystkie kompleksowe samouczki, które oglądałem na YouTube, były świetne, ale skomplikowane: możesz kupić oświetlenie pierścieniowe lub podłączyć do telefonu ściemniacze z obsługą sieci – ale prawdziwy sekret tego, jak uzyskuję całkiem dobre światło podczas wszystkich moich połączeń, sprowadza się do trzech słów: twarzą do okna. Siedzisz frontem w kierunku okno, unikasz podświetlenia (największego problemu z oświetleniem, z jakim ma do czynienia większość ludzi) i dziwnych cieni. Poniższe zdjęcie przedstawia mnie w moim domowym biurze bez dodatkowego oświetlenia. Dosłownie odwróciłem się, by spojrzeć w okno, zamiast mieć je za sobą. Oczywiście to nie zadziała, jeśli jesteś w pokoju bez okien (lub w nocy) – więc jeśli tak jest, uzyskaj dobre oświetlenie z przodu (do tego nadaje się lampa pierścieniowa), zacznij od tego!
  5. Zainwestuj w dźwięk. Jeśli zamierzasz wydać pieniądze na cokolwiek, aby ulepszyć swoją wirtualną prezentację, zainwestuj w mikrofon wysokiej jakości. Ogólnie rzecz biorąc, zestawy słuchawkowe to świetny sposób uzyskania dobrego dźwięku i uniknięcia hałasu w tle. Problem polega, jednakże na tym, że wyglądasz wtedy jak operator call center. Alternatywą do tego jest dobry mikrofon kardioidalny (mikrofon, który odbiera dźwięk głównie z przodu). Mikrofony, których należy unikać to te wielokierunkowe (czyli wychwytujące dźwięki otoczenia z całego pomieszczenia).
  6. Baw się technologią. Zawsze, gdy moi synowie zobaczą jakieś nowe urządzenie, chcą wcisnąć na nim wszystkie przyciski. Mimo tego, że powoli dorastają nadal to robią. Możemy użyć tej samej techniki przyciskania, jeśli chodzi o korzystanie z platform wideokonferencyjnych. Czy wiesz, co robią wszystkie przełączniki? Wypróbuj je. Podczas połączenia Zoom użycie spacji jest skrótem do wyłączenia wyciszenia, Skype ma podobne skróty klawiaturowe. Najlepszym sposobem na lepsze posługiwanie się narzędziami jest zabawa nimi … i naciskanie wszystkich przycisków.
  7. Nie przepraszaj. Wszyscy wiemy, że wirtualne spotkania nie są płynne. Czasami rozmówców trudno jest usłyszeć, a twoje Wi-Fi może działać wolno. Kuszącym jest, aby zawsze za to przepraszać, a co gorsza, przepraszać, zanim cokolwiek pójdzie nie tak! Zamiast tego idź z prądem i dostosuj się do trudności. Jeśli się upierają, zdecyduj, co z tym zrobić – czy będzie to prośba o wylogowanie się i ponowne zalogowanie się, czy też najgorszy scenariusz zmiany terminu spotkania. Ludziom może się to nie spodobać, ale na pewno docenią to bardziej, jeśli nie stracisz 30 minut na próby uruchamiania wszystkiego przed ostatecznym anulowaniem wideokonferencji.
  8. Mów do kamery. Podczas rozmowy wideo, w której wiele osób udostępnia ekrany, warto im się przyjrzeć. Problem polega na tym, że robienie tego wygląda tak, jakbyś patrzył w bok. Jedynym sposobem, aby stworzyć wrażenie kontaktu wzrokowego, jest rozmowa z kamerą internetową, a nie z obrazami ludzi. Jest to logiczne, ale bardzo trudne do konsekwentnego wykonania, ponieważ wydaje się to nienaturalne. Szczerze mówiąc, nie znalazłem łatwego i skutecznego sposobu na zrobienie tego, poza poproszeniem wszystkich o wyłączenie udostępniania obrazu wideo. Dlatego też, po prostu ćwiczyłem niezwracanie uwagi na ich poruszające się ikony i skupiałem się na mówieniu do kamery.
  9. Używaj rekwizytów. Jedną z najprzyjemniejszych rzeczy związanych z wygłaszaniem prezentacji z mojego domowego biura jest to, że wszystkie rekwizyty, które zwykle używam, mogę mieć dosłownie na wyciągniecie ręki. Tak więc, w porównaniu do tego jak kiedyś dzieliłem się zdjęciem stosu książek, które czytałem ze sceny, dziś mogę POKAZAĆ ludziom ten stos. Rekwizyty to także świetny sposób na przełamanie monotonii rozmowy i pokazanie swojej osobowości.
  10.  Zaktualizuj swoją witrynę internetową / profil. Wszystko się zmienia, ale jednak wydaje się, że wiele z tego, co widzimy online, powstało przed Covid-19. Jako prelegent chciałem mieć pewność, że planiści wydarzeń i potencjalni klienci wiedzą, że dostosowałem to, co robię do nowych realiów, więc zmieniłem stronę główną i informacje o wystąpieniach, tak aby skupić się na wydarzeniach wirtualnych. Jeśli chcesz pokazać potencjalnym klientom, a nawet współpracownikom, że również dostosowujesz się do nich i zmieniającej się rzeczywistości, rozważ aktualizację swojej witryny (jeśli taką masz) lub profili zawodowych.

 

Jeśli chcesz przeczytać o wszystkich moich najlepszych spostrzeżeniach oraz czerpać z doświadczeń ponad 50 ekspertów, którzy przyczynili się do możliwości podzielenia się z Tobą swoimi najlepszymi wskazówkami pobierz bezpłatną kopię mojego najnowszego przewodnika i ebooka „The Non-Obvious Guide to Virtual Meetings & Remote Work”.

 

Rohit Bhargava – założyciel firmy Non-Obvious Company, najlepszy autor według Wall Street Journal siedmiu książek o marketingu, ekspert od kreowania przekazu, trendów i przyszłości pracy wirtualnej, jest jednym z prelegentów najbliższej edycji Masters&Robots, zapraszamy! 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial