#Digital Transformation
#Future of Work
#Digital Mindset
- Język: PL, EN
- Skąd podróżuje: Polska, Warszawa
Agata
Komender
Entuzjastka HR odpowiadającego na potrzeby biznesowe danej organizacji. Ekspertka w zakresie rekrutacji, transformacji, procesów, technologii oraz analityki danych. Manager HR w BNP PARIBAS SA. Posiada praktyczne doświadczenie w budowaniu zwinnych zespołów HR. Wierzy w podejście obejmujące budowanie organizacji w oparciu o kompetencje i umiejętności pracowników.
Bio
Agata Komender – od 11 lat zdobywa praktyczne doświadczenie w dużych organizacjach, łącząc cele biznesowe z odpowiednimi rozwiązaniami HR. To entuzjastka HR, szczególnie w zakresie transformacji, procesów, technologii oraz analityki danych. Jest profesjonalistką zorientowaną na możliwie jak najlepsze wykorzystanie kompetencji ludzi w konkretnym środowisku biznesowym. Umiejętnie tworzy strategie HR nastawione na klientów organizacji oraz pracowników, które jednocześnie wspierają kulturę, wartości i filozofię, czyniąc daną firmę wyjątkową. Aktywnie włącza się w aspekty integracji różnych grup społecznych w ramach jednego środowiska pracy, współpracując z organizacjami non-profit.
Abstrakty
W ramach tego tematu dotykamy podnoszonego i narastającego od kilku lat problemu z zespołami HR związanego z oderwaniem HR od perspektywy biznesu, w którym funkcjonują. Biznes i organizacje w bardzo szybkim tempie muszą adaptować się do zmieniającego się świata. Jeśli HR chce być partnerem dla biznesu, który wspiera, też powinien się adaptować i rozwijać. Jednak tej zmiany nie widać lub postępuje ona zbyt wolno. Dlaczego? Spróbujemy znaleźć możliwe przyczyny i działania, które mogą tę sytuację odwrócić.
Doświadczenie pracownika z organizacją następuje zawsze w momencie, gdy ten pracownik wchodzi w interakcje z innymi pracownikami, ale też procesami i technologią danej firmy. Warto znać te punkty styku, ale także wiedzieć jakie są nasze (jako organizacji) mocne i słabe strony. W ten sposób zwiększamy swoje szanse na świadome sterowanie tymi punktami styku. Warto zdefiniować również role i odpowiedzialności w stosunku do kreowania employee experience. Wszystko po to, aby umiejscowić rolę HR w kontekście budowania doświadczeń pracowników.
Czy cele są nam potrzebne? Czy są tylko wymysłem korporacji? Ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie bez żadnych celów. Nawet jeśli popatrzymy na nasze życie prywatne. Cele stanowią podstawę naszej motywacji. W praktyce jednak okazuje się, że jednoczenie zespołu wokół wspólnego celu nie jest takie łatwe i oczywiste. Dlaczego tak jest i jak powinien wyglądać proces budowania zespołu grającego do jednej bramki, żeby był skuteczny?
Zwinność zaczyna się w głowach. Niektórzy twierdzą, że agile to moda, która tak jak wszystkie inne, za jakiś czas przeminie. Być może tak jest. Jednak warto pamiętać, że pomimo, iż istnieje kilka najbardziej popularnych framework’ów definiujących określone zasady, ramy, rytm oraz strukturę funkcjonowania to my decydujemy finalnie z czego chcemy i możemy skorzystać w rzeczywistości, w której aktualnie jesteśmy. Nie da się jednak zdecydować o tym z czego skorzystamy bez doświadczenia i zrozumienia o co chodzi w tej pracy zwinnej.
Niezaprzeczalnie świat zmienia się w niespotykanym dotąd tempie. Można założyć, że najlepiej poradzą sobie Ci, którzy najbardziej sprawnie nauczą się adaptować do tych zmian.
W związku z tym, że sami jesteśmy dla siebie największym ograniczeniem, podczas spotkania skupimy się na kluczowych aspektach:
– wspólna, zespołowa decyzja odnośnie uzwinniania
– ujednolicenie systemu wartości w zespole
– spersonalizowane działania rozwoju zwinnego
– ćwiczenia praktyczne ponad teoretyczne wykłady
– bieżące wsparcie Agile Coach’a (indywidualne i zespołowe).
Cyfrowa zmiana to także ogromna szansa dla zespołów HR, gdzie łączą się trzy główne elementy składające się na efektywność organizacji, employee i customer experience:
– ludzie – klienci, pracownicy
– procesy – zarówno wewnętrzne, jak i te na styku z klientem
– technologia – wspierająca funkcjonowanie organizacji oraz ta stanowiąca o przewadze konkurencyjnej danej firmy.
Pracownicy HR wydają się być w związku z tym w samym centrum funkcjonowania organizacji. Czy wykorzystują ten potencjał? Jak go odkryć, zrozumieć i umiejętnie wykorzystać?
Podczas tego spotkania porozmawiamy o tym co w praktyce oznacza kultura oparta na danych. Poszukamy odpowiedzi na pytania:
– od czego zależy efektywne funkcjonowanie organizacji opartej na danych?
– jakie warunki powinny zostać spełnione, żeby móc podejmować decyzje w oparciu o dane?
– co mają wspólnego ze sobą wartości organizacji z ogromnymi ilościami danych, które są dostępne w organizacji?
Zdefiniujemy korzyści i ryzyka związane z wprowadzaniem w firmie kultury pracy opartej o dane.