Digital University

#Digital Transformation
#Future of Work
#Digital Mindset

  • Język: PL, EN
  • Skąd podróżuje: Polska, Warszawa

Agata
Komender

Entuzjastka HR odpowiadającego na potrzeby biznesowe danej organizacji. Ekspertka w zakresie rekrutacji, transformacji, procesów, technologii oraz analityki danych. Manager HR w BNP PARIBAS SA. Posiada praktyczne doświadczenie w budowaniu zwinnych zespołów HR. Wierzy w podejście obejmujące budowanie organizacji w oparciu o kompetencje i umiejętności pracowników. 

Bio

Agata Komender – od 11 lat zdobywa praktyczne doświadczenie w dużych organizacjach, łącząc cele biznesowe z odpowiednimi rozwiązaniami HR. To entuzjastka HR, szczególnie w zakresie transformacji, procesów, technologii oraz analityki danych. Jest profesjonalistką zorientowaną na możliwie jak najlepsze wykorzystanie kompetencji ludzi w konkretnym środowisku biznesowym. Umiejętnie tworzy strategie HR nastawione na klientów organizacji oraz pracowników, które jednocześnie wspierają kulturę, wartości i filozofię, czyniąc daną firmę wyjątkową. Aktywnie włącza się w aspekty integracji różnych grup społecznych w ramach jednego środowiska pracy, współpracując z organizacjami non-profit. 

Abstrakty

W ramach tego tematu dotykamy podnoszonego i narastającego od kilku lat problemu z zespołami HR związanego z oderwaniem HR od perspektywy biznesu, w którym funkcjonują. Biznes i organizacje w bardzo szybkim tempie muszą adaptować się do zmieniającego się świata. Jeśli HR chce być partnerem dla biznesu, który wspiera, też powinien się adaptować i rozwijać. Jednak tej zmiany nie widać lub postępuje ona zbyt wolno. Dlaczego? Spróbujemy znaleźć możliwe przyczyny i działania, które mogą tę sytuację odwrócić. 

Doświadczenie pracownika z organizacją następuje zawsze w momencie, gdy ten pracownik wchodzi w interakcje z innymi pracownikami, ale też procesami i technologią danej firmy. Warto znać te punkty styku, ale także wiedzieć jakie są nasze (jako organizacji) mocne i słabe strony. W ten sposób zwiększamy swoje szanse na świadome sterowanie tymi punktami styku. Warto zdefiniować również role i odpowiedzialności w stosunku do kreowania employee experience. Wszystko po to, aby umiejscowić rolę HR w kontekście budowania doświadczeń pracowników. 

Czy cele są nam potrzebne? Czy są tylko wymysłem korporacji? Ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie bez żadnych celów. Nawet jeśli popatrzymy na nasze życie prywatne. Cele stanowią podstawę naszej motywacji. W praktyce jednak okazuje się, że jednoczenie zespołu wokół wspólnego celu nie jest takie łatwe i oczywiste. Dlaczego tak jest i jak powinien wyglądać proces budowania zespołu grającego do jednej bramki, żeby był skuteczny? 

Zwinność zaczyna się w głowach. Niektórzy twierdzą, że agile to moda, która tak jak wszystkie inne, za jakiś czas przeminie. Być może tak jest. Jednak warto pamiętać, że pomimo, iż istnieje kilka najbardziej popularnych framework’ów definiujących określone zasady, ramy, rytm oraz strukturę funkcjonowania to my decydujemy finalnie z czego chcemy i możemy skorzystać w rzeczywistości, w której aktualnie jesteśmy. Nie da się jednak zdecydować o tym z czego skorzystamy bez doświadczenia i zrozumienia o co chodzi w tej pracy zwinnej. 

Niezaprzeczalnie świat zmienia się w niespotykanym dotąd tempie. Można założyć, że najlepiej poradzą sobie Ci, którzy najbardziej sprawnie nauczą się adaptować do tych zmian. 

W związku z tym, że sami jesteśmy dla siebie największym ograniczeniem, podczas spotkania skupimy się na kluczowych aspektach: 

– wspólna, zespołowa decyzja odnośnie uzwinniania 

– ujednolicenie systemu wartości w zespole 

– spersonalizowane działania rozwoju zwinnego 

– ćwiczenia praktyczne ponad teoretyczne wykłady 

– bieżące wsparcie Agile Coach’a (indywidualne i zespołowe). 

Cyfrowa zmiana to także ogromna szansa dla zespołów HR, gdzie łączą się trzy główne elementy składające się na efektywność organizacji, employee i customer experience: 

– ludzie – klienci, pracownicy 

– procesy – zarówno wewnętrzne, jak i te na styku z klientem 

– technologia – wspierająca funkcjonowanie organizacji oraz ta stanowiąca o przewadze konkurencyjnej danej firmy. 

Pracownicy HR wydają się być w związku z tym w samym centrum funkcjonowania organizacji. Czy wykorzystują ten potencjał? Jak go odkryć, zrozumieć i umiejętnie wykorzystać? 

Podczas tego spotkania porozmawiamy o tym co w praktyce oznacza kultura oparta na danych. Poszukamy odpowiedzi na pytania: 

– od czego zależy efektywne funkcjonowanie organizacji opartej na danych? 

– jakie warunki powinny zostać spełnione, żeby móc podejmować decyzje w oparciu o dane? 

– co mają wspólnego ze sobą wartości organizacji z ogromnymi ilościami danych, które są dostępne w organizacji? 

Zdefiniujemy korzyści i ryzyka związane z wprowadzaniem w firmie kultury pracy opartej o dane. 

Zamów speakera/kę

    Wybierz Eksperta/kę, która Cię interesuje?

    Czy interesuje Cię konkretny obszar? ( max 3)

    Wybierz z listy

    Oświadczam, że zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez DIGITAL UNIVERSITY sp. z o.o. w Warszawie i akceptuję jej treść. Dane podane za pośrednictwem formularza będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi, jeśli pytanie będzie odnosić się do naszych usług w odpowiedzi możemy przedstawić naszą ofertę. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do nawiązania kontaktu.

    Supreet Singh Manchanda

    Dyrektor zarządzający Raiven Capital, globalnej firmy venture capital – hybrydowego funduszu z Kanady i Doliny Krzemowej. Mentor Global Impact Challenge na Singularity University oraz InCredibles w UE. Ekspert ds. transformacji cyfrowej.

    Jędrzej Iwaszkiewicz

    Współzałożyciel i Partner Zarządzający venture builder’a The Heart, odpowiedzialny za rozwój biznesu i partnerstwa strategiczne. Współpracuje z największymi międzynarodowymi firmami na różnych rynkach i w wielu branżach w regionie EMEA.

    Piotr Kaniewski

    Adwokat, ekspert w obszarze transakcji technologicznych,
    doradca w zakresie budowania zwinnych modeli kontraktowych i zakupowych oraz implementowania w organizacjach rozwiązań IT opartych o chmurę obliczeniową.

    Kamila Cichocka

    Dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft. Od 15 lat pracuje w branży technologicznej w międzynarodowych organizacjach. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego oraz budowy nowych skutecznych modeli biznesowych.

    Piotr Wojciechowski

    Prezes i założyciel FUZERS, współzałożyciel polskiego oddziału Service Design Network, akredytowany trener Service Design.

    Filip Werstler

    Trener prezentacji i wystąpień biznesowych. Prelegent występujący na konferencjach spod znaku TEDx. Mówca nagradzany na wielu konferencjach marketingowych.

    dr Macej Kawecki

    Powołany przez Komisję Europejską na funkcję
    Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema.
    Prorektor ds. Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

    dr hab. Dominik Batorski

    Współzałożyciel, członek zarządu oraz Chief Scientist firmy Sotrender, organizator meetupów Data Science Warsaw, kieruje Radą Programową konferencji Data Science Summit, wykładowca i naukowiec.

    Kate Hobler

    Mentorka, ekspertka transformacji zwinnej, akredytowana trenerka Scrum.org.

    Dariusz Jemielniak

    Ekspert w Zarządzaniu Projektami Otwartej Współpracy, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University. Jest także członkiem Fundacji Wikimedia oraz założycielem Insta.Ling.

    Grażyna Rzehak

    Ekspertka w obszarze Rozwoju Organizacji i Kultury Organizacyjnej, Doradczyni Strategiczna, CHRO/CPO, Liderka Biznesowa, Strateg HR.

    Rafał Mrówka

    Profesor SGH, ekspert w obszarze przywództwa w biznesie, kierownik programu MBA-SGH oraz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.

    Edward Stanoch

    Ekspert w obszarze doradztwa strategicznego i HR, współzałożyciel nuChapter, certyfikowany konsultant Exponential Organizations i metody ExO Sprint.

    Marek Mazierski

    Prezes Zarządu PKP Energetyka Obsługa, menedżer o szerokim doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych spółkach infrastrukturalnych. Skuteczny lider zmian. W swojej pracy wdrażał projektyz zakresu digital transformation, change & people management, zmiany kultury organizacyjnej czy unifikacji i standaryzacji procesów.

    Jowita Michalska

    Założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka
    Singularity University Warsaw Chapter